De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexIndex  nieuwsnunieuwsnu  PublicationsPublications  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten van Klaus Schwab.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

» Dilan Yeşilgöz en Kaag zeggen complotdenkers bedreigen democratie!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimeza aug 12, 2023 6:23 am van Hielke Roos

» In het toekomstbeeld van de stad is geen plaats meer voor auto’s
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimeza aug 12, 2023 5:59 am van Hielke Roos

» C:19 censuur van de Pers en de Regeringen bleken dodelijk te zijn.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimevr aug 04, 2023 11:55 am van Hielke Roos

» Waarom de windenergie-industrie van 250 miljard de grootste zwendel is.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo aug 03, 2023 6:44 pm van Hielke Roos

» Klimaat: de financiële verzwakking en dan een 3 de wereld Oorlog?
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimewo aug 02, 2023 5:53 pm van Hielke Roos

» Chrislam? velen dachten grapje! men bouwde al een moskee en kerk op één plek.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi aug 01, 2023 10:19 am van Hielke Roos

» V.N. Reduce population plan 1974 kissinger report plan een nep klimaat crisis.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi aug 01, 2023 9:45 am van Hielke Roos

» Oekraïense tanks lopen op Russische olie.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedo jul 27, 2023 12:21 pm van Hielke Roos

» Het Boek the Great Reset van Klaus Schwab lees het gratis online!!
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimedi jul 25, 2023 4:40 pm van Hielke Roos

» Stop met uitknijpen van het Volk de oorlog tegen Rusland is al verloren.
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimema jul 24, 2023 5:05 pm van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 "Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd"

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1121
Join date : 15-08-18
Age : 71

"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Empty
BerichtOnderwerp: "Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd"   "Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd" Icon_minitimezo sep 06, 2020 10:36 pm

Banksy financiert vluchtelingenreddingsboot die in de Middellandse Zee opereert
Het is weer tijd om te slepen: Heinrich Bedford-Strohm's "Sea Watch 4", onder bevel van Carola Rackete, en Banksy's "Louise Michel" van Pia Klemp, varend onder de Duitse vlag voor de Italiaanse territoriale wateren, en ze organiseren "noodsituaties" om de toelating van illegale immigranten af ​​te dwingen.

De Italianen willen dat niet meer. Nu is de sleepbootbaas Pia Klemp openhartig over haar echte motieven - en zit ze weer met één voet in de gevangenis.

In een interview met de interne post van Soros " The Guardian ", zei Pia Klemp, naar wie een onderzoek loopt wegens smokkel in Italië, ronduit: "Het gaat niet om humanitaire redding op zee. Het maakt deel uit van de antifascistische strijd. ”Klemp hoopt te kunnen“ ontsnappen aan de Libische kustwacht ”met de 27 knopen snelle voormalige douaneboot van de anti-Israëlische“ stencilartiest ”Banksy, voordat ze de toepasselijke wet kunnen afdwingen.

De tien bemanningsleden van het Banksy-schip, genaamd 'Louise Michel', naar een revolutionaire anarchist uit de 19e eeuw, 'identificeren zich allemaal als antiracistische en antifascistische activisten die staan ​​voor radicale politieke verandering', zegt The Guardian: 'Als een feministisch project, alleen Vrouwen spreken namens Louise Michel. "

AfD-buitenlandse politicus Petr Bystron neemt een harde zaak tegen de smokkelaars: “Dit bewijst dat deze door Duitsland gefinancierde smokkelaars alleen geïnteresseerd zijn in het smokkelen van zoveel mogelijk migranten naar Duitsland - om politieke redenen. Ze zijn niet geïnteresseerd in het redden van mensen uit nood op zee, zoals ze eerder hebben doen geloven. Omdat ze dan de gevangengenomen migranten naar de volgende veilige haven zouden brengen - er zijn er genoeg in Noord-Afrika - in plaats van ze naar Europa te smokkelen. Klemp bewijst met haar uitspraken dat het een politiek project is. Deze linkse radicalen willen de bevolkingsstructuur van ons continent fundamenteel veranderen met illegale massa-immigratie. Ik ben blij dat mevrouw Klemp dit nu zo vrijelijk heeft verwoord. "

In de zomer van 2018 startte Bystron drie strafrechtelijke aanklachten tegen alle zeven toonaangevende Duitse smokkel-ngo's, waarbij meer dan 42 leden van de Duitse Bondsdag zich hadden aangesloten. Het openbaar ministerie heeft het onderzoek destijds afgewezen. “Tegen deze achtergrond moet het parket mijn rapport nog eens controleren. We zullen ze vragen om dat te doen, ”zei Bystron. “Onze collega's in Italië hebben hier al meerdere keren aan gewerkt. We zullen de wet opnieuw handhaven in Duitsland. "

"De No Borders-radicalen die de Italiaanse wetten vertrappelen", kopt Il Giornale : "De ngo's verbergen het antifascistische karakter van hun kruistocht, die gericht is op 'radicale politieke verandering', achter het masker van de weldoener." intellectuele eerlijkheid 'om toe te geven waar het werkelijk om gaat:' dat de wanhopige mensen die elke dag uit Libië vertrekken niet in gevaar zijn, maar een instrument in een ideologische strijd tegen degenen die de grenzen van ons land willen verdedigen, en indien nodig vertrappen ze de wetten van ons land. "Il Giornale noemde de reddingssleepboten" Derdewereldpiraten die de grondslagen van de westerse wereld ondermijnen, vechten tegen rechtse partijen en de wet naar hun hand willen zetten. "

Pia Klemp is beschuldigd van smokkel in Italië nadat de Italiaanse autoriteiten op 18 juni 2017 konden documenteren hoe haar toenmalige schip, de "Iuventa" van de Berlijnse ngo "Jugend Rettet", werkte met illegale smokkelaars. Op 6 november 2017 was Pia Klemp vermoedelijk verantwoordelijk voor de dood van vijf mensen , waaronder twee kleine kinderen, door tussenkomst van de "Sea Watch 3" in een lopende reddingsactie op zee door de Libische kustwacht .

De video van het incident in  2017 , gepubliceerd door "Sea-Watch"  , laat duidelijk zien dat de Libische kustwacht er al was en de overwegend Nigeriaanse migranten had opgepikt toen de "Sea-Watch 3" arriveerde en de migranten met rubberboten en oproepen. moedigde hen aan om in het water te springen en hun leven te riskeren. De woordvoerder van de Libische kustwacht,  Ayoub Qassim , gaf de Duitse ngo ook de schuld van de dood van de migranten en noemde hen "een wolf in schaapskleren".

Op 27 augustus 2020 vestigde het verkenningsvliegtuig "Moonbird", betaald met protestantse kerkbelasting , de aandacht van de "Louise Michel" op een rubberboot die niet zeewaardig was met 89 illegale migranten , waaronder 14 vrouwen en één dood. In plaats van de migranten naar de volgende veilige haven in Afrika te brengen, wilde de "Louise Michel" de autoriteiten van Malta of Italië dwingen de illegalen op te nemen. Malta weigerde.

Op 28-8 de "Louise Michel" nam nog eens 130 migranten op na het alarmeren van de "Moonbird" . De smokkelaars namen contact op met de door Soros gefinancierde ngo Alarm Phone (gelegen in het linker cultureel centrum "Mehringhof" in Berlijn-Kreuzberg), die als tussenpersoon fungeert om te voorkomen dat de smokkelaars rechtstreeks contact opnemen met de Duitse ngo's.

De "Louise Michel" is een 30 meter lang voormalig jacht van de Franse douane, dat vaart onder Duitse vlag en niet geschikt is voor reddingsacties op zee van zoveel mensen. Ze noemen hun capaciteit 120. Daarom moesten 33 van de 219 migranten in de bijboot blijven.

Op zaterdag 29 augustus bracht de Italiaanse kustwacht 49 van de 219 illegale migranten van de “Louise Michel” naar Lampedusa, waar boze havenbewoners protesteerden tegen de overstroming van hun eiland met illegalen door Duitse ngo's: “Genoeg!” Riepen de demonstranten in de haven : “Wij zijn vreedzame mensen. We willen gewoon geen migranten meer! Stuur ze alsjeblieft terug! ”In Lampedusa zijn er momenteel 1200 illegalen in het opvangcentrum, dat is gebouwd voor minder dan 200.

Vervolgens bracht de "Louise Michel" de resterende 150 migranten over aan boord van de "Sea Watch 4", die tussen 22 en 24 augustus plaatsvond. had al 202 mensen opgenomen . De "Sea Watch 4" wordt betaald door Duitse kerkbelasting en de "Doctors Without Borders", en staat onder bevel van de Duitse Carola Rackete.

De linkse burgemeester van Palermo, Leoluca Orlando (PD), heeft nu ingestemd om de 353 migranten aan boord van de "Sea Watch 4" te nemen. U moet eerst aan boord van het quarantaineschip "Aurelia" worden gebracht. Lega-baas Matteo Salvini kondigde aan dat hij de Italiaanse regering zou aangeven wegens medeplichtigheid aan de smokkel.

“Het feit dat Carola Rackete van alle mensen (stuurt) het schip is een provocatie op zich, sinds de gevaarlijke manoeuvre in de vroege ochtendduisternis bij de gedwongen binnenkomst in Lampedusa. Maar zo is het tegenwoordig, nu de huidige regering allang de touwtjes in handen heeft van de EU, ”schrijft Giovanni Deriu over het inzicht van Tichy .

Rackete werd op 29 juni 2019 gearresteerd nadat ze zichzelf had gedwongen de haven van Lampedusa binnen te varen en verschillende Italiaanse officieren in levensgevaar had gebracht, maar op 2 juli. vrijgegeven . In januari 2020 werd de rechtszaak tegen Rackete eindelijk afgewezen , nu klaagt Rackete Salvini aan wegens "laster". Salvini beschreef Rackete op Facebook als een "criminele kapitein", "handlanger van mensenhandelaars", "verantwoordelijk voor poging tot moord" en als een "rijke en verwende Duitse communist".

Sinds het einde van de regering-Salvini zijn de illegale landingen in Italië bijna verviervoudigd. Volgens cijfers van UNHCR , van 1.1. Op 30-8-2020 waren in totaal 19.021 migranten in Italië aangekomen. In 2019 waren dat er in dezelfde periode 5079. Alleen al in augustus 2020 kwamen 5007 illegale migranten aan in Italië (augustus 2019: 1212). 79 procent van hen waren mannen, 15 procent 'kinderen' en slechts zes procent vrouwen.

De grootste groepen in de periode tot 31 juli 2020 kwamen uit Tunesië (5655 of 40,4 procent), gevolgd door Bangladesh (2186 of 15,6 procent). Weinigen van hen kwamen uit landen waar oorlog of vervolging heerst, zoals Soedan (3,5 procent), Somalië (twee procent), Mali (1,9 procent), Irak (één procent), Eritrea (één procent), Syrië (0, 5 procent) of Libië (0,3 procent).


Banksy financiert vluchtelingenreddingsboot die in de Middellandse Zee opereert
Exclusief: Britse kunstenaar financiert felroze motorjacht dat in het geheim vertrok om te voorkomen dat het door de autoriteiten wordt onderschept.

De Britse straatartiest Banksy heeft een boot gefinancierd om vluchtelingen te redden die vanuit Noord- Afrika Europa proberen te bereiken , kan The Guardian onthullen.

Het schip, genaamd Louise Michel naar een Franse feministische anarchist, vertrok op 18 augustus in het geheim vanuit de Spaanse zeehaven Burriana, nabij Valencia, en bevindt zich nu in de centrale Middellandse Zee, waar het donderdag 89 mensen in nood redde, waaronder 14 vrouwen en vier kinderen.

Het zoekt nu naar een veilige zeehaven om de passagiers van boord te laten gaan of over te brengen op een Europees kustwachtschip.

Het Louise Michel-schip dat Banksy heeft gefinancierd.
De bemanning, bestaande uit Europese activisten met een lange ervaring in zoek- en reddingsoperaties, had al meegewerkt aan twee andere reddingsoperaties waarbij in totaal 105 mensen betrokken waren, die nu aan boord zijn van het ngo-schip Sea-Watch 4.

Geschilderd in felroze en voorzien van Banksy- illustraties van een meisje in een reddingsvest met een hartvormige veiligheidsboei, vaart de Louise Michel onder een Duitse vlag. Het 31 meter lange motorjacht, voorheen eigendom van de Franse douane, is kleiner maar aanzienlijk sneller dan andere NGO-reddingsschepen.

Banksy's betrokkenheid bij de reddingsmissie gaat terug tot september 2019 toen hij een e-mail stuurde naar Pia Klemp, de voormalige kapitein van verschillende NGO-boten die de afgelopen jaren duizenden mensen hebben gered.

Het schip vertrok afgelopen dinsdag in het geheim vanuit de Spaanse zeehaven Burriana, nabij Valencia, en bevindt zich nu in het centrale Middellandse Zeegebied waar het al zijn eerste missie heeft uitgevoerd.

Het schip vertrok in het geheim vanuit de Spaanse haven Burriana, nabij Valencia.
'Hallo Pia, ik heb over je verhaal in de krant gelezen. Je klinkt als een rotzak, ”schreef hij. “Ik ben een kunstenaar uit het VK en ik heb wat werk gemaakt over de migrantencrisis, ik kan het geld natuurlijk niet houden. Zou je het kunnen gebruiken om een ​​nieuwe boot te kopen of zoiets? Laat het me weten. Goed gedaan. Banksy. "

Klemp, die aanvankelijk dacht dat het een grap was, gelooft dat ze door Banksy is gekozen vanwege haar politieke standpunt. "Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd", zei ze tegen The Guardian.

Ze heeft duidelijk gemaakt dat de betrokkenheid van Banksy bij de operaties zich beperkt tot het verstrekken van financiële steun. "Banksy zal niet doen alsof hij beter dan wij weet hoe hij een schip moet besturen, en we zullen niet doen alsof we kunstenaars zijn."

Met een topsnelheid van 27 knopen zou de Louise Michel "hopelijk de zogenaamde Libische kustwacht kunnen ontlopen voordat ze bij boten met vluchtelingen en migranten komen en ze terugtrekken naar de detentiekampen in Libië", aldus Klemp.

Niet-statelijke reddingswerkers hebben lange tijd kritiek geuit op de massale terugkeer van migranten naar Libië door de Libische kustwacht in samenwerking met EU-lidstaten. Internationale organisaties hebben de Libische kustwacht beschuldigd van het mishandelen van mensen op zee of het verkopen aan milities in Libische havens nadat ze hen hadden onderschept.

Volgens de Internationale Organisatie voor Migratie zijn tot dusver dit jaar meer dan 7600 migranten onderschept en teruggekeerd naar Libië, een door oorlog verscheurd land waar verschillende politieke facties blijven strijden om de macht. De situatie voor migranten in Libië is vaak beperkt tot informele kampen en de situatie van migranten in Libië is wanhopig, met daden van systematische marteling en verkrachting die al lang zijn gedocumenteerd door mensenrechtenorganisaties.

De 10 bemanningsleden van de Louise Michel hebben verschillende achtergronden, maar ze identificeren zich allemaal als antiracistische en antifascistische activisten die pleiten voor radicale politieke verandering. Omdat het een feministisch project is, mogen alleen vrouwelijke bemanningsleden in naam van de Louise Michel spreken.

Lea Reisner, een verpleegster en hoofd van de missie voor de eerste reddingsoperatie, zei dat het project in de kern anarchistisch was, bedoeld om een ​​verscheidenheid aan strijd voor sociale rechtvaardigheid samen te brengen, inclusief voor vrouwen- en LGBTIQ-rechten, rassengelijkheid, migrantenrechten, milieubewustzijn en dierenrechten.

De planning van de missie werd in het geheim uitgevoerd tussen Londen, Berlijn en Burriana, waar de Louise Michel was aangemeerd om te worden uitgerust voor reddingsacties op zee. De bemanning vreesde dat media-aandacht hun doelen in gevaar zou kunnen brengen: als er bekend was geworden dat een door Banksy gefinancierd project binnenkort naar het centrale Middellandse Zeegebied zou varen om migranten te redden, hadden de Europese autoriteiten kunnen proberen de missie te dwarsbomen. Om deze reden kwamen het team van Banksy en de reddingsactivisten overeen om het nieuws over de boot pas vrij te geven nadat de eerste redding was uitgevoerd.

De Louise Michel is de laatste interventie van leden van het maatschappelijk middenveld die doden in de Middellandse Zee willen voorkomen. Andere ngo-reddingswerkers zijn dit jaar betrokken bij reddingsactiviteiten, maar worden gehinderd door wat zij beschouwen als buitensporige en politiek gemotiveerde inspecties die door de Italiaanse autoriteiten worden uitgevoerd. De lockdowns en beperkingen van Covid-19 hebben ook gevolgen voor reddingsactiviteiten op zee, waarbij de bemanningen van ngo's de afgelopen weken niet in staat waren terug te keren naar het centrale Middellandse Zeegebied.

Tot dusverre zijn in 2020 meer dan 500 vluchtelingen en migranten omgekomen in de Middellandse Zee, en het werkelijke aantal wordt geschat op aanzienlijk hoger. Op woensdag stierven 45 mensen - waaronder vijf kinderen - toen de motor van hun boot explodeerde voor Libië, in de dodelijkste schipbreuk van het land dit jaar, aldus de VN. Meer dan 19.500 migranten hebben dit jaar de oversteek over de Middellandse Zee langs de centrale zeeroute overleefd en hebben Italië of Malta bereikt.

Claire Faggianelli, een activist die de Louise Michel voorbereidde op zijn eerste missie, zag het project als een wake-up call voor Europa. “We willen echt proberen het bewustzijn van Europa wakker te schudden en zeggen: 'Kijk, we schreeuwen nu al jaren tegen je. Er is iets dat niet zou moeten gebeuren aan de grenzen van Europa, en u sluit uw ogen ervoor. Word wakker! '' Zei ze.

Bron: http://www.pi-news.net/2020/09/es-geht-nicht-um-seenotrettung-sondern-um-antifaschistischen-kampf/

Bron: https://www.theguardian.com/world/2020/aug/27/banksy-funds-refugee-rescue-boat-operating-in-mediterranean
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
"Ik zie redding op zee niet als een humanitaire actie, maar als onderdeel van een antifascistische strijd"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Joe Biden zegt dat de 'donkerste dagen' in de strijd tegen corona voor ons liggen, niet achter ons.
» Niet de New World Order maar de Natuurlijke Orde wordt 'de Weg' genoemd.
» Schrijven over de The Great Reset is niet eenvoudig maar is voor u van Levensbelang.
» Ziekenhuisopnames in NY voor 90% waren Patienten al ingeënt maar werden niet aan VAERS gemeld!
» D66 mag niet meedoen in de provincie maar kijk eens hier wie BBB werkelijk leid!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Doorlopend Nieuws-
Ga naar: