Dan gaan we masaal de straat op en eisen het aftreden kabinet. En dat kunnen we regelen wij zijn het volk.Persconferentie was heel duidelijk dat er geen bewijs is dat mondkapjes bescherming zouden bieden tegen Covid-19. Omdat het hier dus gaat om gedragsbeïnvloeding op basis van een experiment worden hier grondrechten geschonden en roepen wij iedereen op geen mondkapjes te dragen.
Maar slinks zoals men is, gooit men het nu over een compleet andere boeg, namelijk een experiment om het gedrag te beïnvloeden. De mondkapjes verplichting die ingevoerd was op druk bezochte plekken in Amsterdam en Rotterdam is al weer van de baan, dit terwijl er wetenschappelijk al was aangetoond dat besmetting met Covid-19 in de buitenlucht nihil is, namelijk 1 op 1 miljoen.
Mordechay heeft tijdens de demonstratie van 1 augustus het voorbeeld aangehaald van de 6 miljoen Joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgebracht en waarbij de meerderheid van de bevolking heeft weggekeken.
En deze vergelijking is meer dan terecht.
Wij nemen u terug mee in de tijd naar 1933.Op 23 maart 1933 werd de Machtigingswet (Ermächtigungsgesetz, ook bekend als “Gesetz zur Behebung der Not von Volk und Reich”; Nederlands: Wet tot het lenigen van de nood van volk en rijk) aangenomen door de Duitse Rijksdag en afgekondigd op 24 maart.
Een machtigingswet in het Duitse politieke systeem geeft de zittende regering tijdelijk buitengewone volmachten zodanig dat het parlement regeringsmaatregelen niet meer kan controleren of verbieden. Dit was bedoeld alleen in tijden van ernstige crisis als snel en kordaat optreden geboden was. Voor het afkondigen van een machtigingswet was minimaal twee derde van de stemmen in het parlement nodig: het was dus een Noodverordening.
Om de schijn van legaliteit te kunnen handhaven, werd er alles aan gedaan om de wet binnen de daarvoor gestelde kaders te behandelen.
Volgens artikel 48 van de grondwet van de Weimar-republiek moesten bij de afkondiging en toepassing van noodverordeningen de volgende uitgangspunten in acht worden genomen:
De openbare orde moest “aanzienlijk” in gevaar zijn.
Het herstel van de orde moest het doel van de uitzonderingstoestand zijn.
De beperking van grondrechten was slechts “tijdelijk” toegestaan.
Nog een vergelijking: PropagandaEen beproefde methode om de geloofwaardigheid van de boodschap te vergroten, was het toevoegen van ‘wetenschappelijke’ cijfers. Hierbij kon het bijvoorbeeld gaan over de verschillen in criminaliteitscijfers of geesteszieken binnen de Arische en Joodse gemeenschap. De percentages en verhoudingstabellen die de NSDAP in hun propaganda gebruikte schiepen de illusie dat hun beweringen echt onderzocht waren en de politieke doctrine daadwerkelijk insprong op de ‘problemen’ in de samenleving.
Het hedenWat opvallend is, is dat bijvoorbeeld het mondkapjes-beleid niet om bescherming blijkt te gaan maar over controle en gedragsbeïnvloeding, dat er in sommige gedeeltes van Nederland kinderen worden ingezet voor het handhaven van de 1,5 meter regel en nu ook voor het controleren van de mondkapjes op scholen, dat mensenrechten organisaties net zoals het 5 mei comité zwijgen, dat mondkapjes volgens de grondwet niet verplicht mogen worden, maar dat burgemeesters wel bepaalde bevoegdheden krijgen, er geen deltaplan voor ventilatie is, er vaccins worden ontwikkeld waarvan de bijwerkingen niet aangetoond zijn, de farmaceutische industrie niet aansprakelijk is voor lichamelijk letsel, is dit vaccin wel veilig in combinatie met eerdere vaccinaties en wat zijn de consequenties op lange termijn?
Demonstranten of mensen die weigeren een mondkapje te dragen en dus in hun recht staan hardhandig worden gearresteerd, ouders in Duitsland worden gedreigd met tijdelijke uithuisplaatsing van hun kinderen wanneer deze weigeren een ludieke Corona PCR test te ondergaan, in Antwerpen is een avondklok, in Griekenland wederom beperkingen voor de horeca…in Nederland wordt er al gesproken van Corona-verklaringen voor het afsluiten van een Hypotheek net zoals het opnemen van vaccinaties in arbeidsovereenkomsten ( ook als deze niet zijn opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma ).
Wij begrepen heel goed dat de vergelijking met de Tweede Wereld oorlog niet prettig is. Echter, de manier hoe er zowel in Nederland als in andere landen geïndoctrineerd wordt, hoe wij, desnoods, met geweld gedwongen worden ons aan maatregelen te houden die geen grondslag vinden in de wetenschap noch aangetoond is dat wij kwetsbaren zouden kunnen bescherm, is onacceptabel en ik weiger dan ook mee te doen aan dit gedragsexperiment, want de vraag die ik veel stel is; “What’s next?”
In iedergeval moeten de betrokkenen onder ede gehoord worden in de Tweede Kamer, vindt wij.
Ook moet beslag worden gelegd op hun e-mails.Verhoor het RIVM en alle betrokkenen onder ede
Maurice de Hond en veel burgers zijn helemaal klaar met het “dubieus” corona-gesjoemel door het RIVM. Ook de noodwet mag niet worden aangenomen. Niemand komt aan onze grondwet
Teken de petitie tegen de noodwet.https://petities.nl/petitions/verhoor-het-rivm-en-alle-betrokkenen-onder-ede?locale=nl&fbclid=IwAR0D0DNRF3q1-
Links..J2IDhqhjG9wBBBkcOC8FMukkNMrzhQGkwtBUMdOqiq0MHs
https://www.facebook.com/watch/?v=296569914993662
https://historiek.net/nationaal-socialistische-propaganda/49085/
https://duitslandinstituut.nl/naslagwerk/60/machtigingswet-en-gelijkschakeling
https://nl.wikipedia.org/wiki/Machtigingswet_(1933)
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/27/algemene-mondkapjesplicht-kan-juridisch-niet-a4007106
https://www.maurice.nl
https://www.johannes-wier.nl/wp/wp-content/uploads/2013/11/Gezondheidszorg-Mensenrechten.pdf