Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Macabere manipulatietechnieken van de NOS_NPO in de Trump-verslaggeving.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Macabere manipulatietechnieken van de NOS_NPO in de Trump-verslaggeving. ma okt 26, 2020 12:54 pm
Vorige week schreef Uri van As over de hysterische haatoorlog tegen president Trump, gevoerd via media en sociale media, waarmee het publieke en politieke debat wordt verlamd en vergiftigd.
Zijn er nog Amerikanen die na vijf jaar virulente verslaggeving achter de president staan? Nu ik kan U gerust stellen Trump staat ver voor in de verkiezingen. President Trump zegt ik ben de enige uit de recente geschiedenis die zijn kiezers vast houd en de nieuwe voor zich te winnen.
Uri van As over de doordachte manipulatietechnieken van de NOS. Nieuwsuur – het journalistieke vlaggeschip van onze neutrale en objectieve Nederlandse Publieke Omroep (dixit NOS-hoofdredacteur Marcel Gelauff) – stuurde de afgelopen weken zijn beste correspondenten en camerateams op pad om de Amerikaanse kiezer te portretteren en een aantal van de meest prangende vragen te beantwoorden. Wie spraken zij? Hoe gaan zij te werk? En wat is het resultaat van hun onderzoek?
VS-correspondent Lucas Waagmeester bezocht aan de vooravond van het verkiezingsdebat tussen vice-president Mike Pence en uitdager Kamala Harris een plattelandsdorpje boordevol Trump-stemmers.
Nieuwsuur – het journalistieke vlaggeschip van onze neutrale en objectieve Nederlandse Publieke Omroep (dixit NOS-hoofdredacteur Marcel Gelauff) – stuurde de afgelopen weken zijn beste correspondenten en camerateams op pad om de Amerikaanse kiezer te portretteren en een aantal van de meest prangende vragen te beantwoorden. Wie spraken zij? Hoe gaan zij te werk? En wat is het resultaat van hun onderzoek?
VS-correspondent Lucas Waagmeester bezocht aan de vooravond van het verkiezingsdebat tussen vice-president Mike Pence en uitdager Kamala Harris een plattelandsdorpje boordevol Trump-stemmers.
Beeldmanipulatie Wat na het zien van dit filmpje vooral blijft hangen is het gevoel dat de diep gelovige inwoners nogal achterdochtig zijn. Er doemt een vaag vermoeden op van inteelt en achterlijkheid. De Trump-minnende plattelanders zijn ‘wit’, bekrompen en bang. Bovendien koesteren ze griezelig rechtse opvattingen. Ouderwetse bijbellezers, niet in staat om zelfstandig na te denken. Angst voor de buitenwereld doet hen naar de wapens grijpen.
Dat dit filmpje zo’n sfeer oproept is niet vreemd. Het is de bedoeling van de makers. Dit is exact wat u voelen moet. Hier is geen sprake van registratie, maar manipulatie. Beelden gedraaid, gemonteerd en van muziek en voice-over voorzien via een beproefd recept uit de keuken van NOS-Nieuwsuur.
Schiet beelden van deze verkiezingsbijeenkomst zoals je een kerkdienst zou verslaan. Vertel via voice-over dat de bezoekers invloedrijker zijn dan ooit en toch naar deze verkiezingen toeleven alsof het einde nabij is. De toon is gezet. Maak een harde overgang naar je interview met een voor de kijker anonieme bezoekster. Snij iedere context rond vraag en antwoord weg waardoor de vrouw iets wegkrijgt van een benauwde complotdenkster. Start een lullig pianomuziekje onder je ‘sfeer’-shots van molens, kerken en standbeelden en vertel dat hier de rechtser-dan-rechtse nazaten wonen van gereformeerde, conservatieve Europeanen.
“Wit Amerika” Zoom in op de plaatselijke kapper en beschrijf zijn harde, onbuigzame karakter, alsof je de man al jaren kent. Zet hem neer als iemand die strijdt voor het behoud van ‘wit Amerika’. Deze typering is van groot belang! Daar de dorpsbewoners de woorden ‘wit Amerika’ nooit gebruiken, dien je dit witte racisme met een voice-over in je repo te verwerken en te benadrukken op alle plekken waar dat mogelijk is.
Verleid de dorpskapper om buiten een uurtje te schieten met zijn pistool. Zorg dat de barbier in zijn element is. Beloof hem desnoods wat plaatjes. Draai zoveel mogelijk close-ups van de pistoolschoten en kogels. En snij deze in korte shots, met maximaal volume, door de andere beelden heen om de agressiviteit van deze benepen gemeenschap te onderstrepen. Laat het interview, waarin hij ondanks al je edit-trucs sympathiek en welbespraakt blijft overkomen, helemaal weg uit je repo. De NOS-webredactie weet daar wel raad mee.
Quasi-academisch Om je journalistieke principes hoog te houden nodig je een onpartijdige wetenschapper uit. In dit geval een linkse genderstudies-activiste (een achtergrond die je uiteraard niet vermeldt), die quasi-academisch babbelt over de witheid, vrouwenonderdrukking en gewelddadigheid van deze ultrarechtse plattelandsgemeenschap. Dat zijn de shots die je repo van een intellectueel tintje en de juiste NOS-objectiviteit voorzien. Je bent nu bijna klaar.
Laat de lokale dominee nog wat zeggen over secularisatie-angst en eindig met de kapper die er lustig op los knalt. Monteer over zijn pistoolschoten de voice-over van je genderstudies-geleerde die uitroept: ”En dit is het moment dat Donald Trump het podium betreedt.” Bingo! Snij dan nog heel even terug naar de dominee en klaar is Lucas.
Het beeld staat als een huis. De buit is binnen. Dit zijn geen mensen zoals u en ik. Dit zijn de kortzichtige kiezers van Donald Trump. De video kan op de zender. Niet alleen de Nieuwsuur-redactie, ook de ingehuurde activiste is laaiend enthousiast over jouw huiveringwekkende reportage.
Eelco BvR Uiteraard mocht Nieuwsuur-anker, deugtafelduider en oud VS-correspondent Eelco Bosch van Rosenthal ook afreizen naar zijn geliefde Amerika, voor een serie diepgravende verkiezingsanalyses. De geëngageerde NOS-ster is geliefd in Hilversum vanwege zijn brok-in-de-keel presentatie van Nieuwsuur. Alhoewel zo’n treurtoon een in katholiek theater opgevoede presentator als Fons de Poel beduidend beter afgaat dan de in rood-Groningen gestaalde ridder van Rosenthal, past deze geaffecteerde mix van verlegen voorzichtigheid, verdriet en verwondering de zuchtende zedenmeester als een tweede huid.
Op zoek naar een trouwe Trump-aanhanger belanden Eelco en zijn cameraman in het plaatsje Cartersville in Georgia. Daar blijkt Joey Camp te wonen, een eenzame ‘witte’ dertiger die, verlaten door zijn vrouw, leeft van een minimuminkomen. Close-ups van autoreparaties en ijzersmeden moeten onderstrepen dat Joey iemand is die zijn handen gebruikt en niet zijn hoofd. Eelco laat de volstrekt open en oprechte man volledig leeglopen en filmt, misbruik makend van het vertrouwen dat hij gekregen heeft, een onnodige en vernederende privé-scène waarin de man te horen krijgt dat hij zijn kinderen niet kan zien. Deze achterbakse repo eindigt met een lesje economisch denken door Joey, dat door onze rode ridder van Rosenthal wordt aangezien voor een malle gedachtegang die niet bij een arbeider als Joey past.