Mevrouw Kaag, wat denkt u, wat zouden wij niet kunnen doen met 100 miljoen, we zouden de verpleeg- en verzorgingshuizen weer kunnen openstellen met genoeg verpleegkundigen. Ook zouden we de sociale werkplaatsen weer kunnen laten draaien voor de mindervalide mensen en de Psychiatrische daklozen opvangen.
Maar het is al tijden bekend uw partij help liever het buiten land en buitenlander. Wij zullen uw partij weer keihard afstraffen en deze keer voorgoed. U denkt door dat u weer wat steeg in de peilingen dat het wel weer goed zou komen. Nu vergeet dat maar na deze lafhartige daad jegens ons Nederlanders.
Nederland investeert de komende vijf jaar 20 miljoen euro per jaar in onderwijs in ontwikkelingslanden. Dat heeft minister Sigrid Kaag (Ontwikkelingssamenwerking) aangekondigd bij de VN in New York. Precies het bedrag waar de Amerikaanse zangeres Rihanna eind vorige maand via Twitter om vroeg bij Kaag en premier Mark Rutte.
Kaag benadrukte bij de VN-vergadering dat onderwijs vrouwen en jongeren de kans geeft op beter werk en een fatsoenlijk inkomen. Nederland richt zich speciaal op kwetsbare groepen zoals vluchtelingen en ontheemden in hun eigen land. Het geld gaat naar het Global Partnership for Education, waar Rihanna ambassadeur van is.
Tot 2023 is elk jaar 20 miljoen euro beschikbaar. Die 100 miljoen komt overeen met het bedrag dat Rihanna eind vorige maand vroeg van de Nederlandse regering voor onderwijsbeleid in ontwikkelingslanden. In haar in het Engels geschreven tweet schreef de superster, vertaald:
Hoi Sigrid Kaag en Mark Rutte. Ik weet dat Nederland in februari pleitte voor wereldwijd onderwijs, dus ik zou graag willen dat jullie me steunen! Gaan jullie 100 miljoen dollar geven voor GPforEducation op het Global Citizen Festival op 29 september? Dank je!'',,Dit klinkt ons als muziek in de oren'', reageerde Kaag gevat, eveneens via Twitter. Gezondheidszorg
Nederland investeert ook 15 miljoen euro in de organisatie Education Cannot Wait. Die zet zich in om de toegang tot goed onderwijs voor kinderen en jongeren in crisisgebieden te vergroten.
Verder wordt er 58,5 miljoen euro uitgetrokken om goede gezondheidszorg voor vrouwen in ontwikkelingslanden op te zetten. ,,Het is essentieel voor meisjes dat ze zelf kunnen beslissen of en wanneer ze kinderen krijgen, en hoeveel'', aldus Kaag.
Voor mij bent u een walgelijk stuk stront!
NR