Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Trudeau wil niet de rechtvaardiging voor de noodwet bekend te maken.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Trudeau wil niet de rechtvaardiging voor de noodwet bekend te maken. di apr 26, 2022 10:14 am
De regering van Trudeau weigert te onthullen welke informatie zij heeft gebruikt om de noodwet te rechtvaardigen om de vreedzame protesten van het Vrijheidskonvooi in februari in Ottawa neer te slaan. Volgens gerechtelijke documenten die door de Globe and Mail zijn verkregen , citeert de regering "geheimhouding van het kabinet" in haar reactie op juridische wijzigingen die zijn aangebracht door vier juridische organisaties.
De Canadian Constitution Foundation (CCF) en de Canadian Civil Liberties Association behoren tot de groepen die de regering voor de rechter hebben gedaagd. De regering van Alberta probeert zich ook bij de zaak aan te sluiten als interveniënt.
De juridische organisaties beschuldigen de regering van onrechtmatig handelen en zeggen dat bestaande wetten, zoals het Wetboek van Strafrecht en verkeerswetten, voldoende zouden zijn geweest om de konvooiprotesten aan te pakken.
In reactie op de bewering van de regering over geheimhouding van het kabinet vergeleek de CCF de benadering van Ottawa met een uitdrukking die in de 17e eeuw aan koning Lodewijk XIV van Frankrijk werd toegeschreven: "L'état, c'est moi." (Ik ben de staat.)
Volgens de Canada Evidence Act zal de federale rechtbank weigeren bewijsmateriaal met betrekking tot de zaak te onderzoeken of te horen wanneer de regering aanzet tot "geheimhouding van het kabinet". De CCF vraagt de rechtbank echter om de regering te instrueren om informatie specifiek aan de rechter en raadsman bekend te maken.
"Om zijn grondwettelijke functie te vervullen, moet de rechtbank een volledig dossier voor zich hebben en die materialen in een volledig contradictoire procedure in overweging nemen", zei de CCF in haar indiening. "Zonder deze materialen en procedure voelt deze rechtbank misschien 'een beetje als een vijgenblad'."
De CCF heeft gezegd van mening te zijn dat de regering informatie heeft over de opmerkingen van minister Marco Mendicino van openbare veiligheid over de feitelijke en juridische basis voor noodmaatregelen, overwogen en afgewezen opties en een overzicht van de kabinetsbesluiten - inclusief een stemming.
De regering van Trudeau deed op 14 februari een beroep op de nog nooit eerder gebruikte noodwet en zei dat de bevoegdheden van de wetgeving nodig waren om het hoofd te bieden aan aanhoudende protesten tegen pandemische beperkingen, waaronder het Vrijheidskonvooi in Ottawa. Link: https://tnc.news/2022/02/14/trudeau-invokes-emergencies-act-to-quash-canada-wide-trucker-protests/
Trudeau weigerde de wet in te trekken, zelfs nadat een gezamenlijke strijdmacht van gemeentelijke, provinciale en federale politie tussen 17 en 20 februari hardhandig optreden tegen vrijheidsdemonstranten. Toenemend verzet tegen de beslissingen van de regering om zowel de noodwet uit te voeren als te verlengen, waarbij Trudeau de wet introk op 23 februari.
Trudeau zei dat het inroepen van de wet "het verantwoordelijke en noodzakelijke ding was om te doen"
Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren. Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek! Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer. En de regering zal me niet steunen en aan reclame doe ik niet, dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen of delen van de waarheid! Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!
Hielke Roos
Link naar Artikel: https://tnc.news/2022/04/25/feds-refuse-to-disclose-justification-for-emergencies-act/
Trudeau wil niet de rechtvaardiging voor de noodwet bekend te maken.