De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Waarheid

Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexnieuwsnuPublicationsFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Van innerlijke leegte naar innerlijke kracht.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydo mei 19, 2022 5:50 pm van Hielke Roos

» Klaus Schwab en George Soros geven nogmaals $100 miljoen aan vaccinaandelen uit
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyza mei 14, 2022 8:16 pm van Hielke Roos

» Militaire artsen waarschuwen toename van 300% van het aantal gevallen van kanker
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydo mei 12, 2022 1:31 pm van Hielke Roos

» Velen werden weggehoond en weggezet als wappies in de media.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi mei 10, 2022 9:02 pm van Hielke Roos

» Shanghai intensiveert Covid-lockdown niemand mag het huis verlaten, kampen in gereedheid
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi mei 10, 2022 8:29 pm van Hielke Roos

» Hebben de wappies gelijk of ongelijk? Zijn het allemaal complottheorieën?
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi mei 10, 2022 7:12 pm van Marieke Marie

» In Canada 99,6% rate van de sterfgevallen bij gevaccineerden 70% was GEBOOST!
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyma mei 09, 2022 4:00 pm van Hielke Roos

» Het WEF en uw Regering lanceren de Grote Reset in de samenleving.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyzo mei 08, 2022 6:46 pm van Hielke Roos

» Hier een belangrijke publicatie die stond in de duitse media!
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyzo mei 08, 2022 2:17 pm van Hielke Roos

» Elon Musk: Onderzoek" waarom George Soros "uw toegang tot informatie wil controleren!
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyzo mei 08, 2022 1:52 pm van Hielke Roos

» The Nazis are back ''The Great Reset'' was a smokescreen!
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptywo mei 04, 2022 3:30 pm van Hielke Roos

» Financiële piraten (o.a regeringen) stelen van je.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi mei 03, 2022 6:51 am van Hielke Roos

» Het overlijdensrisico van kinderen neemt toe met 5100% na Covid-19-vaccinatie
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyma mei 02, 2022 11:55 am van Hielke Roos

» Stop nu met het bewapenen van Oekraïne.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyma mei 02, 2022 7:37 am van Hielke Roos

» V.S. en bondgenoten bereiden zich voor op Russisch gebruik van kernwapens
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyzo mei 01, 2022 12:48 pm van Hielke Roos

» Het wereldwijde pandemieverdrag en hoe gevaarlijk dit verdag is voor uw vrijheid.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyzo mei 01, 2022 7:29 am van Hielke Roos

» Voedseltekorten de Globalisten en Klaus Schwab vertellen ons wat er daarna gebeurt.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyza apr 30, 2022 3:18 pm van Hielke Roos

» Geheim: De opleiding van het Oekraïnse Nazi leger door het Australische leger.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyza apr 30, 2022 8:03 am van Hielke Roos

» Nazi Canada en Australie hebben samen met Amerika Oekraïense extremisten opgeleid.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyza apr 30, 2022 7:11 am van Hielke Roos

» Goya CEO waarschuwt de wereld staat nu op rand van voedselcrisis.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydo apr 28, 2022 5:14 am van Hielke Roos

» De WHO is van plan om 194 landen van soevereiniteit te ontdoen op 22 mei 2022.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptywo apr 27, 2022 4:00 pm van Hielke Roos

» Ze zijn nu echt de voedselcrisis aan het CREËREN in Europa en de VS.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptywo apr 27, 2022 7:48 am van Hielke Roos

» Trudeau wil niet de rechtvaardiging voor de noodwet bekend te maken.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi apr 26, 2022 10:14 am van Hielke Roos

» De genocide op de volkeren van Europa is in volle gang!
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptydi apr 26, 2022 7:02 am van Hielke Roos

» Wakker worden mensen we hebben nog tot mei 2022 om het tij te keren.
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptyza apr 23, 2022 9:07 pm van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren. Let niet op de taal fouten ik heb geen scholing gehad.
bezoekers
mei 2022
madiwodovrzazo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
KalenderKalender

 

 Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 930
Join date : 15-08-18
Age : 69

Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Empty
BerichtOnderwerp: Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"    Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"  Emptywo aug 11, 2021 12:48 pm

De WHO hebben een deal gesloten met de chinezen!
Kijk onder in het U tube filmpje en dan wel helemaal om het te begrijpen! In de laatste minuten van de film ziet u dat China bijna alle havens beheert in de wereld!

De institutionalisering van tirannie is een andere agenda. De CDC (Amerikaansen RIVM) heeft een plan bedacht om mensen met een “hoog risico” te beschermen door ze te verplaatsen naar “groene zone” kampen waar “ze minimaal contact met familieleden zouden hebben”.

Wie is aangewezen als “hoog risico”? De eerste mensen voor het interneringskampplan zijn de ouderen met co-morbiditeiten.
Maar de vaccinatiepropaganda definieert “personen met een hoog risico” als de ongevaccineerden.
De kampen zullen voor de ongevaccineerden zijn. U kunt uit de kampen blijven door u te laten vaccineren.
Nee, dit is geen “samenzweringstheorie”. Hier is het CDC document op de eigen website van de CDC.
Zie benenden in dit artikel de link.

Tussentijdse operationele overwegingen voor het implementeren van de afschermingsaanpak om COVID-19-infecties in humanitaire instellingen te voorkomen.

Dit document presenteert overwegingen vanuit het perspectief van de Amerikaanse Centers for Disease Control & Prevention (CDC) voor het implementeren van de afschermingsbenadering in humanitaire omgevingen, zoals uiteengezet in begeleidingsdocumenten gericht op kampen, ontheemde bevolkingsgroepen en instellingen met weinig middelen. 1,2  Deze aanpak is nooit gedocumenteerd en heeft vragen en zorgen opgeroepen bij humanitaire partners die responsactiviteiten in deze omgevingen ondersteunen.

Het doel van dit document is om mogelijke implementatie-uitdagingen van de afschermingsbenadering vanuit het perspectief van CDC te belichten en het denken over implementatie te begeleiden bij afwezigheid van empirische gegevens. Overwegingen zijn gebaseerd op het huidige bewijs dat bekend is over de overdracht en ernst van de ziekte van coronavirus 2019 (COVID-19) en moeten mogelijk worden herzien naarmate er meer informatie beschikbaar komt. Controleer regelmatig de CDC-website voor updates.

Wat is de afschermingsaanpak 1 ?

De afschermingsbenadering heeft tot doel het aantal ernstige COVID-19-gevallen te verminderen door het contact tussen individuen met een hoger risico op het ontwikkelen van een ernstige ziekte (“hoog risico”) en de algemene bevolking (“laag risico”) te beperken. Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige of "groene zones" die zijn ingesteld op het niveau van het huishouden, de buurt, het kamp / de sector of de gemeenschap, afhankelijk van de context en setting. 1,2  Ze zouden minimaal contact hebben met familieleden en andere bewoners met een laag risico.

Huidig ​​​​bewijs geeft aan dat oudere volwassenen en mensen van elke leeftijd met ernstige onderliggende medische aandoeningen een hoger risico lopen op een ernstige ziekte door COVID-19. 3  In de meeste humanitaire omgevingen vormen oudere bevolkingsgroepen een klein percentage van de totale bevolking. 4,5   Om deze reden stelt de afschermingsbenadering voor om personen met een hoog risico fysiek te scheiden van de algemene bevolking om prioriteit te geven aan het gebruik van de beperkte beschikbare middelen en om te voorkomen dat langdurige inperkingsmaatregelen onder de algemene bevolking worden genomen.

In theorie kan afscherming zijn doel dienen om populaties met een hoog risico te beschermen tegen ziekte en overlijden. De implementatie van de aanpak vereist echter strikte naleving 1 , 6,7 , van het protocol. Onbedoelde introductie van het virus in een groene zone kan leiden tot snelle overdracht onder de meest kwetsbare bevolkingsgroepen die de aanpak probeert te beschermen.

Een samenvatting van de afschermingsaanpak beschreven door Favas wordt weergegeven in Tabel 1. Zie Richtlijnen voor de preventie van COVID-19-infecties bij personen met een hoog risico in laag-bronnen, ontheemden en kamp- en kampachtige instellingen 1,2  voor volledige details.[/color]

Tabel 1: Samenvatting van de afscherming Benadering 1

Niveau

Beweging/interacties

Huishouden (HH) Niveau:

Een specifieke kamer/ruimte bestemd voor personen met een hoog risico die fysiek geïsoleerd zijn van andere HH-leden.


HH-leden met een laag risico mogen de groene zone niet betreden. Als toegang nodig is, mag dit alleen worden gedaan door gezonde personen na het wassen van de handen en het dragen van gezichtsbedekking. Interacties dienen op een veilige afstand plaats te vinden (ca. 2 meter). Minimale verplaatsing van risicopersonen buiten de groene zone. HH-leden met een laag risico blijven de sociale afstands- en hygiënepraktijken buitenshuis volgen.

Buurtniveau:
Een aangewezen opvangcentrum/groep opvangcentra (max. 5-10 huishoudens), binnen een klein kamp of gebied waar risicovolle leden zijn gegroepeerd. Buren "ruilen" huishoudens om mensen met een hoog risico te huisvesten.

Kamp/Sector Niveau:

Een groep opvangcentra zoals scholen, gemeenschapsgebouwen binnen een kamp/sector (max. 50 hoog-risico individuen per enkele groene zone) waar hoog-risico individuen samen fysiek geïsoleerd zijn.

Eén ingangspunt wordt gebruikt voor het uitwisselen van voedsel, benodigdheden, enz. Een ontmoetingsruimte wordt gebruikt voor bewoners en bezoekers om met elkaar te communiceren terwijl ze fysieke afstand (2 meter) in acht nemen. Geen beweging in of buiten de groene zone.

Operationele overwegingen
De afschermingsaanpak vereist een aantal voorwaarden voor een effectieve implementatie. Verschillende komen aan de orde, waaronder toegang tot gezondheidszorg en voedselvoorziening. Er zijn echter een aantal voorwaarden die aanvullende overwegingen vereisen. Tabel 2 presenteert de vereisten of suggesties zoals vermeld in het afschermingsrichtsnoer (kolom 1) en CDC presenteert aanvullende vragen en overwegingen naast deze vereisten (kolom 2).

Tabel 2: Voorgestelde vereisten volgens de afschermingsdocumenten en de operationele overwegingen van de CDC voor implementatie[/b]
Overwegingen zoals voorgesteld door CDC
Elke groene zone heeft een speciale latrine/badgelegenheid voor personen met een hoog risico
De afschermingsbenadering raadt elke nieuwe faciliteitsconstructie af om groene zones in te stellen; er zijn echter maar weinig instellingen met bestaande schuilplaatsen of gemeenschappelijke voorzieningen met aangewezen latrines/badfaciliteiten voor personen met een hoog risico. In deze omgevingen bevinden de meeste latrines die door HH's worden gebruikt, zich buiten het huis en worden ze vaak gedeeld door meerdere HH's.

Als er speciale voorzieningen beschikbaar zijn, zorg dan voor veiligheidsmaatregelen zoals goede verlichting, infrastructuur voor handen wassen/hygiëne, onderhoud en desinfectie van latrines.
Zorg ervoor dat voorzieningen geschikt zijn voor risicovolle personen met een handicap, kinderen en gescheiden geslachten op buurt-/kampniveau.

Om extern contact tot een minimum te beperken, moet elke groene zone valide personen met een hoog risico bevatten die in staat zijn om te zorgen voor bewoners met een handicap of minder mobiel. Wijs anders personen met een laag risico aan voor deze taken, bij voorkeur die zijn hersteld van bevestigde COVID-19 en waarvan wordt aangenomen dat ze immuun zijn.
Dit kan moeilijk vol te houden zijn, vooral als de zorgverleners ook een hoog risico lopen. Aangezien zorgverleners vaak familieleden zijn, moet u ervoor zorgen dat deze strategie sociaal of cultureel aanvaardbaar is.

Momenteel weten we niet of een eerdere infectie immuniteit verleent. De groene zone en woongebieden voor inwoners met een hoog risico moeten worden afgestemd op minimale humanitaire (SPHERE) normen.
De afschermingsbenadering vereist strikte naleving van maatregelen voor infectie, preventie en controle (IPC).

Ze vereisen een ononderbroken beschikbaarheid van zeep, water, hygiëne-/schoonmaakmiddelen, maskers of stoffen gezichtsbedekkingen, enz. voor alle personen in groene zones. Het is dus noodzakelijk ervoor te zorgen dat de minimumnormen voor de volksgezondheid  worden gehandhaafd en mogelijk worden aangevuld om het risico op andere uitbraken buiten COVID-19 te verkleinen.

Het bereiken en handhaven van de minimum SPHERE 6-  normen is in deze omgevingen moeilijk voor de algemene bevolking. 8,9,10  Gebruikers moeten er rekening mee houden dat het verlenen van diensten en leveringen aan personen met een hoog risico ten koste kan gaan van bewoners met een laag risico, waardoor ze een verhoogd risico lopen op andere uitbraken.

Bewaken en evalueren van de implementatie van de afschermingsaanpak.
Per type groenzone zullen monitoringsprotocollen ontwikkeld moeten worden.
Er moet specifiek personeel worden geïdentificeerd om elke groene zone te bewaken. Monitoring omvat zowel de naleving van protocollen als mogelijke nadelige effecten of uitkomsten als gevolg van isolatie en stigma. Het kan nodig zijn om, indien mogelijk, iemand binnen de groene zone aan te wijzen om beweging in/uit groene zones te minimaliseren.

Mannen en vrouwen en personen met tuberculose (tbc), ernstige immuundeficiënties of dementie moeten afzonderlijk worden geïsoleerd om dit scheidingsniveau te bereiken, zijn meerdere groene zones nodig, die elk extra inputs/middelen vereisen.
Verdere overwegingen zijn onder meer de uitdagingen om verschillende etniciteiten, sociaal-culturele groepen of religies binnen één omgeving te huisvesten.

Acceptatie en betrokkenheid van de gemeenschap bij het ontwerp en de implementatie.

Zelfs met betrokkenheid van de gemeenschap kan er een risico op stigmatisering bestaan. 11,12  Isolatie/scheiding van familieleden, verlies van vrijheid en persoonlijke interacties kunnen aanvullende psychosociale ondersteuningsstructuren/-systemen vereisen. Zie het gedeelte over aanvullende overwegingen hieronder.

Minderjarigen met een hoog risico dienen in isolatie begeleid te worden door één mantelzorger die ook gezien wordt als bewoner van de groene zone wat betreft verplaatsingen en contacten met personen buiten de groene zone.

Beschermingsmaatregelen zijn van cruciaal belang voor de implementatie. Zorg ervoor dat er passende, adequate en aanvaardbare zorg is voor andere minderjarigen of personen met een handicap of psychische aandoeningen die in de HH blijven als ze gescheiden zijn van hun primaire verzorger.

Schuilplaatsen in de groene zone moeten altijd schoon worden gehouden. Bewoners moeten worden voorzien van de nodige schoonmaakmiddelen en materialen om hun woonruimtes schoon te maken.

Personen met een hoog risico zijn verantwoordelijk voor het schoonmaken en onderhouden van hun eigen woonruimte en voorzieningen. Dit is mogelijk niet haalbaar voor personen met een handicap of beperkte mobiliteit. 11 Het  handhaven van hygiënische omstandigheden in gemeenschappelijke voorzieningen is moeilijk tijdens een niet-uitbraakomgeving. 7,8,9  daarom kan het nodig zijn om extra personele ondersteuning te bieden.

Groene zones zouden qua opvanggebied per hoofd van de bevolking ruimer moeten zijn dan de omliggende kampen/sector, zelfs ten koste van een grotere drukte van mensen met een laag risico.

Zorg ervoor dat het richten op personen met een hoog risico de beperkende maatregelen bij personen met een laag risico niet tenietdoet (fysieke afstand op markten of waterpunten, waar mogelijk, enz.). Verschillen in ruimte op basis van risicostatus kunnen het potentiële risico op blootstelling van de rest van de bewoners met een laag risico verhogen en kunnen onaanvaardbaar of onpraktisch zijn, gezien de beperkte ruimte en overbevolking in veel omgevingen.
aanvullende overwegingen

De afschermingsbenadering schetst de algemene "logistiek" van implementatie - wie, wat, waar, hoe. Er kunnen echter extra logistieke uitdagingen zijn bij het implementeren van deze strategieën als gevolg van niet-beschikbare goederen, transportbeperkingen, beperkte personeelscapaciteit en beschikbaarheid om aan de toegenomen behoeften te voldoen.

De aanpak gaat niet in op de mogelijke emotionele, sociale/culturele, psychologische gevolgen voor gescheiden personen, noch voor de huishoudens met gescheiden leden. Aanvullende overwegingen om deze uitdagingen aan te gaan, worden hieronder weergegeven.

Bevolkingskenmerken en demografie
Overweging: Het aantal benodigde groene zones kan groter zijn dan verwacht, omdat ze zijn gebaseerd op het totale aantal personen met een hoog risico, ziektecategorieën en de sociaal-demografische kenmerken van het gebied en niet alleen op het aandeel van de oudere bevolking.

Uitleg:
Oudere volwassenen vertegenwoordigen een klein percentage van de bevolking in veel kampen in humanitaire instellingen (ongeveer 3-5% 4,5 ), maar in sommige humanitaire omgevingen kan meer dan een kwart van de bevolking onder risicocategorieën vallen 13,14, 15 op basis van onderliggende medische aandoeningen die het risico van een persoon op ernstige COVID-19-ziekte kunnen verhogen, waaronder chronische nierziekte, obesitas, ernstige hartaandoeningen, sikkelcelziekte en type 2-diabetes.

Bovendien herbergen veel kampen en nederzettingen meerdere nationaliteiten die mogelijk extra gescheiden moeten worden, bijvoorbeeld Kakuma Refugee Camp in Kenia vangt vluchtelingen uit 19 landen op.

Overwegingen in de tijdlijn: Plan een langere implementatietijd in, minimaal 6 maanden.

Toelichting: De afschermingsaanpak stelt voor om groene zones in stand te houden totdat een van de volgende omstandigheden zich voordoet: (i) er is voldoende ziekenhuisopnamecapaciteit; (ii) effectieve vaccin- of therapeutische opties algemeen beschikbaar komen; of (iii) de COVID-19-epidemie die de bevolking treft, afneemt.

Gezien de beperkte middelen en gezondheidszorg die vóór de pandemie beschikbaar waren voor populaties in humanitaire instellingen, is het onwaarschijnlijk dat voldoende ziekenhuisopnamecapaciteit (bedden, persoonlijke beschermingsmiddelen, ventilatoren en personeel) kan worden bereikt tijdens wijdverbreide overdracht.

De nationale capaciteit in veel van de landen waar deze instellingen zich bevinden (bijv. Tsjaad, Myanmar en Syrië) is beperkt. Hulpbronnen kunnen snel overbelast raken tijdens de piek van overdracht en zijn mogelijk niet toegankelijk voor de door nood getroffen bevolkingsgroepen.

Vaccinproeven zijn aan de gang, maar zonder duidelijke tijdlijn. Het bereiken van de onderdrukkingsfase waarin de epidemie afneemt, kan enkele maanden duren en gevallen kunnen opnieuw opduiken in een tweede of zelfs derde golf. Groepsimmuniteit (de uitputting van gevoelige mensen) voor COVID-19 is tot op heden niet aangetoond.

Het is ook onduidelijk of een geïnfecteerde persoon immuniteit ontwikkelt en de duur van potentiële immuniteit is onbekend. Noodplannen om rekening te houden met een mogelijk langere operationele tijdlijn zijn dus van cruciaal belang.

Andere logistieke overwegingen
Overweging: Plan om aanvullende middelen te identificeren en mechanismen voor de toeleveringsketen te schetsen om groene zones te ondersteunen.

Toelichting: De implementatie en exploitatie van groene zones vereist een sterke coördinatie tussen verschillende sectoren die mogelijk aanzienlijke extra middelen vergen: voorraden en personeel om deze ruimtes te onderhouden - schuilplaatsen, IPC, water, sanitatie en hygiëne (WASH), non-foodartikelen (NFI's) ) (bedden, linnengoed, borden / keukengerei, water containers), psychosociale ondersteuning, monitoren / begeleiders, verzorgers / begeleiders, risicocommunicatie en betrokkenheid van de gemeenschap, veiligheid, enz.

Dit gezien de wereldwijde vermindering van de grondstoffenschaarste, 17  beperkingen van het verkeer, het sluiten van grenzen, en minder vrachtvervoer en vluchten, is het belangrijk om te schetsen welke extra middelen nodig zullen zijn en hoe deze zullen worden verkregen.

Bescherming
Overweging: Zorg voor een veilige en beschermende omgeving voor alle personen, inclusief minderjarigen en personen die extra zorg nodig hebben, ongeacht of ze zich in de groene zone bevinden of in een huishouden blijven nadat de primaire verzorger of inkomensverschaffer naar de groene zone is verhuisd.

Toelichting:
Het scheiden van gezinnen en het ontwrichten en afbreken van huishoudens met meerdere generaties kan op lange termijn negatieve gevolgen hebben.

Afschermingsstrategieën moeten rekening houden met sociaal-culturele gendernormen om de risico's voor individuen, met name vrouwen en meisjes, adequaat te beoordelen en aan te pakken. 18,19,20 Restrictieve gendernormen kunnen worden verergerd door isolatiestrategieën zoals afscherming.

Op gezinsniveau heeft het isoleren van individuen en het beperken van hun interactie, in combinatie met sociale en economische ontwrichting, geleid tot bezorgdheid over een mogelijk verhoogd risico op partnergeweld. Huishoudens die deelnemen aan woningruil of sectorbrede cohorting lopen een bijzonder risico op gendergerelateerd geweld, intimidatie, misbruik en uitbuiting, aangezien de overige leden van het huishouden mogelijk geen besluitvormers zijn of verantwoordelijk zijn voor de behoeften van het huishouden. 18,19,20

Sociale/culturele/religieuze praktijken
Overweging: Plan mogelijke verstoring van sociale netwerken.


Toelichting: Gemeenschappelijke vieringen (religieuze feestdagen), rouwverwerking (begrafenissen) en andere overgangsrituelen zijn hoekstenen van veel samenlevingen. Proactieve planning van tevoren, inclusief een sterke betrokkenheid van de gemeenschap en risicocommunicatie,is nodig om de problemen en zorgen van het beperken van individuen om deel te nemen aan gemeenschappelijke praktijken beter te begrijpen omdat ze worden afgeschermd. Dus sluiting van kerken en moskeen

Als u dit niet doet, kan dit leiden tot zowel interpersoonlijk als gemeenschappelijk geweld. 21,22


Mentale gezondheid
Overweging: Zorg voor geestelijke gezondheid en psychosociale ondersteuning * , er zijn 23  structuren om verhoogde stress en angst aan te pakken.

Uitleg: Extra stress en zorgen komen vaak voor tijdens elke epidemie en kunnen meer uitgesproken zijn bij COVID-19 vanwege de nieuwheid van de ziekte en toegenomen angst voor infectie, verhoogde verantwoordelijkheden voor kinderopvang als gevolg van schoolsluitingen en verlies van levensonderhoud.

Dus, naast het risico van stigmatisering en een gevoel van isolement, kan deze afschermingsbenadering een belangrijke psychologische impact hebben en kan leiden tot aanzienlijk emotioneel leed, bestaande psychische aandoeningen verergeren of bijdragen aan angst, depressie, hulpeloosheid, verdriet, middelenmisbruik of zelfmoordgedachten bij degenen die gescheiden zijn of zijn achtergelaten. Afgeschermde personen met gelijktijdige ernstige psychische aandoeningen mogen niet alleen worden gelaten. Er moet een verzorger aan hen worden toegewezen om verdere beschermingsrisico's zoals verwaarlozing en misbruik te voorkomen.

Overzicht
De afschermingsaanpak is een ambitieuze onderneming, die, indien goed beheerd, effectief kan zijn bij het voorkomen van COVID-19-infectie onder bevolkingsgroepen met een hoog risico. Hoewel het uitgangspunt is gebaseerd op mitigatiestrategieën die in het Verenigd Koninkrijk worden gebruikt, 24,25 is  er geen empirisch bewijs of deze aanpak zal toenemen, afnemen of geen effect zal hebben op de morbiditeit en mortaliteit tijdens de COVID-19-epidemie in verschillende humanitaire omgevingen.

Dit document belicht a) risico's en uitdagingen van het implementeren van deze aanpak, b) behoefte aan extra middelen in gebieden met beperkte of verminderde capaciteit, c) onbepaalde tijdlijn, en d) mogelijke nadelige gevolgen op korte en lange termijn.

Volksgezondheid richt zich niet alleen op de uitroeiing van ziekten, maar richt zich op het hele spectrum van gezondheid en welzijn. Ontheemde bevolkingsgroepen als gevolg van natuurrampen of oorlog en conflicten zijn al kwetsbaar en hebben meer mentale, fysieke en/of emotionele trauma's ervaren.

Hoewel de afschermingsbenadering niet dwingend is bedoeld, kan het in humanitaire situaties geforceerd lijken of verkeerd worden begrepen. Zoals met veel gemeenschapsinterventies die bedoeld zijn om de morbiditeit en mortaliteit van COVID-19 te verminderen, zijn naleving en gedragsverandering de belangrijkste snelheidsbeperkende stappen en kunnen ze worden aangedreven door sociale en emotionele factoren.

Deze veranderingen zijn moeilijk in ontwikkelde, stabiele instellingen; daarom kunnen ze bijzonder uitdagend zijn in humanitaire omgevingen die hun eigen reeks veelzijdige uitdagingen met zich meebrengen waarmee rekening moet worden gehouden.

Afscherming op huishoudniveau lijkt het meest haalbare en waardige, omdat het de gezinsstructuur en levensstijl zo min mogelijk verstoort, cruciale componenten voor het handhaven van de naleving. Het is echter het meest vatbaar voor de introductie van een virus door noodzakelijke verplaatsing of interactie buiten de groene zone, minder toezicht en vaak grote huishoudens.

Het is misschien minder haalbaar in omgevingen waar gezinsopvang klein is en niet meerdere compartimenten heeft. In humanitaire omgevingen kan afscherming op kleine dorps-, sector-/blok- of kampniveau een grotere naleving van het voorgestelde protocol mogelijk maken, maar dit gaat ten koste van de sociale effecten op langere termijn die worden veroorzaakt door scheiding van vrienden en familie, gevoelens van isolatie en stigmatisering. Het belangrijkste is.

De afschermingsaanpak is bedoeld om de druk op het gezondheidszorgsysteem te verlichten en de negatieve economische gevolgen van langdurige inperkingsmaatregelen en lockdowns te omzeilen door de meest kwetsbaren te beschermen.  
Implementatie van deze aanpak vereist zorgvuldige planning, extra middelen, strikte naleving en sterke coördinatie tussen verschillende sectoren, waardoor instanties moeten nadenken over de mogelijke gevolgen voor populaties die collectief fysieke en psychologische trauma's hebben ervaren, waardoor ze kwetsbaarder zijn voor nadelige gevolgen. psychosociale gevolgen. Bovendien zal een doordachte afweging van het potentiële voordeel versus de sociale en financiële kosten van implementatie nodig zijn in humanitaire situaties.
* Specifieke begeleiding voor psychosociale ondersteuning tijdens COVID-19, aangezien specifieke vakgebieden buiten het bestek van dit document vallen.

Lees dit dan snapt u het:
Link: https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com/t410-the-great-reset-is-een-rook-gordijn-dit-is-volgens-mij-het-werkelijke-plan#414

Bekijk filmpje EN wel HELEMAAL de strategie / bezetting van de hele wereld door de chinezen
Link: https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com/t641-dit-is-wat-er-gebeurt-is-ze-hebben-ons-stom-weg-verkocht-aan-de-chinezen

Uit de komende regelgeving RIVM / DDC-US Department of Health & Human Services
Link dat ik het bovenstaande niet verzin maar heb vertaald uit het engels;
Link: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/global-covid-19/shielding-approach-humanitarian.html


Steun mijn site om web onderhoud en artikelen te kunnen blijven publiceren!
Klik link voor donatie : https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl

Hielke Roos

Referenties
Favas, C. Richtlijnen voor de preventie van COVID-19-infecties bij personen met een hoog risico in kampen en kampachtige omgevingenpdf-pictogram[465 KB, 15 pagina's]extern icoon. London School of Hygiene and Tropical Medicine, 31 maart 2020.
Maysoon, D, Zandvoort K, Flasche S, et al. COVID-19-controle in een omgeving met lage inkomens en ontheemde bevolkingsgroepen: wat kan realistisch gezien worden gedaan?extern icoon. 2020. London School of Hygiene and Tropical Medicine.
Centrum voor ziektecontrole en Preventie. Groepen met een hoger risico op ernstige ziekten . Inhoudsbron: National Center for Immunization and Respiratory Diseases (NCIRD), Division of Viral Diseases. Laatste inhoudelijke beoordeling 14 mei 2020.
UNHCR Statistisch Jaarboek 2016extern icoon.
UNHCR - Rohingya Refugee Response/Bangladesh-Joint Government of Bangladesh-UNHCR, Bevolkingsinformatieblad. Bijlage I en II. 31 maart 2020. Per e-mail verzonden.
Het Bol-handboek. Humanitair handvest en minimumnormen voor humanitaire respons, editie 2018extern icoon.
Butler, N., Tulloch. O. Anthrologica, 2020. Sociale wetenschappen in humanitaire actiepdf-pictogram[275 KB, 8 pagina's]extern icoon.
Blum, LS, Yemweni, A., Trinies, V. et al.  Programmatische implicaties voor de bevordering van het handen wassen in een intern ontheemdenkamp in Noord-Kivu, Democratische Republiek Congo. Confl Gezondheid  13,  54 (2019). https://doi.org/10.1186/s13031-019-0225-xextern icoon.
Cronin AA, Shrestha D, Cornier N, Abdalla F, Ezard N, Aramburu C. Een overzicht van de water- en sanitaire voorzieningen in vluchtelingenkampen in combinatie met geselecteerde gezondheids- en voedingsindicatoren - de behoefte aan geïntegreerde dienstverleningextern icoon. J Watergezondheid. 2008;6(1):1-13. doi:10.2166/wh.2007.019.
Nyoka R, Foote AM, Woods E, et al. Sanitaire praktijken en percepties in het vluchtelingenkamp Kakuma, Kenia: de status-quo vergelijken met een nieuwe, op dienstverlening gebaseerde benaderingextern icoon. [gepubliceerde correctie verschijnt in PLoS One. 2017 dec 19;12 (12)]. PLoS Een. 2017;12(7):e0180864. Gepubliceerd 13 juli 2017
Werken met personen met een handicap bij gedwongen verplaatsing pdf-pictogram[343 KB, 28 pagina's]extern icoon: Richtlijnen die u moet kennen 1. 2019.
IFRC, UNICEF en WHO. Sociaal stigma in verband met COVID-19 : een gids voor het voorkomen en aanpakken van sociaal stigma dat verband houdt met COVID-19extern icoon.
Sethi S, Jonsson R, Skaff R, Tyler F. Community-based niet-overdraagbare ziektezorg voor Syrische vluchtelingen in Libanonextern icoon. Glob Health Sci Praktijk. 2017;5(3):495-506. Gepubliceerd op 28 sep 2017. doi:10.9745/GHSP-D-17-00043.
Akik C, Ghattas H, Mesmar S, Rabkin M, El-Sadr WM, Fouad FM. Reacties van het gastland op niet-overdraagbare ziekten onder Syrische vluchtelingen: een overzichtextern icoon. Confl Gezondheid. 2019;13:8. Gepubliceerd op 22 maart 2019. doi:10.1186/s13031-019-0192-2.
Rehr M, Shoaib M, Ellithy S, et al. Prevalentie van niet-overdraagbare ziekten en toegang tot zorg onder Syrische vluchtelingen uit het noorden van Jordanië. Confl Gezondheidextern icoon. 2018;12:33. Gepubliceerd op 11 juli 2018 doi:10.1186/s13031-018-0168-7.
UNHCR, Kakuma-kamp en Kalobeyei Settlement Bezoekersgids pdf-pictogram[5,7 MB, 10 pagina's]extern icoon.
Wereldgezondheidsorganisatie. COVID-19 Supply Chain-systeem, benodigdheden aanvragen en ontvangenextern icoon.
UNFPA: COVID-19, A Gender Lens: Bescherming van seksuele en reproductieve gezondheid en rechten en bevordering van gendergelijkheid .
IFRC, Preventie en reactie op seksueel en gendergerelateerd geweld bij COVID-19, A bescherming, gender en inclusie BGA Technische begeleidingsnota pdf-pictogram[560 KB, 12 pagina's]extern icoon.
Inter-agency Permanent Comité Tussentijdse begeleiding -Technische nota. Bescherming tegen seksuele uitbuiting en misbruik (PSEA) tijdens COVID-19-respons. Versie 1.
Rashad, M, Farrell, S. 24 april 2020. Reuters, de heiligste plaatsen van de islam zijn leeggemaakt door de coronaviruscrisis terwijl de Ramadan begintextern icoon.
ABP News Bureau, 24 april 2020. Pakistaanse imams negeren lockdown voor ramadan, 253 gezondheidswerkers raken besmet met COVID-19extern icoon.
Operationele overwegingen voor multisectorale programma's voor geestelijke gezondheid en psychosociale ondersteuning tijdens de COVID-19-pandemie, versie 1.1pdf-pictogramextern icoon.
Volksgezondheid Engeland: richtlijnen voor het afschermen en beschermen van mensen die klinisch extreem kwetsbaar zijn voor COVID-19extern icoon.
Van Bunnik, Bram AD, Morgan, LK, et al. Segmentatie en afscherming van de meest kwetsbare ledenelementen van een exitstrategie van COVID-19extern icoon. Universiteit van Edinburg.
Michael TM, Clark S, Pogosjans S, et al. COVID-19 in een instelling voor langdurige zorg - King County, Washington, 27 februari - 9 maart 2020 . MMWR Morb Mortal Wkly Rep 2020; 69:339-342. DOI: http://dx.doi.org/10.15585/mmwr.mm6912e1
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
Personen met een hoog risico zouden tijdelijk worden verplaatst naar veilige (Kampen)"groene zones"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Avondklok en Wilsombekwaam worden verklaard, Thuis en Jeugd zorg naar de klote het kan allemaal onder Rutte
» Kabinet wrijft in zijn handen, de langere afstanden naar Ziekenhuizen zal voor "ouderen" vaker fataal worden
» U kan hoog of laag springen maar verplicht vaccinatie komt er!
» Shanghai intensiveert Covid-lockdown niemand mag het huis verlaten, kampen in gereedheid
» Nieuws over-C ze wisten dat kinderen zouden sterven (pas op schokkend)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Hoogte punten deze website-
Ga naar: