De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexIndex  nieuwsnunieuwsnu  PublicationsPublications  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten van Klaus Schwab.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

» Dilan Yeşilgöz en Kaag zeggen complotdenkers bedreigen democratie!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimeza aug 12, 2023 6:23 am van Hielke Roos

» In het toekomstbeeld van de stad is geen plaats meer voor auto’s
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimeza aug 12, 2023 5:59 am van Hielke Roos

» C:19 censuur van de Pers en de Regeringen bleken dodelijk te zijn.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimevr aug 04, 2023 11:55 am van Hielke Roos

» Waarom de windenergie-industrie van 250 miljard de grootste zwendel is.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo aug 03, 2023 6:44 pm van Hielke Roos

» Klimaat: de financiële verzwakking en dan een 3 de wereld Oorlog?
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo aug 02, 2023 5:53 pm van Hielke Roos

» Chrislam? velen dachten grapje! men bouwde al een moskee en kerk op één plek.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi aug 01, 2023 10:19 am van Hielke Roos

» V.N. Reduce population plan 1974 kissinger report plan een nep klimaat crisis.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi aug 01, 2023 9:45 am van Hielke Roos

» Oekraïense tanks lopen op Russische olie.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedo jul 27, 2023 12:21 pm van Hielke Roos

» Het Boek the Great Reset van Klaus Schwab lees het gratis online!!
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimedi jul 25, 2023 4:40 pm van Hielke Roos

» Stop met uitknijpen van het Volk de oorlog tegen Rusland is al verloren.
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimema jul 24, 2023 5:05 pm van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1121
Join date : 15-08-18
Age : 71

Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Empty
BerichtOnderwerp: Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen.   Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen. Icon_minitimewo dec 15, 2021 5:16 am

Nog maar 16% van het Nederlandse volk heeft vertrouwen in het corona-beleid van het demissionaire kabinet
Vanwege berichten op sociale media over protesten worden 12 december 2021 het Catshuis in Den Haag, het Mediapark in Hilversum en andere locaties extra beveiligd. Volgens de politie zijn er signalen dat groepen “de rechtsorde willen verstoren”. Online circuleren oproepen om “verzet” te plegen. De politie zegt te anticiperen op verschillende scenario’s.

Geert Wilders: ‘‘Er loopt een veroordeelde terrorist van de Hofstadgroep in de Tweede Kamer rond bij de VVD en haar zus Kamerlid van de D66 en de Kamer weigert een debat. Dat is oncollegiaal en asociaal. Mijn veiligheid interesseert ze niets.’’

Algemeen
‘Scholen pas maandag sluiten ondermijnt doel van maatregel’
De scholen sluiten is vanuit epidemiologisch oogpunt een verstandig besluit, zegt Alma Tostmann, epidemioloog van het Radboudumc in Nijmegen. Maar het besluit om scholen nog tot en met maandag coulance te geven om dicht te gaan, begrijpt ze niet. "Dat vind ik ongelofelijk", zegt Tostmann in Nieuwsuur.

De sluiting is bedoeld om te voorkomen dat er met Kerst veel besmettingen zijn. "Sluit je op vrijdag, dan heb je een buffer van acht dagen tot Kerst. Stop je op maandag, dan duurt die periode maar vijf dagen. Al die besmettingen die je dan nog krijgt, presenteren zich met Kerst. Dus die coulance ondermijnt het hele doel van dit verhaal."

Tostmann vertrouwt erop dat een lange vakantie effect gaat hebben. "Wat we zien is dat de besmettingen in de vakantieperiode dalen." Als de scholen op 10 januari opengaan, moet er wat haar betreft goed gekeken worden naar hoe dat veiliger kan. Ze noemt als opties mogelijk strengere quarantainemaatregelen en het zelftesten uitbreiden naar de middenbouw.

Opnieuw een negatieve scope op het Ministerie van Financiën, na de Toeslagenaffaire, de Zwarte Lijst nu discriminatie met dubbele nationaliteiten.
En opnieuw moet een bewindsman ‘sorry, sorry, sorry’ zeggen. De Autoriteit Persoonsgegevens legt een boete van €2,75 mln op aan de Belastingdienst omdat die jarenlang onrechtmatig is omgegaan met gegevens over dubbele nationaliteiten. De fiscus had die gegevens in 2014 moeten wissen, maar deed dat niet. In de jaren daarna werd bij de opsporing van fraude mede op basis van nationaliteit beoordeeld wie een ‘risico’ vormde. Dat was discriminerend en in strijd met de privacywet AVG, aldus de AP. Staatssecretaris Van Huffelen noemt de boete “zeer pijnlijk” en biedt nogmaals haar excuses aan. Ze streeft ernaar dat de boete nog dit jaar wordt voldaan. (bron: NOS)

Moeten we wachten op witte rook voor Rutte IV? Laat er een hogere macht zijn die dat voorkomt. Een aantal : het toegezegde regeerakkoord op hoofdlijnen, een dun akkoord, komt er niet. Dat geeft Rutte te weinig macht om te kunnen regeren. Het hele beleid voor de komende jaren moet zoveel mogelijk vooraf worden voorgelegd. De toezegging van de informateurs dat de ministers zelf hun beleidsplan moeten gaan schrijven, komt op losse schroeven te staan, als het regeerakkoord al veel heeft vastgelegd. Hoeveel invloed kan de Kamer daar dan nog op uitoefenen? Na de zoete lokkertjes, die deze week naar buiten zijn gekomen, einde leenstelsel, rekeningrijden over 4 jaar, gratis kinderopvang voor mensen met de allerlaagste inkomens, de salarissen in het basis- en het voortgezet onderwijs zullen worden verkleind, goed nieuws voor de meesters en onderwijzers, de staatsschuld zal gaan stijgen omdat er tientallen miljarden extra zullen worden uitgegeven aan het klimaat, de bouw en het stikstofprobleem, zullen komende week de bittere volgen. Met Onno Ruding ben ik het eens dat de tientallen miljarden die gaan worden uitgegeven aan dringende zaken niet middels fondsen kunnen worden gefinancierd en daarbij buiten de begroting blijven, maar gewoon moeten worden meegenomen in de overheidsbegroting, aangezien de staatsschuld met die uitgaven stijgt en uiteindelijk moeten worden terugbetaald. De hier toegepaste verantwoording is een boekhoudtruc, die misleidend is door het feit dat het kabinet daarover zich niet hoeft te verantwoorden in de Kamer en in Brussel.

Wat hier aan de orde wordt gesteld zijn in feite toch details, om te repareren wat onder Rutte III allemaal is fout gegaan. De eerste indruk is dat Rutte IV een liberaal progressief beleid gaat voeren. Wat is de staatskundige functie nog van de Kamerleden van de coalitiepartijen nog als vooraf op hoofdlijnen alles al is vastgelegd en goedgekeurd. Maar wat betekent dat voor de samenleving van morgen? Ik heb het al meerdere heren benoemd maar wij staan voor uitdagingen, die een complexe aanpak vergen: de herinrichting van de samenleving op basis van duurzaamheid, klimaat, natuur, milieu, ecologie, onderwijs in relatie tot vele technische ontwikkelingen in quantum-computers, digitalisering, robotisering op basis van AI (kunstmatige intelligentie), gekoppeld aan sociaal/maatschappelijke onderwerpen als arbeid, inkomen, opleiding, her- en omscholing, wonen, zorg, privacy, veiligheid, en de staatsinrichting van Europa. Als het aan Rutte ligt neemt hij daarvoor 20 jaar de tijd voor, maar dat betekent dat multinationals de regie hebben overgenomen en het volk de moderne slaven worden van een neoliberale staatsinrichting. Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen.

2/3G, omikron, corona
Het kabinet gaat voorlopig niet door met het omstreden 2G-systeem, waarbij alleen nog mensen die gevaccineerd of hersteld zijn toegang hebben tot de horeca of evenementen. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer. Gezien het hoge aantal besmettingen en de aanhoudende druk op de zorg is er op korte termijn geen ruimte om sectoren op basis van 2G (deels) te openen, aldus de Jonge. Ook ziet het kabinet te weinig steun in de Tweede Kamer. Het kabinet hoopte dat de Kamer het plan deze week zou behandelen. De Jonge stelt nu voor om dat in januari te doen, tegelijk met voorstellen voor 3G. (bron: NOS) Vreemd verhaal en een gemanipuleerde voorstelling van zaken aan de Kamer. Niet alle mensen die corona hebben gehad maar alleen oorspronkelijk die van de laatste 180 dagen. Vorige week heeft hij die termijn verlengd naar 1 jaar. Maar dat betekent nog altijd dat iedereen die corona heeft gehad in 2010 NIET onder de regeling van de QR-code valt. De minister stelde eerst dat hij deze week de toestemming had willen krijgen voor 2G en nu stelt hij dat er ‘geen ruimte’ is om die regeling in te voeren. Met andere woorden ‘hij is er nog niet klaar voor’. Kwalijk. Het lijkt er veel meer op dat de CDA-fractie in de 2e Kamer niet voor het voorstel 2G zou stemmen en zijn wetsvoorstel geen meerderheid zou krijgen, dan wel dat 2 toekomstige coalitiepartners (CDA en CU) niet zouden meewerken. In januari 2022 het voorstel opnieuw aan de orde stellen hangt dan wel af wie in het volgende kabinet de minister van VWS wordt. Gerommel in de marge!

Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) is positief gestemd over de daling die hij ziet in de instroom van coronapatiënten in het ziekenhuis. Hij ziet een “uitstekende ontwikkeling” in de dalende opnames. Eerder zag Kuipers het somber in, maar hij zegt dat de instroom nu over de piek heen is en hij verwacht dat ook de bezetting op den duur zal dalen. Er liggen nu 2.754 mensen met corona in het ziekenhuis. Afgelopen week zijn er gemiddeld minder mensen opgenomen dan een week eerder. De besmettingen zijn al weken hoog. Het effect van de omikron-variant is daarbij nog ongewis. (bron: NOS) Het aantal covid-patiënten dat in week 48 in het ziekenhuis belandde, is licht gedaald ten opzichte van de 7 dagen ervoor. Zowel reguliere verpleegafdelingen als intensive cares namen minder covidpatiënten op. In totaal namen de ziekenhuizen de afgelopen week 1.998 covid-patiënten op, 7% minder dan de week daarvoor. Daarvan belandden 343 patiënten op de intensive care (-9%). Verder testten bijna 148.000 mensen afgelopen week positief op het coronavirus. Dat zijn er iets minder (-4,6%) dan vorige week. Volgens het RIVM heeft die afname deels te maken met het zelftestadvies dat vorige week veranderde. Sinds vorige week mogen mensen met milde coronaklachten een zelftest doen. Voorheen gold dit advies met name voor mensen zónder coronaklachten. Vrijdag 3 december maakte het RIVM al bekend dat het reproductiegetal waarmee het virus zich onder de bevolking verspreid onder de 1 (0,99) was gezakt. Inmiddels is de R-waarde nog iets verder gedaald tot 0,95. Tenslotte werden in de voorbije week minder corona-gerelateerde sterfgevallen doorgegeven aan het RIVM. Het instituut kreeg 356 meldingen, terwijl dit er een week eerder 367 waren. Waar heeft Kuipers het eigenlijk over: het aantal geregistreerde besmette personen bedraagt 142.738 personen en het geschatte aantal ongeregistreerde besmette personen 95.000 (40% laat zich niet testen omdat ze gevaccineerd zijn en dus niet besmet kunnen zijn). In het ziekenhuis liggen (ex IC) 2.100 personen, dat is nog geen 0,9% van alle besmettingen. Gezien de omvang is dat voor de zorg een groot probleem, maar voor het aantal ziekenhuizen zijn dat er gemiddeld maar ca 20. Waar praten we dan nog over?

Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert het demissionaire kabinet nogmaals om alle kinderen op de basisschool 2 keer per week te testen op het coronavirus. Dat kan met een zelftest. Het kabinet besloot eind november dat alleen kinderen uit groep 6 en hoger moeten testen. Maar het OMT wijst erop dat ook in de lagere leeftijdsgroepen besmettingen voorkomen. Minister De Jonge van Volksgezondheid neemt het advies niet over. Hij zegt dat het testen van alle leerlingen op korte termijn logistiek niet valt te organiseren. (bron: NOS) Het kabinet besloot vanaf maandag 6 december alle basisscholen en scholen voor speciaal basisonderwijs een eerste voorraad zelftesten te leveren voor hun leerlingen in groep 6, 7 en 8, waarmee ze zich thuis 2 keer per week moeten testen. Het OMT adviseert een langere kerstvakantie, maar ‘breng kinderen niet naar opa en oma’ Door de kerstvakantie te vervroegen hoopt het OMT dat kinderen meer in de ‘eigen gezinsbubbel’ blijven. Op die manier zou er in de periode tussen de sluiting van de scholen en de kerst minder kans zijn op besmettingen. Ja, maar dat is wel een erg korte termijnvisie.

Het is mogelijk dat de omikronvariant de deltavariant gaat verdringen en zo de dominante coronavirusmutatie wordt in Nederland, meldt het RIVM. Omikron is op dinsdag nog maar bij 36 mensen in ons land vastgesteld. (bron: NOS)

Het Outbreak Management Team is van mening dat de huidige coronamaatregelen moeten worden verlengd. Dat betekent dus dat er geen uitzondering wordt gemaakt voor het maximum aantal gasten thuis met Kerst, zeggen bronnen tegen de NOS. Die mogelijkheid wordt wel geopperd. De experts van het OMT hebben vrijdag een advies opgesteld voor het kabinet, dat zondag in het Catshuis wordt besproken met de betrokken ministers en die dinsdagavond in een persconferentie worden bekend gemaakt. Voor de goede orde: het vertrouwen onder het volk in het corona-beleid van het demissionaire kabinet is gedaald naar 16%. De kans dat in het volgende kabinet minister de Jonge terugkeert op VWS is klein: hij heeft teveel foute aannames gepleegd. De afgelopen dagen is het aantal nieuwe besmettingen wat afgenomen, maar de druk op de zorg is nog altijd erg hoog. Het OMT vindt strengere maatregelen niet nodig, maar versoepelen kan nu ook niet.(bron: NOS, aangevuld)

Informatie-ontwikkelingen
Het doel van de onderhandelaars die namens VVD, D66, CDA en CU overleggen over de formatie is om voor het komende kerstreces een coalitieakkoord te presenteren. De informateurs Remkes en Koolmees schrijven dat in een brief aan Kamervoorzitter Bergkamp. Volgens de informateurs zijn er “goede vorderingen gemaakt”. De partijen willen voor eind volgende week met een akkoord naar buiten komen, zodat er nog tijd is om voor de Kerst een debat te voeren. Daarna wordt een formateur aangesteld. Dat betekent niet dat er voor Kerst een ministersploeg op het bordes staat. Dat gebeurt waarschijnlijk in januari. (bron: NOS) Mijn gevoel zegt dat er geen kabinet Rutte IV komt omdat de CV van de huidige premier dat blokkeert. Komt iemand met zo’n CV ooit nog ergens aan de slag? Ook verwacht ik dat er de komende weken nog hard zal worden gewerkt om tot een bredere coalitie te komen met PvdA en GL. Dat ook omdat Kim Putters nodig is om de complexe problemen waar het land voor staat aan te kunnen pakken. Voor mij is de race nog niet gelopen.

Trouw kijkt achter de schermen waar VVD, D66, CDA en ChristenUnie al volop bezig zijn ministers te scouten voor een nieuw kabinet. Er zit druk op de ketel: als de vier partijen volgende week een coalitieakkoord sluiten, beginnen direct daarna de onderhandelingen over het verdelen van de posten. Het is bij voorbaat een veel intensievere speurtocht dan onder vorige kabinetten. De coalitie streeft naar een grote ploeg: twintig ministers en tien staatssecretarissen, volgens de eerste berichten. Zoveel bewindslieden heeft VVD-premier Rutte nog nooit eerder op het bordes gezet. In het kabinet-Rutte III ging hij van start met een ploeg van zestien.

Maar wie wil er nu nog minister worden in Rutte IV? De zoektocht is dit keer nog veel lastiger dan in 2017. Veelzeggend is wat deze week Jacco Vonhof, voorzitter van werkgeversorganisatie MKB-Nederland, vertelde. Hij heeft voor een ministerschap bedankt. De afrekencultuur in politiek Den Haag schrikt hem dusdanig af dat hij wel uitkijkt. Welke partij hem polste, wilde hij niet zeggen, maar zijn naam gaat rond bij de VVD. “Hoe we omgaan met onze ministers en volksvertegenwoordigers is schandalig. Vanaf dag één zijn zij kop van jut”, aldus Vonhof. “Het gaat op de man, persoonlijk. Ik wens ons met zijn allen toe dat we onze bestuurders weer de ruimte geven om ook fouten te maken.” Wie minister of staatssecretaris wordt, moet ernstig rekening houden met het risico van voortijdig aftreden. Daar komt dit keer nog iets bij. Sommige van de nieuwe ministers krijgen direct te maken met de omstreden erfenis van Rutte III. Er lopen parlementaire enquêtes naar de gaswinning, het coronabeleid en de toeslagenaffaire. De nieuwe bewindspersoon kan er ernstig door in de problemen komen. Lastiger voor de kandidaten is ook dat het kabinet-Rutte IV van zichzelf al wankel start. Haalt het de eindstreep? De formatie was uiterst moeizaam en de aanstaande premier is door schandalen gebutst. Premier Rutte wil een kabinet met ‘een andere uitstraling’, met ‘meer elan’, zo kondigde hij onlangs aan. Bijna alles hangt straks af van de nieuwe gezichten, liefst deskundigen in plaats van raspolitici. Het betekent dat ze weinig politieke ervaring zullen hebben – wat hen kwetsbaar maakt. Die nieuwe ministers komen terecht in een Tweede Kamer waar oppositiepartijen Forum voor Democratie en PVV openlijk spreken over het oprichten van ‘tribunalen’. In een sfeer waar bedreigingen van politici via Facebook of Twitter sinds de coronacrisis ernstig zijn toegenomen, bleek recent uit onderzoek. Los daarvan zijn debatten in de Tweede Kamer met 19 fracties ook nog veel chaotischer geworden dan eerder. Vrouwelijke kandidaten zullen zich nog extra achter de oren krabben, terwijl een nieuw kabinet dringend naar hen op zoek is. In 2017 zei premier Rutte nog dat hij de verdeling man/vrouw maar bijzaak vond, hij ging voor ‘de beste mensen’. Anno 2021 zal hij kijken naar Duitsland, waar net een kabinet is aangetreden met de helft ‘sterke vrouwen’. Ondertussen is het klimaat voor vrouwelijke politici dramatisch verslechterd. Zij worden online bedreigd en uitgescholden, op manieren die mannelijke collega’s niet overkomt. De universiteit van Amsterdam becijferde dat D66-leider Sigrid Kaag veruit de meeste haatdragende Twitter-berichten ontvangt: 13.000 nare tweets in een paar maanden tijd. Nu de zoektocht is begonnen naar nieuwe ministers, zal zij andere vrouwen in haar partij moeten overtuigen om die beerput toch maar in te stappen. (bron: NOS) Twee notities: het is voor mij nog altijd geen gelopen race voor Rutte, met zijn leugens, zijn selectief geheugen, zijn tegenwerking naar Kamerleden, zijn gebrek aan visie en leiderschap en zijn gebrek om complexe problemen (en die zijn er veel) aan te sturen. In het bedrijfsleven komt niemand met een CV van Rutte aan de bak, maar in de politiek is het voldoende als je kunt praten als Brugman. We moeten ook in ogenschouw nemen dat er nog kwaad zeer zit bij PvdA/GL die buitenspel werden gezet door VVD en CDA. En dat kan doorwerken in de Eerste Kamer.

Financieel/economische berichten
De alsmaar stijgende inflatie is een toenemende kopzorg, niet alleen de benzineprijzen nemen en energierekeningen nemen toe, maar ook de boodschappen, verzekeringen en geleverde diensten. In de laatste 40 jaar is de inflatie niet zo hoog geweest. In wat staat ons nog te wachten? Door de verduurzaming van de maatschappij en de daarmee verband houdende oplopende staatsschuld zullen de lasten toenemen. Ook de pariteit van de euro daalt versus de dollar daalt en dat betekent dat de import van goederen en diensten die in dollars noteren duurder wordt. Daarnaast zitten we nog altijd in de corona-crisis, die ook geld kost, dat burgers moeten betalen. Kijk maar eens naar de rekening, na afloop en een hapje eten in een restaurant. Niet dat die ondernemers dat niet nodig hebben om te overleven, maar burgers betalen dat wel. Daarbij komt dat de FED, de Amerikaanse Centrale Bank, een groter risico op een blijvend hogere inflatie ziet ontstaan. Dan ontstaat de vraag of de werknemers bereid zijn, dan wel in staat zijn, het gestegen prijspeil te betalen zonder in financiële problemen te raken of nog erger naar de schuldhulpverlening te moeten? Dan is de vraag of de overheid bereid is de prijsstijgingen op de een of andere wijze te gaan compenseren. Als de ontwikkeling van prijsstijgingen niet met wijsheid worden gecorrigeerd, dreigt een loon/prijs spiraal te ontstaan, met de mogelijkheid van desastreuze gevolgen als het monetaire beleid niet wordt gekanteld.

De inflatie is sinds september 1982, 459 maanden, niet zo hoog geweest, meldde het CBS. In november waren de prijzen van goederen en diensten 5,2% hoger dan dezelfde maand vorig jaar. In oktober was de inflatie nog 3,4%. Vooral de prijzen van energie stegen. De gasprijs was 53% hoger, elektra 74,9% en brandstof 24,7%. Daarbij speelt ook mee dat de prijzen vorig jaar relatief laag waren door de coronacrisis. De inflatie in de eurozone in november was zo’n 4,9%. In België (7,1%) en Duitsland (6%) stegen de prijzen nog wat harder. (bron: NOS) Zoals ik in het vorige blog al meldde wijkt het inflatiecijfer van eurostat voor Nederland (5,9%) af van dat van het CBS, omdat andere modellen worden gebruikt. De sprong van 3,4% naar 5,2% in één maand is erg groot, zodat mogelijk deze maand wel een correctie zou kunnen volgen. Maar als de energieprijzen zo hoog blijven sluit ik volgend jaar een verdere stijging niet uit. Wat mij verbijsterde was dat de AEX en andere Europese beurzen fors hoger openden na de bekendmaking.

Veel andere bovengemiddelde prijsstijgingen zijn terug te voeren op de haperende productieketens die over de wereld lopen. Kleding (5% duurder) en schoenen (3,4%) vallen daaronder. Het ketenprobleem kan samenvallen met het toegenomen tekort aan computerchips. Zie de spullen waar die chips in zitten: audio- en videoapparatuur steeg met 4,5% in prijs, mobiele telefoons met 4,8% en auto’s (grootverbruikers van chips), die het grootste deel uitmaken van de bestedingen aan voertuigen, stegen met 4,7% in prijs. En dan zijn er nog de diensten van bouwers en klussers. Die kampen met materiaaltekort én personeelsschaarste. Veel consumenten zullen dit jaar geschrokken zijn van de hoogte van de offertes die zij aanvroegen. Dat blijkt ook uit de cijfers: onderhoud en reparaties aan de woning werden 9,1% duurder. Tegenover al dat prijsgeweld staan grote bestedingscategorieën die juist zeer gematigd zijn. Voedingsmiddelen werden slechts 1,1 % duurder, en maken 12 % van alle uitgaven uit. Woninghuur (voor huurders) en toegerekende huur aan de eigen woning (voor kopers) stegen slechts met 0,8 % en 0,7 % in prijs. Samen zijn deze twee goed voor bijna een kwart van alle bestedingen van huishoudens – de toegerekende huur is op zichzelf al goed voor een zestiende. Hier zit ook een belangrijk verschil met het veel hogere, Europese cijfer van 5,9 % voor de Nederlandse inflatie. Brussel neemt de categorie ‘toegerekende huur’ niet mee. En die verliest zo zijn matigende invloed op het daar berekende Nederlandse inflatiecijfer. (bron: NRC)

In Trouw schrijft Dirk Waterval over ‘Miljarden overheidssteun voor innovatie moet gerichter’. De miljarden die de overheid uittrekt voor innoverende bedrijven moeten anders worden besteedt, vindt onderzoeker Velzing. Mooi dat de overheid innovatie bij bedrijven wil stimuleren, maar dat doet ze nu helemaal verkeerd, vindt Evert-Jan Velzing, onderzoeker op het gebied van duurzaamheid en innovatie bij de Hogeschool Utrecht. Bedrijven kunnen belastingvoordeel krijgen als zij kunnen aantonen dat zij een deel van hun winst te danken hebben aan een innovatie die zij eerder deden. Maar die voordelen komen veel te veel terecht bij enkele zeer grote bedrijven, stelt Velzing. Het is niet de eerste keer dat de zogeheten ‘innovatiebox’ bekritiseerd wordt, ook het Centraal Planbureau en de Algemene Rekenkamer waren een paar jaar geleden weinig enthousiast. Toch staat de regeling nog altijd overeind, zij het in iets versoberde mate. Zo is het lage tarief dit jaar nog verhoogd van 7% naar 9% van de innovatiewinst. Dat maakt Velzing echter niet minder kritisch. Hij reageert in economenblad ESB op een stuk dat drie ambtenaren van het ministerie van financiën onlangs publiceerden. Daarin lieten zij zien dat de belastingvoordelen alleen maar méér naar grote bedrijven stroomt. Van de totale €1,9 mrd die de overheid in 2018 uittrok, ging 80% naar slechts negentien bedrijven. Die waren daarmee elk goed voor gemiddeld €100 mln aan belastingkorting. De ambtenaren concluderen zelf ook dat het geld ‘steeds meer’ bij die grote ondernemingen terechtkomt. In 2022 zal het ministerie volgens een raming ruim €1,4 mrd kwijt zijn aan de innovatiebox. Naast dat dit geld de kleine en beginnende bedrijven voorbij zal gaan – die maken immers weinig of zelfs helemaal geen winst – is het volgens Velzing ook ‘schieten met hagel’. “Het is ongericht beleid: iedereen die innoveert kan er in theorie aanspraak op maken, terwijl niet alle innovaties per se goed zijn voor de maatschappij.” Denk daarbij bijvoorbeeld aan ontwrichtende sociale media, energieslurpende ICT-uitvindingen of dienstverlening in de financiële sector waar de maatschappij als geheel niet mee geholpen is. Het kabinet zou dus veel gerichter moeten stimuleren, vindt Velzing, bijvoorbeeld bij bedrijven die inzetten op verduurzaming. De vraag is of dat mag. Onduidelijk of de Brusselse Gedragscodegroep, een internationaal overlegorgaan dat schadelijke belastingconcurrentie tegen moet gaan, wel zal instemmen met gerichter innovatiebeleid. En anders kan de Europese Commissie er ook nog wat van vinden: die ziet erop toe dat landen geen ongeoorloofde staatssteun uitdelen aan bedrijven. Daar zou sprake van kunnen zijn als de overheid geld uitdeelt aan enkele bedrijven, waar de rest van BV Nederland geen aanspraak op mag maken. Met ongerichte belastingvoordelen zoals de innovatiebox heeft ‘Brussel’ geen problemen. (bron: Trouw/ESB) Typisch Rutte-beleid, dat wordt gesteund het neoliberale Brusselse instituut. Waarom alleen duurzame projecten en die van starters en het MKB? Er moet hoognodig in Den Haag een frisse wind gaan waaien. Maar ook het Parlement moet zich niet in slaap laten sussen.

Sociaal/maatschappelijke ontwikkelingen
Een ernstige fout in wereldwijde software is reden voor grote zorg onder techexperts, meldt Nieuwsuur. Ze vrezen voor een golf van aanvallen met gijzelsoftware. Het Nationaal Cyber Security Centrum van het ministerie van Justitie vreest dat de computersystemen van bijna alle bedrijven en instellingen getroffen kunnen worden. Het nieuwe lek zit in Apache Log4J, dat door bijna alle bedrijven wordt gebruikt om digitale logboeken bij te houden, bijvoorbeeld om bij te houden wie wanneer inlogt. Door het lek zouden hackers makkelijk kunnen binnendringen. (bron: NOS) Hoe ernstig het wordt voor de bedrijven en instellingen die ermee werken is nog onbekend. Hoe groot de schade is, is bij benadering aan te geven. En welke gevolgen dat kan hebben voor burgers die hun personalia, vrijwillig dan wel daartoe door de overheid gedwongen, aan derden hebben verstrekt zal de toekomst leren.

Corona berichten
Aantal geregistreerde besmettingen op zondag 21.053, het aantal opgenomen mensen in het ziekenhuis 2.163 plus 611 op de IC; maandag 18.017, 2.202, 624; dinsdag 18.144, 2.198, 626; woensdag 19.838, 2.204, 626; donderdag 17.562, 2.148, 635; vrijdag 17.828, 2.109, 634 eb 16.671, 2.120, 642 op zaterdag.

Ouders mogen binnenkort hun kinderen van 5 tot en met 11 jaar laten vaccineren tegen COVID-19.
Vanaf de tweede helft van januari worden zij uitgenodigd voor een prik, zo heeft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) bekendgemaakt. De Jonge volgt daarmee het advies van de Gezondheidsraad. Die adviseerde eerder om de coronaprik aan te bieden bij jonge kinderen. Daarbij merkte de raad wel op dat “alle vormen van drang” moeten worden vermeden en dat het niet nemen van een vaccin niet mag leiden tot bijvoorbeeld uitsluiting van onderwijs. (bron: NU) De laatste berichten van de informateurs in den Haag en Haagse bronnen wijzen erop de de informatiefase in z’n allerlaatste fase is gekomen. Mogelijk wordt komende week het regeerakkoord al gepresenteerd aan de Kamer. De Jonge zou niet terugkomen op VWS, dat departement gaat naar D66.

Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren.
Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek!

Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl

Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer.
En Hugo zal me niet steunen dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen van de waarheid!
Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!

Hielke Roos
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
Mijn hoop is gericht op de Eerste Kamer om Rutte IV er niet te laten komen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Build Back Better Rutte? We laten het niet toe en hier is waarom (Klik Link)
» Marc van Ranst schreeuwt huilend: ik zit al een week op mijn kamer! Ja dat komt door uw eigen leugens
» * Kroniek van een aangekondigde dood al hoop ik waarlijk van niet. *
» Hulp om mijn werk voor te zetten Hugo de Jonge steunt mij niet!
» Zolang Rutte niet de nood toestand uitroept kan hij geen avond klok in voeren dat zegt onze grondwet heel duidelijk!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Nieuws afgelopen week-
Ga naar: