Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Trump vervolgen? Merrick Garland onderzoekt het nu FBI doet inval.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Trump vervolgen? Merrick Garland onderzoekt het nu FBI doet inval. di aug 09, 2022 10:58 am
Links Amerika zal trachten er alles aan te doen dat Trump (die ongetwijfelt zal winnen in 2024) meedoet aan de verkiezingen. Hij moet voor de verkiezingen tenval worden gebracht. Doch zal dat Links niet Lukken.
De commissie van het Huis van de opstand van 6 januari 2021, waarvan de hoorzittingen deze week worden hervat , heeft indrukwekkend bewijs opgeleverd dat officieren van justitie in staat zou kunnen stellen te beweren dat voormalig president Trump misdaden heeft begaan toen hij probeerde de verkiezingen van 2020 ongedaan te maken.
Dankzij de hoorzittingen weten we nu duidelijker dat Trump probeerde vice-president Mike Pence te intimideren om het aantal kiesmannen van het Congres te blokkeren, functionarissen van het ministerie van Justitie probeerde te intimideren om de verkiezingen frauduleus te verklaren, ook al wisten ze dat dit niet het geval was, en ze stonden erbij. met schijnbare goedkeuring terwijl zijn gewapende aanhangers het Capitool plunderden.
Het antwoord is ingewikkeld als eenvoudig. Een voormalige president aanklagen voor het ondermijnen van een presidentsverkiezing is moeilijker dan het lijkt. "Het is zeker geen slam-dunk", vertelde Paul Rosenzweig, een voormalige federale aanklager (en anti-Trump Republikein), me vorige week. "Er zullen moeilijke beslissingen nodig zijn."
Het probleem is niet het gebrek aan bewijs. De voormalige Trump-medewerkers die voor de House-commissie hebben getuigd en zijn geïnterviewd door de FBI, hebben daarvoor gezorgd.
Het probleem, zeiden Rosenzweig en andere voormalige aanklagers, is dat het nog steeds moeilijk zal zijn om een jury te overtuigen dat Trump schuldig is zonder redelijke twijfel, vooral wanneer de voormalige president, gewapend met goede advocaten, dat bewijs kan aanvechten.
"We weten uit de peilingen dat ongeveer 30% van het Amerikaanse volk denkt dat Trump op 6 januari niets verkeerd heeft gedaan", zei Rosenzweig. “Dertig procent van een jury bestaat uit drie of vier personen. Ik denk dat het bijna onmogelijk zal zijn om een unanieme veroordeling te krijgen, zelfs niet in het liberale District of Columbia.” En een proces dat eindigt in de vrijspraak van Trump, waarschuwde hij, zou averechts werken.
“Het zou niet alleen tot gevolg hebben dat Trump straffeloos wordt”, zei hij, “het zou hem ook straffeloosheid en een aura van onoverwinnelijkheid geven.” Anderen zijn het er niet mee eens. Donald B. Ayer, een andere Republikeinse voormalige aanklager, denkt dat een veroordeling mogelijk is. "Trump was klaar om Mike Pence te laten vermoorden", zei Ayer. "Je vertelt dat verhaal aan een jury en ik denk dat je wint." Maar Ayer merkt op dat de regelgeving van het ministerie van Justitie vereist dat aanklagers denken dat ze een grote kans hebben om een veroordeling te winnen voordat ze een aanklacht kunnen indienen. Volgens die norm is wat Garland doet zowel correct als volgens het boekje. Hij onderzoekt agressief, maar vervolgt voorzichtig.
Advocaten van het ministerie van Justitie hebben Rudolph W. Giuliani en John Eastman gedagvaard, advocaten die Trump adviseerden over zijn plannen, en pro-Trump-activisten die valse lijsten van "alternatieve kiezers" organiseerden in swingstaten zoals Arizona en Georgia.
Vorige maand doorzochten FBI-agenten het huis in Virginia van Jeffrey Clark, een voormalige topfunctionaris van het ministerie van Justitie die collega's ertoe aanzette de beweringen van Trump over kiezersfraude te onderschrijven.
En aanklagers hebben leiders van de rechtse Proud Boys en Oath Keepers-milities aangeklaagd wegens opruiende samenzwering in verband met 6 januari. Dit alles suggereert dat het ministerie van Justitie een traditioneel model van georganiseerde misdaad nastreeft in zijn onderzoek: het vervolgen van kleine vissen om zaken tegen de hogere regionen op te bouwen.
Toch zal Trump ter verdediging kunnen aanvoeren dat hij geen criminele bedoelingen had, door ofwel te beweren dat hij oprecht geloofde dat de verkiezingen waren gestolen of niet wist dat inmenging in het Congres tegen de wet zou kunnen zijn.
De meest waarschijnlijke aanklachten tegen Trump zijn samenzwering om de Verenigde Staten te bedriegen, een breed statuut dat bijna elke onwettige inmenging in overheidsactiviteiten dekt, en samenzwering om een officiële procedure te belemmeren. Er is ook een bredere beleidsvraag rond een beslissing om een voormalige president aan te klagen, een actie die geen enkele officier van justitie eerder heeft ondernomen: zou het in het nationaal belang zijn?
"Het aanklagen van een vroegere en mogelijke toekomstige politieke tegenstander van de huidige president zou een catastrofale gebeurtenis zijn", waarschuwde Jack Goldsmith, een voormalig ambtenaar van het ministerie van Justitie in de regering van George W. Bush, vorige maand. “Het zou door velen worden gezien als gepolitiseerde vergelding. Het zou vele jaren duren voordat de aanklager tot een conclusie kwam... [en zou] grote invloed hebben op de volgende verkiezingen."
Andere advocaten, zowel Republikeinen als Democraten, zijn het daar heftig mee oneens. "Het is essentieel dat Trump wordt vervolgd, al was het maar om hem en toekomstige presidentskandidaten ervan te weerhouden dit opnieuw te proberen", betoogde Norman Eisen, een voormalig ambtenaar van de regering-Obama. "Het zou verschrikkelijke schade aanrichten om een voormalige president vrij te laten lopen na het plegen van daden waarvoor iemand anders zou worden aangeklaagd."
Die debatten vormen geen sluitend argument tegen de vervolging van Trump. Maar ze vormen wel een lijst met redenen waarom Garland een haastig oordeel zou moeten vermijden terwijl zijn onderzoekers hun werk doen - en dat is, naar het zich laat aanzien, precies wat hij doet.
FBI doet inval in villa Donald Trump in Florida.
’Documenten uit Witte Huis’
The New York Times citeert twee anonieme bronnen die zeggen dat de inval te maken heeft met materiaal dat Trump met hem mee zou hebben genomen naar Mar-a-Lago nadat hij uit het Witte Huis vertrok. Het zou gaan om vijftien dozen met onder meer vertrouwelijke documenten. Trump vertraagde maandenlang het teruggeven van de dozen aan het Nationaal Archief en deed dat pas toen er met actie werd gedreigd. Volgens The New York Times stond Trump er tijdens zijn presidentschap om bekend officiële documenten te verscheuren die eigenlijk naar het overheidsarchief moesten.
Een van Trumps volwassen zoons, Eric Trump, bevestigde later op de dag tegen Fox News dat de inval inderdaad te maken had met dozen vol documenten die zijn vader vanuit het Witte Huis had meegenomen naar Florida. Zeer ongebruikelijk’ Ook The Washington Post zegt op basis van een anonieme bron dat de inval om vertrouwelijke documenten zou gaan en zegt erbij dat er een gerechtelijk zoekbevel voor zou zijn afgegeven. Dat is volgens de krant „zeer ongebruikelijk” voor een voormalige president. De „hoogste niveaus” van het justitieministerie zouden volgens de krant betrokken moeten zijn geweest bij het verkrijgen van zo’n bevel, maar een woordvoerder van het ministerie wilde tegen de krant niet zeggen of justitieminister Merrick Garland hierin een rol heeft gespeeld.
Politieke heksenketel Het onderzoek zorgt nu al voor een politieke heksenketel. Bondgenoten van Trump zijn boos. De Republikeinse leider Kevin McCarthy noemt het ministerie van Justitie „vreselijk gepolitiseerd” en waarschuwt Minister Garland dat er onderzoeken zullen komen naar hem als Republikeinen weer de meerderheid in het Huis van Afgevaardigden krijgen. „Minister Garland, bewaar uw documenten en houd uw agenda vrij.”
De voorzitter van de Republikeinse Partij Ronna McDaniel noemt de inval „schandelijk” en stelt dat Democraten hun macht misbruiken. De Republikeinse gouverneur van Florida Ron DeSantis stelt dat de Biden regering federale instanties inzet tegen „politieke tegenstanders van dit regime”. Hij vraagt zich af waarom Joe Bidens zoon Hunter Biden niet wordt aangepakt. Tegen Hunter Biden loopt op dit moment een federaal onderzoek. Ook Trump zelf is dus woedend, laat hij weten in zijn verklaring. „Wat is het verschil tussen dit en Watergate, waarbij agenten inbraken in het Democratisch Nationaal Comité? Hier, in omgekeerde richting, braken de Democraten in in het huis van de 45e president van de Verenigde Staten.
Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren. Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek! Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer. En de regering zal me niet steunen en aan reclame doe ik niet, dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen of delen van de waarheid! Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!
Trump vervolgen? Merrick Garland onderzoekt het nu FBI doet inval.