De Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
De Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexIndex  nieuwsnunieuwsnu  PublicationsPublications  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Had Boris Johnson maar een militaire inval in Nederland gedaan.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza sep 28, 2024 5:44 pm van Hielke Roos

» Wilders steunt Arib die haar naam wil zuiveren: 'Maak er gehakt van!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza sep 28, 2024 10:26 am van Hielke Roos

» Minister Heinen: geen programmeerbare digitale euro?
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza sep 28, 2024 10:23 am van Hielke Roos

» Zo kocht George Soros politici, media, leraren en klimaat gekjes.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo sep 26, 2024 5:51 pm van Hielke Roos

» Getrainde terroristen onder mom vluchtelingen, stormen, crisis, Blackouts.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimema aug 19, 2024 8:38 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab waarschuwt voor een nieuwe crisis cyber en Internet storing.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr jul 19, 2024 5:52 pm van Hielke Roos

» Wist U dat de verkiezingen 2024 door D66 gecontroleerd werden!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo jun 12, 2024 6:30 pm van Hielke Roos

» Oprichter en voorzitter Klaus Schwab van het WEF treedt af
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi mei 21, 2024 9:52 pm van Hielke Roos

» Nieuw wetenschappelijk bewijs dat CO2-uitstoot de atmosfeer niet kan opwarmen
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimezo apr 28, 2024 6:47 am van Hielke Roos

» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten van Klaus Schwab.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

» Dilan Yeşilgöz en Kaag zeggen complotdenkers bedreigen democratie!
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimeza aug 12, 2023 6:23 am van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1128
Join date : 15-08-18
Age : 71

Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Empty
BerichtOnderwerp: Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam?   Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam? Icon_minitimedo nov 12, 2020 12:20 am

“Ik ben geboren en opgegroeid in Nederland. Ik ben atheïst, mijn vader hield niet van het geloof, daar komt oorlog van, zei hij altijd. Iedereen mag geloven wat hij of zij wilt, zolang je de ander maar respecteert, dat gaat voorbij het geloof, dat betekent dat ieder mens gelijk is . Deze overtuiging bevalt mij persoonlijk heel goed. Ik ben een goed mens. Gewoon uit mijzelf, zonder geloof in wie dan ook.

Nu hoor en lees ik dat de islam verkondigt dat een ieder die niet gelooft in Allah, en dus geen moslim is, een afvallige is en het leven niet waardig. Eigenlijk zou ik dus dood moeten volgens de Koran. Ik vind dat eng en het beangstigt mij. Ook de christelijk jehovagetuigen die bij ons vroeger langs de deuren gingen om ons te bekeren beangstigde mij altijd, maar daar mocht ik nog wel van leven tenminste.

Nu wil ik wel eens weten of het echt waar is dat de islam vindt dat afvallige gedood moeten worden, en dat de martelaren het eeuwige geluk zullen tegenkomen. Onbegrijpelijk toch. Het klinkt heel vreemd zelfs als ik het opschrijf nu. De koran lezen doe ik niet, de bijbel ook niet, zulke literatuur begrijp ik absoluut niet. Hopelijk kunnen jullie mij een nuchter en begrijpelijk antwoord geven zonder uit de koran te citeren. Ik zou dat erg waarderen.

Hier het antwoord:
Allereerst dank voor uw vraag en voor de moeite die u onderneemt om antwoorden te vinden in plaats van om met een oordeel klaar te zitten.

Tijdens een lezing over de islam voor een groep niet-moslims kregen we een opmerking die we nooit zullen vergeten. Een persoon uit de zaal zei: ‘Het probleem van de islam en jullie als moslims is dat jullie geen PR doen. Jullie moeten meer naar buiten treden met hoe het werkelijk zit zodat wij de ware islam kunnen zien.

Wij krijgen enkel de haat agressie te zien en niet wat jullie hebben verteld.’ Na het lezen van uw mail zien we dat we nog steeds een lange weg te bewandelen hebben om het negatieve beeld over de islam uit de weg te ruimen en het schitterende gelaat van de islam weer te laten schijnen.

Met uw goedkeuring willen we graag eerst reageren op uw opmerkingen en vervolgens uw vragen beantwoorden. Wel willen we alvast onze excuses aanbieden omdat we het toch niet kunnen laten om af en toe uit de Koran te citeren. Dat is immers onze Leidraad en Handleiding die we als moslim moeten volgen, want een islamitisch leven zonder de Koran is niet in te beelden.

Is religie de oorzaak van alle ellende?
Allereerst willen we vermelden dat we, hoezeer we uw mening en standpunt ook respecteren, het niet eens zijn met uw (en uw vaders) stelling dat van het geloof oorlog komt. Oorlog komt door mensen die het geloof misbruiken voor hun eigen doel en om hun macht vast te stellen en natuurlijk niet te vergeten om hun grondgebied (afzetgebied) te verruimen.

Het feit dat in het ‘atheïstisch’ Rusland en China tientallen miljoenen gelovigen werden vermoord en vervolgt, hun kerken, moskeeën en tempels in brand werden gestoken laat zien dat atheïsme ook niet echt een oorlogsvrije ‘theorie/geloof’ is. Nog steeds worden in atheïstische China moslims vermoord en onderdrukt enkel omdat ze moslim zijn. Ze mogen niet openlijk hun geloof uiten en tijdens de Ramadan worden deze moslims gedwongen om te drinken en eten zodat de atheïstische overheid zeker is dat haar moslim onderdanen niet vasten.

Dus het is op z’n minst oneerlijk om religies de schuld te geven terwijl ‘ongelovigen’ net zo hard oorlog voeren, vermoorden, agressors zijn en misdaden plegen.
Als de atheïstische Stalin een jood, christen, moslim of een hindoe was geweest zou hij net zo gewelddadig hebben gehandeld en miljoenen onschuldig hebben vermoord. Netzo zou Hitler hetzelfde doen als hij een ander geloof had aangehouden, hij zou genoeg minderheden in de samenleving vinden die ‘uitgeroeid’ moeten worden volgens zijn ‘zieke’ theorie en zijn machtslust om alleenheerser te worden.

We willen nogmaals benadrukken dat oorlogen niet door religies komen maar dat de aanhangers van deze religies die het geloof misbruiken om oorlog starten om zo hun doel te verwezenlijken.

De islam leert ons respect en geen dwang
Als moslims delen we uw gedachte, sterker nog het is een gebod van de islam dat we andermans (on)geloof moeten respecteren, iedereen mag geloven (of niet geloven) in wat hij of zij wilt. De Koran leert ons om ieder in zijn eigen waarde te laten. Noch zal ik aanbidden wat jullie aanbidden. Noch zullen jullie aanbidden wat ik aanbid. Voor jullie daarom jullie geloof, en voor mij mijn geloof.‘ (109:4-6)

Ook lezen we in de Koran dat er geen dwang is in de islam (Koran 2:256).
De islam leert ons om respect te hebben voor de gehele schepping omwille van de Schepper. Onze nobele Profeet, vrede ene zegeningen zij met hem, is daar een mooi voorbeeld van: Hij stond op uit respect voor de overledene toen een menigte voor hem liepen met een doodskist. Zijn metgezellen waren verbaasd omdat de overledene een joodse vrouw was en zeiden dit ook tegen onze Profeet, vrede en zegeningen zij met hem. Hij antwoordde: ‘ Zij is toch een mens.’ (Moeslim, Djenaiz 78)

Zeer interessant en noemenswaardig is dat het hier gaat om een ‘vrouw’. Onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, staat op voor een overleden joodse vrouw.
Als er zoveel respect en waarde voor een ‘overleden’ vrouw wordt getoond. Is het dan mogelijk dat dezelfde religie een vrouw die nog leeft; minderwaardig, respectloos, onderdrukkend enz. laat behandelen? Als de islam ons leert dat we respect moeten hebben voor overledenen, is het dan mogelijk dat dezelfde islam ons gaat aanmoedigen levenden, van welk (on)geloof te haten, onderdrukken, gewelddadig te zijn of te doden?

Islam is juist tolerant
Dit is ook de reden waarom eeuwenlang moslims, joden en christenen in vrede met elkaar hebben geleefd. Zoals we weten hebben de joden een veilig thuishaven gevonden in het machtige islamitische Ottomaanse rijk toen ze in Spanje vervolgd en vermoord werden. Een blik naar sommige moslimsteden is voldoende om de eeuwenlange vredige interreligieuze samenlevingen te zien. Istanbul is een van deze steden waar zich eeuwenlang en nog steeds een moskee, kerk en een synagoog naast elkaar bevinden. Dit hebben we aan niets anders dan de tolerantie en religieuze vrijheid van de islam te danken.

Zoals altijd ging het mis toen er fanatiekelingen de macht kregen en andersgelovigen als ‘potentieel’ gevaar beschouwden en hen begonnen te onderdrukken, wat in principe tegenstrijdig was met de islam.
Verwarring tussen islam en andere godsdiensten
Nadat we, hopelijk, een beetje hebben kunnen verduidelijken dat oorlogen niet door religies komen willen we een ander punt naar voren brengen: Het probleem dat de islam op hetzelfde hoopje wordt gegooid als andere religies.

Het Godsbeeld van islam laat al zien dat ze verschilt van andere religies.
Als men tegenwoordig over god heeft dan denkt men meestal aan een ‘god’ die in de bijbel, hindoeïsme, boeddhisme voorkomt of aan een Egyptische, Griekse, Romeinse, of een ander mythologische ‘godfiguur’. Al deze goden hebben allemaal menselijke eigenschappen en kenmerken, dus ook menselijke tekortkomingen en fouten.

Voor ‘moderne’ atheïsten en vooral wetenschappers is het onvoorstelbaar en onmogelijk dat zulke geniale ontwerpen en schepping in het universum het werk kan zijn van mythologische goden of zelfs van een god die in de bijbel voorkomt. Omdat die goden en godsbeelden hun referentiekader is, zetten ze iedereen die in een god gelooft op hetzelfde hoopje.


Het godsbeeld van de islam
Terwijl de islam een totaal ander godsbeeld heeft dan overige geloven, lijdt het enorm onder het verkeerde godsbeeld die andere geloven hebben ingeprent bij vele wetenschappelijke hersenen. Ons probleem als moslims is dat we helaas ons Godsbeeld niet goed hebben overgebracht. We hebben te makkelijk gezegd; ‘we geloven in hetzelfde god als christenen en joden.’ Terwijl we niet goed wisten hoe god in de bijbel werd vermeld.

De bijbel, en overigens alle andere religies, schetsen god af als een god die fouten maakt, spijt heeft, zijn plan steeds moet aanpassen, uit moet rusten, een zoon heeft, in discussie gaat met zijn schepsels en nog vele andere ‘menselijke’ eigenschappen. Hieronder enkele voorbeelden uit de bijbel:
Genesis 2:3 ; God rustte toen van al het werk, dat Hij geschapen en tot stand had gebracht
Genesis 3:8-9; de mensen verborgen zich voor God tussen de bomen. God riep tot de mens; Waar ben je?
Genesis 3: 22; God zegt dat de mens door het eten van die vrucht één van hen is geworden en is bang dat de mens ook nog van het levensboom gaat eten en eeuwig blijft leven! Daarom verdrijft hij hen van Eden.
Genesis 6: 5-6: God berouwde dat Hij de mens geschapen had en kreeg Hij er spijt.
Rechters 10:16 God kon niet langer Israëls ellende verdragen.

Dit zijn enkele voorbeelden uit de bijbel over god. Zo’n godsbeeld is voor een moslim onacceptabel en onbegrijpelijk . Juist om dit soort misvattingen en incorrecte beelden over ‘God’, Profeten, Schepping, Hiernamaals, e.a. te corrigeren en om de mensen weer tot het rechte pad te leiden heeft Allah de laatste Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, en Zijn Heilige Boek gezonden. Hoe ons ‘Godsbeeld’ moet zijn leren we van Allah. Hij maakt Zich aan ons kenbaar met Zijn laatst geopenbaarde Heilige Schrift; de Koran. Van de vele verzen volgen nu een paar als voorbeeld:

‘Hij is Allah, de Enige. Je kan hem God noemen want Allah betekent gewoon god we moeten stoppen haat te zaaien tussen gelovigen.
Allah is de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is.
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt.
En niemand is Hem gelijkwaardig.’ (Koran 112;1-4)

Allah, er is geen god dan Hij, de Levende, de Zelfstandige, sluimer noch slaap kan Hem treffen, aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.
Wie is degene die van voorspraak is bij hem zonder Zijn verlof/ Hij kent wat er voor hen is en wat er achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn Kennis omvatten, behalve wat Hij wil. Zijn Zetel strekt zich uit over de Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet. En Hij is de Verhevene, de Almachtige.’ (Koran 2:255)

Hoewel we met onze lichamelijke en zintuiglijke beperkingen Allah nooit kunnen zien en begrijpen, gebruikt Allah in de Koran onze maatstaven en uitdrukkingen om Zichzelf aan ons kenbaar te maken. De Koran leert ons de 99 Schone Namen (Eigenschappen) van Allah. Zo leren we dat Allah : Alziend, Alhorend, Alwetend, Almachtig, Meest Barmhartig, Meest-Rechtvaardig, Alwijs enz. is.

Hierdoor krijgen we toch een straaltje licht dat voldoende is om op deze wereld Allah te kennen. Dit godsbeeld die we hebben weerhoudt ons ervan om onze Schepper te vermenselijken of als een soort mythologische figuur te zien. Dit geld ook voor het scheppingsverhaal volgens de islam. Buiten het feit dat Adam de eerste mens was die Allah heeft geschapen, zijn er weinig overeenkomsten tussen het scheppingsverhaal van de islam vergeleken met de bijbel of andere boeken van verschillende religies.

Satan is ook geen gevallen ‘Engel’. Engelen hebben geen vrije wil en kunnen dus niet in ‘opstand’ komen. De Koran corrigeert ook weer deze misvatting en vermeldt dat satan tot de djinns behoorde. (Koran 18:50)

De Koran is geen geschiedenisboek of een mythologie boek die verhalen vertelt.
In de Koran wordt de aandacht geschonken aan de essentie van de schepping en het leven zodat we daar lering en wijsheden uit moeten trekken die we nodig zullen hebben in onze wereldse leven.
Islam leert ons dat we reizigers zijn naar onze uiteindelijke, oneindige bestemming.
Ook is er geen erfzonde in de islam.

Islam stimuleert juist het kritische denken
Een ander wezenlijk verschil tussen de islam en andere religies is dat de islam zijn volgelingen niet in dogma’s laat verdrinken. Religieuze oordelen van wetscholen zijn derhalve altijd terug te leiden tot de Koran en de Soenna en niet zomaar opgelegd door geleerden. Islam eist juist van zijn volgelingen dat ze zelf na moeten denken, hun verstand moeten gebruiken, kritisch moeten zijn en zich niet blindelings moeten vasthouden aan dogma’s, tradities en gebruiken van hun voorvaderen en/of leiders. Enkele van de vele verzen in de Koran die dit aanspoort:

‘En wanneer tegen hen wordt gezegd: “Volg hetgeen Allah heeft neergezonden”, dan zeggen zij: ‘Nee, wij volgen hetgeen wij bij onze voorvaderen hebben aangetroffen.” Is dit ook het geval indien hun vaderen nergens verstand van hadden en niet de juiste richtlijnen hebben gevolgd? (2:170)
'
‘Denken jullie dan niet na?’ (2:44)
‘Gebruiken jullie je verstand dan niet?’ (10:16), (21:10), (21:67), (28:60)
‘En zeker heeft hij (satan) velen van jullie doen dwalen. Gebruiken zij hun verstand dan niet?’ (36:62)
‘En in de opeenvolging van nacht en dag, en in datgene wat Allah uit de hemelen doet neerdalen aan levensonderhoud……, bevinden zich tekenen voor een volk dat haar verstand gebruikt.’ (45:5)

Allah / God is Degene Die doet leven en doet sterven,…… Begrijpen jullie (dat) dan nog steeds niet?’ (23:80)
‘Er bevinden in de schepping van de hemelen en van de aarde,……. tekenen voor de mensen die verstand bezitten.’ (3:190)
Dus in tegenstelling tot andere geloven leert de islam ons het verstand te gebruiken en de gehele schepping te ‘lezen’ zodat we de tekenen van onze Schepper kunnen zien. Dit is tevens het eerste gebod/vers die geopenbaard is van de Koran:

‘Lees! In de naam van jouw Heer Die heeft geschapen.’ (96:1-2)
Eerste gebod was dus ‘Lees!’ en niet: ‘ga bidden, ga vasten, doe een hoofddoek om, eet geen varkensvlees, drink geen alcohol, of een andere praktische gebod. Want diegene die de gehele schepping kan lezen gelooft niet meer in een ‘onzichtbare god’ maar hij/zij ziet in de gehele schepping zijn Schepper. Hierna verricht hij/zij de geboden met pure overgave. (moslim betekent ‘diegene die zich overgeeft’) Iemand die zijn verstand gebruikt en de tekenen ziet verbaasd zich net als de Koran dat andere rationele, verstandige mensen niet kunnen/willen geloven in de Schepper die overal duidelijk aanwezig is.

De wonderen om ons heen
Islam leert ons na te denken en te bezinnen over de gehele schepping. Alles is zo volmaakt en perfect dat dit een valkuil is om Schepper over het hoofd te zien en de natuur als de schepper te zien. Een valkuil waarin vele evolutionisten in zijn gevallen en niet uit kunnen komen. We zijn op automatische piloot vastgezet en zien de wonderen van de schepping als iets normaal en vanzelfsprekends.

We zien een druivenpitje de grond in gaan en binnen een paar jaar hangen er honingzoete druiven aan een druivenstruik. Dit is voor ons de normaalste zaak van de wereld. Zelden iemand die zich afvraagt: ‘Hoe is het nu mogelijk dat van een minuscule zure pitje miljoenen honingzoete druiven kunnen komen? Waar komt die zoetigheid vandaan? Uit welke verbazingwekkende chemische fabriek is al deze zoetigheid ‘gezipt’ in deze zure pitje? Hoe is het mogelijk dat al deze druiven onder de hete zon soms wekenlang blijven maar niet verbranden of uitdrogen? Hoeveelheid water die ze binnen krijgen onder de hete zon in nauwelijks voldoende om de struik te bevochtigen onder deze barre hete omstandigheid. Waar halen deze druifjes hun vocht vandaan en welke ingenieur heeft hen zo ontworpen dat ze toch nog wekenlang onder de hete zon hun vocht vasthouden zodat ze ons kunnen voorzien van heerlijke zoete druiven en druivensap?

Laten we ook naar de olijven kijken. In welke fabriek zijn de duizenden liters olijfolie ‘gezipt’ in een olijvenpitje? Waar haalt deze kleine pitje tonnen olijfolie vandaan? De Koran leert ons om zo naar de gehele schepping te kijken en te bezinnen. Ieder plant, boom, dier, planeet, ster, mens is een vers van Allah die gelezen dient te worden. Daarom verbaasd de Koran zich ook over mensen die ondanks al deze tekenen toch de Schepper niet kunnen zien. Dus islam leert ons dat een moslim niet blindelings moet geloven in dogma’s of ‘onzichtbare’ dingen, maar Allah moet vinden door het ‘lezen’ van de schepping met zijn verstand en ratio. Feit is dat er een schepping is die we niet kunnen ontkennen.
Dus rationeel gezien moet er iets zijn die dit heeft geschapen.
Volgens de moslims is deze Schepper: Die zij noemen Allah.

Islam versus evolutionisme
Evolutionisten beweren dat alles door een oerknal is ontstaan en zich heeft geëvolueerd.
Astronomie bevestigt deze oerknal. Maar het probleem is dat ze niet verder dan deze oerknal kunnen denken. Als er een oerknal is geweest, wie of wat heeft dit dan veroorzaakt!? We leren van de wetenschap dat de zonnestelsels, sterren, planeten een geheel vormden en dat deze van elkaar zijn gescheiden. Zoals we weten was onze aarde een deel van onze zon. Omdat de wetenschap dit heeft ‘ontdekt’ is het voor vele atheïstische/darwinistische wetenschappers onmogelijk dat dit alles door een god is geschapen. Ze maken de grootste fout om alle religies en geloven op een hoop te gooien en daaruit hun conclusie trekken. Als ze vers 21:30 uit de Koran hadden gelezen waarin staat:

Zien degenen die ongelovig zijn dan niet (in), dat de hemelen en de aarde tot een geheel waren samengebracht en dat Wij ze van elkaar hebben gescheiden?’ (Koran 21:30) Is dit ook niet wat de wetenschap zegt?

Grootheid van Allah is dat Hij alles uit simpele bouwstenen schept. Hele schepping bestaat uit ‘simpele’ protonen, neutronen en elektronen. Als men de theorie gaat loslaten dat we dezelfde DNA kenmerken hebben als dieren, dus we zijn geëvolueerd uit dieren, zal iemand anders kunnen zeggen die verder dan de DNA kijkt: ‘De gehele schepping bestaat uit simpele protonen, neutronen en elektronen dus we zijn geëvolueerd uit een rots, zand, boom plant enz. Dat we dezelfde bouwstenen, DNA en andere kenmerken hebben met overige schepping betekent niet dat we geëvolueerd zijn van deze schepping maar dat de Schepper van de gehele schepping Één is Die voor Zijn schepping dezelfde bouwstenen heeft gebruikt.

Het is ook logisch en het kan ook niet anders dat mensen en sommige landdieren dezelfde kenmerken hebben omdat ze op aarde leven. Ze moeten ademen, drinken, eten, kauwen, slikken, verteren, ruiken, horen, lopen, enz. Ze leven in dezelfde leefomstandigheden en zijn door de Alwijze Schepper, Die weet welke kenmerken nodig zijn om op deze wereld te leven, volmaakt geschapen.

Boeken worden geschreven met de 26 letters van onze alfabet. Dat alle boeken deze 26 letters bevatten betekent dit dan dat deze boeken zijn geëvolueerd van elkaar?
Of laat dit zien dat iemand met verstand en macht deze 26 letters heeft gebruikt om verschillende boeken te schrijven? Net zoals alle boeken uit 26 letters door hun schrijvers zijn geschreven, is de gehele schepping uit 114 elementen ‘geschreven’ door Allah.

Natuurlijk moeten deze elementen op elkaar lijken. Als iemand beweert dat de letters in het alfabet al deze boeken hebben geschreven, wordt hij meteen naar een psychische inrichting verwezen en opgenomen. Maar men kijkt niet raar op als iemand beweert dat deze elementen uit zichzelf zijn samengekomen en gehele universum met alles erop en eraan inclusief alle levende wezens heeft gemaakt!?

En dan hebben we het niet eens over het ontstaan van het ‘Leven’. We hebben het niet over fysieke lichaam maar over het ‘ziel/geest’, datgene wat ervoor zorgt dat je je fysieke lichaam en eigenschappen kan gebruiken zolang het ‘in’ je is. En zodra deze je lichaam heeft verlaten is je lichaam niets meer kan een hoopje vlees, botten en vloeistof. Waar komt deze ‘ziel/geest’ vandaan en waar gaat het heen als men sterft?

Hoe verklaren degenen die niet in Allah geloven het ontstaan van het ‘leven’ zelf. Hoe is deze geëvolueerd?
Welk geniale geëvolueerde materie, cel, of iets anders is op een geniaal idee gekomen om leven in te blazen in een levenloos materie en heeft deze doorgegeven aan de volgende generatie cel? Zodat deze cruciale informatie duizenden jaren lang aan miljarden generaties feilloos is overgebracht.

Islam gelooft in Één Schepper
Islam leert ons dat het logischer is om te geloven in Één Schepper, Allah.Ik scherp hier aan zij die de bijbel als rode draad nemen lees de naam Allah als God niemand mag dit bij U bestrijden vertrouw op het boek en overleveringen ekaar benaderen met ongeloof is duivels oorkussen.

Men zegt als men niet in Één Schepper gelooft moet hij alle cellen en bouwstenen ‘goddelijkheid’ toekennen. Islam leert ons dat het verstandelijker is om de schepping toe te kennen aan één Schepper: Allah in plaats van oneindig veel scheppers die ook nog eens in harmonie met elkaar moeten samenwerken zodat er geen chaos zal ontstaan.

Als we niet geloven dat Allah lees god het heeft geschapen moeten we dan beweren dus in feite dat ooit in verre verleden alle Opperpitjes/zaadjes van bomen, planten, dieren en mensen zichzelf een perfecte toekomst hebben geprogrammeerd. Opperatomen hebben ieder pitje/zaadje toepasselijke vorm, kleur, lengte, smaak, zijn toekomstige honderdduizenden kinderen/vruchten, en nog veel meer wat ze nodig hebben ‘gezipt’ in een pitje/zaadje?

Daarnaast waren alle pitjes/zaadjes o zo slim dat ze ervoor hebben gezorgd dat deze, door hen geprogrammeerde informatie automatisch door hun kinderen/vruchten werden geërfd, zodat deze waardevolle informatie niet kwijt zou gaan raken gedurende miljoenen jaren? En door voor ons nog onverklaarbare wijze hebben de Opperatomen met hun zeer geavanceerd techniek een ‘geheim ingrediënt’ in de pitjes ‘gezipt’, waardoor deze pitjes na miljoenen generaties nog steeds dezelfde geur, smaak en kleur moesten behouden, zonder dat de smaak bij iedere generatie minder werd of de kleur wat somberder.

Laten we zeggen dat de pitjes/zaadjes zichzelf hebben ontworpen, maar hoe hebben ze zichzelf dan miljoenen jaren lang steeds dezelfde vorm gegeven? Hebben de atomen continu een blauwdruk of de bouwtekening bij zich die de vorm en grootte en de smaak aangeeft?

Wie heeft die cellen en atomen geleerd waar ze zich moeten gaan plaatsen?
Wie is de logistieke opper-meesterbrein die weet dat welke cel waar hoort en tegelijkertijd miljarden cellen transporteert naar de juiste plek. Kijk eens naar je wimpers en wenkbrauwen, ze krijgen exact de hoeveelheid atomen die ze nodig hebben tot een voorgeschreven lengte die ze niet overschrijden.

Wie heeft hen die grens geleerd? Waarom zijn zij begrensd maar de haren die een paar centimeter boven hen groeien onbegrensd? Hebben de opperatomen een bouwtekening gegeven aan deze bouwvakkers hoelang hun bouwwerk moet zijn? Wie heeft de macht over deze cellen en atomen? Als de atoom de macht heeft over zichzelf waarom zou de ene verkiezen om naar de mooiste plek van het lichaam te gaan en daar een bouwsteen te worden terwijl de ander verdoemd is om naar de darmen te gaan om te worden uitgeworpen?

Hoe weten de cellen en atomen van bijvoorbeeld tanden en ogen hun weg te vinden naar hun perfecte locatie en nemen niet de verkeerde afslag? Is er ooit in deze miljoenen jaren en miljarden soorten dieren en mensen ooit een mens of dier gezien of opgegraven met een glazuren oog omdat de atomen die bedoeld waren naar de tand een afslag hadden gemist en naar de oog gingen? Zelfs met navigatie die ons duidelijk de weg wijst nemen wij slimme mensen vaak de verkeerde afslag. Zijn de atomen slimmer en wijzer dan ons? Wie heeft bij hen de onfeilbare navigatie ingesteld?

Wie heeft de fruitbomen/struiken bevolen en opdracht gegeven om niet al te hoog te groeien zodat de mens deze vruchten gemakkelijk kan plukken? Als ze al in hoge bomen groeien net als ananas, kokos, dadel of een andere fruit, wie heeft hun stam zo vorm gegeven dat het makkelijker is om in te klimmen om toch die vrucht te plukken? Bestaat Allah toch die alles omwille van de mens heeft geschapen? Of hadden de Opperatomen van fruitbomen medelijden met de mensatoompjes? Of hadden de Almachtige mensatoompjes de rest gedwongen om hen te dienen?

Zo zijn er oneindig veel duidelijke en openlijke tekenen die Allah ons toont. ieder die zijn ogen open heeft zal inzien dat het onmogelijk of irrationeel is om niet te geloven. ‘Zij bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degenen die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achtelozen zijn.’ (Koran 7:179)

Is de mens gelijk?
Wat betreft uw mening dat ieder mens gelijk is, menen wij dat niet ieder mens gelijk is: De een is rijk de ander arm, een is geboren in het veilige rijke Westen de ander in een oorlogsgebied zoals Syrië. De een is gezond de ander strijdt met ernstige dodelijke ziekten. De een is…. , u mag nog vele ongelijkheden tussen mensen invullen. Dus ieder mens is niet gelijk. Maar ieder mens is gelijkwaardig en men kan zich onderscheiden d.m.v. vroomheid. Dat is wat de islam ons leert en ons aanspoort om minderbedeelden op aarde te helpen. Het is immers een plicht voor de moslim om een deel (minimaal 2,5%) van zijn bezit af te dragen aan behoeftigen armen.

Er zijn gouden tijden in de islamitische geschiedenis geweest waarbij in het gehele islamitische rijk geen enkel financieel behoeftigen meer waren omdat elke rijke moslim een deel van zijn bezit afdroeg aan de armen. Zo werden de financiële ongelijkheden gecompenseerd.

Waarom zijn er ongelijkheden?
Wat betreft overige ongelijkheden van ziekte ellende en verdriet. Daar schiet islam ons te hulp en leert ons dat deze wereld niets anders is dan een korte verblijfplaats en dat het eigenlijke leven, het oneindige leven in het Hiernamaals is.

‘En dit wereldse leven is niets anders dan vermaak en spel, het verblijfplaats in het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten.’ (Koran 29:64)
‘En het wereldse leven is niets anders dan een verleidende vorm van genot.’
(Koran 57:20)

Wie de beloning van het Hiernamaals wenst, voor hem vermeerderen Wij zijn beloning; en wie de beloning van het wereldse leven wenst, aan hem geven Wij daarvan, maar voor hem is er in het Hiernamaals geen aandeel.’ (Koran 42:20)
‘Allah heeft van de gelovigen hun levens en bezittingen gekocht, opdat (in ruil daarvoor) het Paradijs is.’
(Koran 9:111)

Vooral dit laatste vers is zeer belangrijk voor moslims die ziekte, tegenspoed of rampspoed ervaren op aarde. Allah zegt tegen hen: ‘Jullie denken dat jullie benadeeld en ongelijk behandeld worden op aarde. Door jullie ziekte, tegenspoed en rampspoed te geven koop ik jullie aardse vergankelijke leven. Als jullie het geduld opbrengen en deze korte leven uitzitten dan wacht jullie een leven die waarbij het aardse leven in het niets valt. Ook leren we van de islam dat Allah geen enkel ziel boven haar vermogen belast. (Koran 2-286)

Zijn niet-gelovigen het leven niet waard?
Wat betreft uw vraag over dat islam verkondigt dat iedereen die geen moslim is het leven niet waardig is en dat u volgens de Koran dood moet; dat is op z’n minst gezegd: onjuist. Iedereen die een beetje de islam ‘oprecht’ zonder vooroordelen heeft onderzocht zal zien dat dit niets anders dan laster tegen de islam is.

Dat er eeuwenlang christenen en joden en moslims in islamitische landen hebben samengeleefd hebben we hierboven al vermeld. Ook is het noemenswaardig om te vermelden dat onze Nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, een joodse buurman had waarmee hij goede contacten onderhield tot aan zijn dood. Dus als islam echt iedereen die geen moslim was als afvallige zag en ter dood wilde veroordelen dan zou onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, toch geen joodse buurman moeten hebben?

Als de Koran had opgedragen dat ongelovigen dood moesten, dan zouden alle moslims toch de wapens moeten pakken om deze gebod tot uitvoering te brengen? We zien buiten enkele fanatiekelingen niemand die zelfs hierover nadenkt, laat staan het in praktijk brengt.

De Koran is een Boek net als de Bijbel dat als leidraad en handleiding voor ieder fase van de mens en samenleving is geopenbaard
Het is niet enkel een gebedenboek of een geschiedenisboek. Het is een boek dat alle fasen van het leven en de samenleving vormgeeft. Hij leert de mensen hoe ze op deze vergankelijke aarde optimaal moeten handelen en zaaien zodat ze volledige winst uit hun oogst in het hiernamaals kunnen halen. Hij geeft richtlijnen hoe een optimale samenleving vormgegeven kan worden.

Is de islam oorlogszuchtig?
Hoe vredelievend en humaan een samenleving ook is, er zijn momenten dat ze moeten strijden en zich moeten verdedigen tegen de aanvallen van agressors. Ook hiervoor heeft de islam richtlijnen gegeven.
Hij heeft de woeste, wrede barbaarse nomaden van hun ‘wreedheden’ ontdaan. Hij heeft hen ‘humane’ verdedigingsmethoden tijdens strijdveld geleerd en hoe ze moesten handelen tijdens een oorlogssituatie geleerd.

Enkele geboden hieromtrent in de Koran zijn:

Enkel strijden tegen diegenen die tegen jullie strijden. Dus van diegenen die niet strijden en niet op strijdtoneel verschijnen en thuis gebleven zijn, daar blijf je van af! Marteling en verminking is een gruwelijke overtreding, Allah houd niet van overtreders dus weerhoud jullie van deze gruweldaden:

Strijd (zonder eigenbelang) op de weg van Allah tegen hen, die jullie bestrijden,
maar overtreed (de grenzen, de regels) niet. Allah houdt immers niet van overtreders.’ (2:190)

Als ze vrede (staak het vuren) willen dan moeten jullie stoppen met oorlog voeren. Dus niet nog even doorgaan om ze een genadeklap te geven. ‘…Dus indien zij zich op een afstand van jullie houden en jullie niet bevechten en jullie vrede aanbieden, (dan) heeft Allah jullie niet toegestaan om iets tegen hen te ondernemen.’ (4:90) ‘Indien zij tot vrede neigen, neig jij daar dan eveneens toe en stel jouw vertrouwen in Allah.’ (8:61)

Als ze jullie continu aanvallen en de vrede die jullie aanbieden niet accepteren dan zit er niets anders op en is jullie toestemming gegeven om deze agressors te doden tijdens oorlog waar ze zich ook bevinden. Indien zij zich derhalve jullie niet met rust laten, noch jullie vrede aanbieden, noch hun handen van jullie afhouden, grijp hen dan en dood hen waar jullie hen ook vinden. Tegen diegenen hebben Wij jullie duidelijk gezag verleend.’ (4:91)

Er wordt een zeer duidelijk onderscheid gemaakt tussen hoe moslims moeten handelen in ‘vrede-‘ en ‘oorlogssituatie’. ‘Allah verbied jullie niet om hen, die niet met jullie strijden om het geloof en jullie niet verdrijven uit jullie woonplaatsen, goed en rechtvaardig te behandelen. Allah houdt van diegenen die rechtvaardig zijn.’ (60:Cool

Allah verbied jullie echter hen als bondsgenoten te nemen die tegen jullie strijden vanwege het geloof en die verdrijven uit jullie woonplaatsen hen (anderen) helpen om jullie te verdrijven. Degenen die hen als bondgenoot nemen, dat zijn de onrechtplegers.’ (60:9)

Zoals ieder land, zelfs de meest humane democratische land, ‘speciale’ wetten heeft en deze hanteert tijdens oorlogssituatie, net zo heeft de islam ‘speciale’ wetten en regels die enkel en alleen gelden tijdens oorlogssituatie en niet daarbuiten. Helaas zijn er mensen die deze verzen uit hun verband rukken en de islam als een oorlogszuchtige religie bestempelen. Het meest trieste is dat enkele moslims hieraan hun bijdrage leveren.

De islam wordt verkeerd vertegenwoordigd

Nog nooit in zijn ruim 14 eeuwige verleden is de islam zo misvertegenwoordigd door zijn volgelingen.
11 september, moord op Theo van Gogh, Al-Qaida en nu Isis, is zo’n grote smet die door ‘zogenaamde’ moslims op het schitterende gelaat van de islam is besmeurd, dat de ‘ware’ moslims die zich distantiëren van alle soorten geweld en misdaden, tientallen jaren nodig zullen hebben om deze smet weg te poetsen zodat de ware schittering weer tevoorschijn zal komen.

Onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft vermeld dat een moslim diegene is waarbij anderen niet hoeven te vrezen voor zijn handen en tong (Moeslim Imaan 14) Als momenteel mensen vrezen voor sommige moslims, dan vallen die moslims niet in de categorie ‘moslims’ zoals onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, het heeft gedefinieerd. Waar ze wel bij horen zullen ze in het Hiernamaals zien, duidelijk is wel dat ze geen plek hebben in de islam van onze Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, en de Koran.

Allah verbiedt de moslims om zelfs te roddelen achter iemand. ‘Spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid’ (49:12) Ook wordt in de Koran zeer duidelijk gemaakt dat het doden van één mens gelijk is aan het doden van de gehele mensheid. (5:32). Als onze Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, en de Koran deze verheven richtlijnen geven voor de moslims, hoe is het mogelijk dat diegenen die claimen volgelingen te zijn van de islam terreuraanslagen plegen en vele onschuldigen kunnen vermoorden? En dit bovendien ook nog pretenderen te doen in de naam van de islam?

Hierbij moeten we de islam geen onrecht aandoen. Alle negativiteit en slechte voorbeelden van de ‘moslims’ heeft er niet voor kunnen zorgen dat de verheven waarden en normen van de islam zijn schittering en aantrekkingskracht heeft verloren. Hoe kunnen we anders verklaren dat vooral in het moderne westen tienduizenden mensen zich per jaar aangetrokken voelen voor deze heldere verheven boodschap? Zij hebben door de zandstorm die vooral uit het Midden-Oosten opwaait, toch nog de verheven normen en waarden van de islam gezien en met beide handen gegrepen. Nog interessanter om te vermelden is dat de overgrote deel van deze westerlingen die kiezen voor deze ‘vrouwonvriendelijke’ geloof, vrouwen zijn.

Helaas zullen er ook mensen zijn die door deze misdaden van ‘moslims’ afgeschrikt worden en die de misdaden van deze ‘moslims’ toeschrijven aan de Koran en graag zouden willen zien dat de Koran verboden zou worden. Dat er mensen zijn die door de daden van de moslims zo over de Koran denken is als een ‘zonde’ voldoende voor deze ‘moslims’.

Met hun (mis)daden en zelfmoordacties schenden zij niet alleen de rechten van onschuldige andersgelovigen maar ook de rechten van ruim anderhalf miljard moslims. Ze zullen hierover geen verantwoording kunnen afleggen. Dus op uw vraag hoe het zit met deze misdadigers en ‘terroristen’ die claimen als martelaar het eeuwige geluk zullen tegenkomen is onze antwoord: ‘Laat staan dat ze als ‘martelaar’ het eeuwig geluk zullen tegenkomen en het paradijs binnenkomen, ze mogen blij zijn als de hel hen accepteert!’

Moslims veroordelen terrorisme!

Tot slot willen we nogmaals vermelden dat de islam iedereen de vrijheid geeft om te kiezen waarin hij/zij gelooft. (Koran 109:1-6) Deze vrijheid zal vele niet-moslims verbazen als ze kijken naar het gedrag en houding van sommige radicalen die menen in de naam van islam te handelen en niet-moslims vervolgen en doden. Wij betreuren de grote zorg, angst en wantrouwen van uw omgeving die door toedoen van sommige moslims is ontstaan. Misschien kan het de zorg en angst wegnemen als we vermelden dat overgrote deel van de moslims de daden van deze misdaden en handelingen afkeuren.

Enkele van deze zijn:

CMO (spreekt namens 380 moskeeën in NL) : heeft persbericht laten weten dat ze afstand nemen van ISIS en hen daden afkeuren.

België:
Executief van de moslims in België. (Koepelorganisatie die de moslimgemeenschap in België vertegenwoordigd) heeft afstand genomen en zich gedistantieerd van de misdaden van ISIS. En ze heeft vermeld dat de criminele handeling van IS niets te maken hebben van de Islam.

Groot Brittannië:
Moslimraad (vertegenwoordigers van de islamitische groeperingen) hebben de ISIS ter strengste veroordeeld. Dit boodschap hebben ze persoonlijk doorgegeven op het paleis van Westminster.
Verenigde Staten: Raad voor Amerikaans-Islamitische relaties hebben ISIS veroordeeld en hen ‘on-islamitisch en moreel verwerpelijk’ genoemd.

Saudi-Arabië:

Grootmoefti Sheikh Abdoelaziz heeft leden van ISIS als nummer 1 vijand van de islam bestempeld.
Egypte: hoogste religieuze autoriteit grootmoefti Shawqi heeft ISIS bestempeld als: corrupte, extremistische organisatie die schadelijk is voor de islam en moslims.

Turkije:

Belangrijkste geestelijke leider Mehmet Görmez: ‘De jihadistische militanten die hun wreedheden begaan in naam van de Islam, kunnen niet tot het geloof worden berekend. Ze maken misbruik van een zeer heilig woord als de islam. ‘Deze zieke’ ideologie is niet terug te vinden in de islam.’

Marokko:
Vooraanstaande Marokkaanse imam en vice president van de islamitische partij (grootste partij van Marokko) Sheikh ben Hammad en de heeft de Marokkaanse jeugd gewaarschuwd voor ISIS propaganda om niet in de val te trappen van terroristische organisaties. Ieder aansluiting is er één teveel.

Maar als we kijken naar ongeveer anderhalf miljard tellende moslimwereld zullen we zien dat de hoeveelheid ‘terroristen’ die zich hebben aangesloten bij ISIS en/of andere terreurorganisaties zeer minimaal is. Dat laat op zich al zien dat 99,99 % van de moslims zich aansluiten aan bovenstaande uitspraken van de islamitische leiders en een vredelievendheid van de islam beleven. Wij hopen dat alle moslims deze vredelievendheid in hun omgeving overbrengen zodat de angst voor de islam zal wegsmelten.

Misschien lijkt dit een lang irrelevant antwoord waar u helemaal niet op zat te wachten. Gezien de misvatting over de islam die er momenteel heerst vonden we het zeer belangrijk om het een en ander nader uit te leggen. Laat slechte mensen in Regeringen niet toe u te knechten.

Hielke Roos
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
Geef u zelf ook de kans ga dit lezen en ga niet in op het haatzaaien door regering leiders. Moeten atheïsten dood volgens de islam?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Great Reset verloopt niet volgens plan.
» De wereld (EU) is een stuk onveiliger geworden mede door "reactivistisch activisme" van niet door het volk gekozen bureaucraten.
» De waanzin van de haat raast door Oekraïne hier een Update moet u lezen!
»  6.000 voornamelijk vrouwen en kinderen, sinds januari 2018 zijn vermoord door de Islam radicalen.
» * Kroniek van een aangekondigde dood al hoop ik waarlijk van niet. *

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Nieuws van de afgelopen weken-
Ga naar: