De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexIndex  nieuwsnunieuwsnu  PublicationsPublications  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten van Klaus Schwab.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

» Dilan Yeşilgöz en Kaag zeggen complotdenkers bedreigen democratie!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimeza aug 12, 2023 6:23 am van Hielke Roos

» In het toekomstbeeld van de stad is geen plaats meer voor auto’s
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimeza aug 12, 2023 5:59 am van Hielke Roos

» C:19 censuur van de Pers en de Regeringen bleken dodelijk te zijn.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimevr aug 04, 2023 11:55 am van Hielke Roos

» Waarom de windenergie-industrie van 250 miljard de grootste zwendel is.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo aug 03, 2023 6:44 pm van Hielke Roos

» Klimaat: de financiële verzwakking en dan een 3 de wereld Oorlog?
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimewo aug 02, 2023 5:53 pm van Hielke Roos

» Chrislam? velen dachten grapje! men bouwde al een moskee en kerk op één plek.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi aug 01, 2023 10:19 am van Hielke Roos

» V.N. Reduce population plan 1974 kissinger report plan een nep klimaat crisis.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi aug 01, 2023 9:45 am van Hielke Roos

» Oekraïense tanks lopen op Russische olie.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedo jul 27, 2023 12:21 pm van Hielke Roos

» Het Boek the Great Reset van Klaus Schwab lees het gratis online!!
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimedi jul 25, 2023 4:40 pm van Hielke Roos

» Stop met uitknijpen van het Volk de oorlog tegen Rusland is al verloren.
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimema jul 24, 2023 5:05 pm van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1121
Join date : 15-08-18
Age : 71

Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Empty
BerichtOnderwerp: Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist   Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist Icon_minitimeza sep 15, 2018 9:46 am

"De haat tegen andersdenkenden (Rechts) is enorm"

Kort nadat filmmaker Marijn Poels (42) vorig jaar zijn film over het klimaat - The Uncertainty Has Settled - in een volle zaal in Berlijn in première had laten gaan, kreeg hij een vreemd telefoontje. In zijn klimaatdocumentaire stelt Poels vragen bij de huidige onrust rond de opwarming van de aarde. Hij laat er onder anderen gerenommeerde wetenschappers in aan het woord - onder wie de stokoude wis- en natuurkundige Freeman Dyson - die de klimaatmodellen, zoals ook het KNMI die hanteert, verwerpen als ondeugdelijk.

Hysterie
Poels’ conclusie: de klimaathysterie is vooral een hype van politici en lobbyisten. „Zo is nog altijd niet bewezen dat mensgemaakte CO2 schuld heeft aan de opwarming van de aarde.”

Toen kwam het telefoontje. „Een man, die beweerde dat hij voor Greenpeace werkte, sommeerde mij om mijn film uit roulatie te halen. ’Voordat je echt in de problemen komt. Besef je niet welke risico’s je loopt?”’

De hele avond spookte dat gesprek door Poels’ hoofd. „Waarom zou iemand zoiets doen? Wat is er nou gevaarlijk aan zo’n film?”

"Waarom zou iemand zoiets doen? Wat is er nou gevaarlijk aan zo’n film?"
Al snel maakte Poels’ naïviteit plaats voor verbijstering. Hij kreeg afzeggingen van filmfestivals, die normaal gesproken elke documentaire van hem in hun programma opnemen - hij maakte er al 54, meest over sociale en mensenrechten-thema’s in ontwikkelingslanden. De organisatoren zaten niet te wachten op een politiek incorrecte, klimaatkritische film, zeiden ze. Poels, die zichzelf een ’linkse jongen’ noemt: „Zolang ik voor eigen parochie preek, ben ik welkom. Maar nu ik een kritisch geluid liet horen, durfden ze het niet aan.”


Filmmaker Poels zet vraagtekens bij gevestigde opvattingen.
Bij een vertoning in München waar veel vertegenwoordigers van de ’groene kerk’ aanwezig waren, bleef het doodstil, vertelt Poels. „Ik dacht: ’Oh jee’. Bij de aftiteling: geen applaus, drie minuten stilte. Ik loop naar voren, maak een grapje: ’Tomaten, eieren? Zegt u het maar’. Toen stond er een man op, die zei: ’Wie ben jij eigenlijk? Welke academische titel heb jij? Ik ben chemicus en deze film slaat nergens op. Hoe durf je! Dit is gevaarlijk!’ Hij beende de zaal uit en iedereen begon te klappen. Daar sta je dan, alleen, voor tweehonderd mensen. De helft van de zaal liep weg. Met de blijvers heb ik nog wel een redelijk gesprek kunnen voeren.”

Die ervaring was een eyeopener. „Kennelijk weigeren veel mensen een open debat aan te gaan. Dat is de situatie waar we nu in zitten.”

Fascist
Poels besloot dat zijn volgende film over het wezen van politieke correctheid moest gaan: waarom mag hij niet denken wat hij denkt? Waarom hangt rond zoveel maatschappelijk-politieke thema’s - klimaat, immigratie/integratie, islam, Rusland, Trump, de EU, de multiculturele samenleving, ’diversiteit’ - zo’n hardnekkig taboe op een afwijkend geluid? En waarom is de stemming in veel westerse landen over deze kwesties zo opgefokt?

Op campussen in Noord-Amerika saboteren extreem-linkse studenten colleges van docenten wier denkbeelden hen niet aanstaan. Onafhankelijke denkers, zoals de Canadese cultuurcriticus Jordan Peterson, worden openlijk besmeurd en fysiek geïntimideerd.

In eigen land wordt het huis van politicus Thierry Baudet met verf beklad.

Volle lading
Ook Poels kreeg de volle lading. „Als je op die controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een racist. Conservatieve denkbeelden worden niet op inhoud bestreden, maar verketterd. Ik wilde weten hoe dit komt. Waarom wordt het vrije denken gezien als het Kwaad?”

Het resultaat van Poels’ zoektocht gaat volgende week in Berlijn in première en heet Paradogma, een samentrekking van de termen ’paradigma’ en ’dogma’.

De filmmaker, die met z’n Duitse vrouw, kind en schoonfamilie woont op een boerderij buiten Berlijn, is weer gaan reizen: binnen Duitsland, naar Nederland, Schotland, Rusland, Noorwegen. Hij spreekt met ervaringsdeskundigen, zoals Jordan Peterson, de Duitse beursgoeroe en bestsellerauteur Dirk Müller, de nationalistische Russische ideoloog Aleksandr Doegin, de Schotse hersendeskundige Dave Ward en ook met familieleden van zijn partner, die opgroeiden in de communistische dictatuur van de DDR. „Zij weten hoe het is om niet openlijk je mening te kunnen uiten.”

Paria
Opmerkelijk is de winterse trip naar het verlaten Scandinavische platteland, naar Bjørn Ihler, een linkse vredesactivist die op het Noorse eiland Utøya letterlijk in de loop van massamoordenaar Breivik keek, maar wist te ontkomen. Ihler besloot na die gruwelijke ervaring - Breivik schoot op het eiland tientallen sociaal-democratische jongeren dood - in gesprek te gaan met aanhangers van ’rechts’. In een poging hen te begrijpen. Poels: „Dat hij dat kan, als links-liberaal die zoiets heeft meegemaakt, dat is voor mij enorm hoopvol.”

Maar dit type openheid en nieuwsgierigheid naar de ander is zeldzaam, ervaart Poels. De regel in onze westerse samenlevingen is veeleer dat recalcitrante denkers, die tegen de heersende opinies ingaan, moraliserend en bestraffend worden toegesproken.

Marijn Poels: „De haat tegen andersdenkenden is enorm. ’Jij deugt niet, je bent een slecht mens’, krijg je dan te horen. Zo legt die moraliserende denkpolitie het debat compleet lam. Uiteindelijk moet je wel met de stroom meegaan, anders lig je er uit en ben je maatschappelijk een paria.”

"De haat tegen andersdenkenden is enorm"
Welk mechanisme zit hier achter? Poels, die opgroeide in een boerendorp in Limburg, vroeg het aan Dave Ward, een filosoof in Edinburgh die zich bezighoudt met de relatie tussen emotie en ratio. „Ward maakt duidelijk dat de rede de slaaf is van onze emoties. Als een controversieel thema wordt aangeboord, komt eerst de emotie naar boven en pas dan reageert de ratio. En die ratio wordt vervolgens gekleurd door die eerste emotie. Met andere woorden: het is heel moeilijk om puur rationeel te denken. Daardoor wordt het bijna onmogelijk om elkaar te begrijpen. Je moet in feite zeggen: wacht even, ik voel nu die emotie, ik trek me even terug en ga erover nadenken. Maar dat is heel onnatuurlijk.”

Toch, zegt Poels, zou het goed zijn als meer mensen zich ervan bewust werden dat aan opinies een emotie ten grondslag ligt. „Dat kan ertoe leiden dat je je niet meer onmiddellijk aangevallen voelt als je wordt tegengesproken, maar geprikkeld. Geprikkeld om het gesprek aan te gaan.”

Windmolens
Op zijn eigen, persoonlijke niveau moet Poels, die werkt in een imposante boomhut op z’n boerenerf, telkens kleine oorlogjes uitvechten.

Zoals met de burgemeester van Stendal in de regio Saksen-Anhalt, waar Poels woont. Daar zat de bioscoopzaal een week lang vol. Veel burgers, die zich ergeren aan de horizonvervuilende windmolens rond hun dorpen, waren goed te spreken over Poels’ kritiek op de klimaatlobby. „Toen stopten de voorstellingen. Ik begreep niet wat er aan de hand was en ben naar de eigenaar van de bioscoop gestapt. Bleek dat de burgemeester had ingegrepen. Die was bang dat het verzet tegen windmolens door mijn film zou worden aangewakkerd.”

Niettemin merkt hij dat langzaam maar zeker een kentering op gang komt. „Ik krijg niet alleen positieve reacties uit conservatieve kring, ook veel linkse mensen zeggen dat ze het met mij eens zijn, maar dat ze dat niet durven zeggen in het openbaar. Zij zien mij ook lijden, ze zien mij dat kruis die berg opdragen en zij denken: dat wil ik dus niet, want zij werken in een zorginstelling, in het onderwijs of elders, en als ze mijn films openlijk gaan promoten verliezen ze wellicht hun baan. Dat is de prijs van de politiek-correcte dictatuur.”

"Als ze mijn films openlijk gaan promoten verliezen ze wellicht hun baan. Dat is de prijs van de politiek-correcte dictatuur"
Poels hoopt dat Paradogma de weg vrij maakt voor een rationeler debat.

„Anders glijden we af naar een gespleten samenleving waarin de ander wordt gezien als de vijand. Ik geloof niet dat een andere mening gevaarlijk kan zijn. Maar als je de ander niet wilt begrijpen, sterft de democratie.”

Paradogma gaat op 29 september in Nederlandse première in Maastricht.

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2559567/linkse-filmmaker-bedolven-onder-woede-na-kritische-docu-over-klimaathype

NR
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
Als je op controversiële onderwerpen afwijkt van de links-liberale norm, ben je direct een fascist of een Racist
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De ongeziene islam-isering en Links wandelen met u mee naar de Strop.
» Is de tijd van links en rechts demonstreren met een gezellig muziekje er bij afgelopen?
» Het faillissement van modern links en D66 duurt niet lang meer.
» Het is overduidelijk links Amerika wil alles vernietigen maar waarom?
» Een Nucleaire Oorlog met Iran zal dat de afscheidsbrief van Links Amerika zijn aan de EU?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Nieuws wat de media u niet zal tonen-
Ga naar: