De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexIndex  nieuwsnunieuwsnu  PublicationsPublications  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Wist U dat de verkiezingen 2024 door D66 gecontroleerd werden!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo jun 12, 2024 6:30 pm van Hielke Roos

» Oprichter en voorzitter Klaus Schwab van het WEF treedt af
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi mei 21, 2024 9:53 pm van Hielke Roos

» Oprichter en voorzitter Klaus Schwab van het WEF treedt af
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi mei 21, 2024 9:52 pm van Hielke Roos

» Oprichter en voorzitter Klaus Schwab van het WEF treedt af
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi mei 21, 2024 9:52 pm van Hielke Roos

» Nieuw wetenschappelijk bewijs dat CO2-uitstoot de atmosfeer niet kan opwarmen
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimezo apr 28, 2024 6:47 am van Hielke Roos

» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten van Klaus Schwab.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

» Dilan Yeşilgöz en Kaag zeggen complotdenkers bedreigen democratie!
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimeza aug 12, 2023 6:23 am van Hielke Roos

» In het toekomstbeeld van de stad is geen plaats meer voor auto’s
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimeza aug 12, 2023 5:59 am van Hielke Roos

» C:19 censuur van de Pers en de Regeringen bleken dodelijk te zijn.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimevr aug 04, 2023 11:55 am van Hielke Roos

» Waarom de windenergie-industrie van 250 miljard de grootste zwendel is.
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimedo aug 03, 2023 6:44 pm van Hielke Roos

» Klimaat: de financiële verzwakking en dan een 3 de wereld Oorlog?
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimewo aug 02, 2023 5:53 pm van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 “Trump moet weg” is zeker geen oplossing.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1125
Join date : 15-08-18
Age : 71

“Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Empty
BerichtOnderwerp: “Trump moet weg” is zeker geen oplossing.   “Trump moet weg” is zeker geen oplossing. Icon_minitimeza jan 11, 2020 8:26 am

Jaap de Hoop Scheffer: 'Door Trump word ik steeds meer Europeaan'
Voormalig Navo-chef Jaap de Hoop Scheffer over de vraag hoe Europa zich staande kan houden in een turbulente wereld, met crises zoals rond Iran. 'De Europese Unie is een economische reus, een politieke puber en een militaire dwerg.'

'Met een bord op het Malieveld gaan staan met de tekst “Trump moet weg” is zeker geen oplossing.
Zelfs een doorgewinterde expert als Jaap de Hoop Scheffer heeft moeite de beweegreden van de huidige Amerikaanse politiek te doorgronden. De voormalig Navo-baas en huidig hoogleraar internationale betrekkingen ziet tot zijn leedwezen dat het 'rotsvaste vertrouwen dat we aan het eind van de dag een oplossing vinden' aan het wankelen is. Persoonlijke relaties zijn minder hecht, en 'die heb je wel nodig'.

In een gesprek in een Haags restaurant zegt de oud-minister van Buitenlandse Zaken (CDA) het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om de Iraanse topmilitair Soleimani te liquideren te begrijpen gezien 'de maandenlange Iraanse provocaties met aanvallen op tankers en Saudische olie-installaties. En deze generaal Soleimani was een oorlogsmisdadiger van de eerste categorie.'

‘Er is maar één Europese leider die ideeën heeft: Emmanuel Macron’
Maar hij vindt tegelijkertijd dat de Amerikaan 'een sport of twee te hoog op de escalatieladder is gaan zitten'. Ook beschouwt De Hoop Scheffer (71) het eenzijdig opzeggen van het nucleaire akkoord met Iran door Trump als 'de oorsprong van de ellende die we nu doormaken. En wat gebeurt er als landen als Saudi-Arabië en Turkije zeggen dat ze ook een kernwapen willen omdat er een nucleaire wapenwedloop in de regio ontstaat?'

Ontdekt u een lijn in het beleid van Trump, is hij voorspelbaar?
'Trump zegt enerzijds dat de Verenigde Staten niet de politieman van de wereld willen zijn, en hij wil niet heel nauw bij het Midden-Oosten betrokken zijn. Anderzijds zegt hij zich stevig op te zullen stellen jegens Iran. Die twee zijn niet makkelijk te combineren.'

'Maar Trump leest de stemming in de VS goed, dat blijkt uit de steun die hij daar geniet. En hij is de democratisch verkozen president. We moeten het met hem doen. De VS zijn uiteindelijk de ultieme garantie voor onze veiligheid. Europa heeft geen kernwapen en zal dat ook niet ontwikkelen. In het ergste geval schuilen wij onder de paraplu van de VS.'

'Maar we moeten ook bedenken dat de VS zich niet uit het Midden-Oosten kunnen terugtrekken. Trump wil daar wel weg, maar hij kan niet. Hij heeft daar bondgenootschappen, en hij wil de terreurorganisatie Isis bestrijden. Als er ergens iets in de wereld gebeurt, zoals nu met Iran, dan zijn de VS vanwege hun status van supermacht altijd gedwongen om betrokken te raken.'

Want anders?
'De VS hebben één keer hun status als onmisbare natie niet gevolgd. Na de Eerste Wereldoorlog hebben ze zich teruggetrokken en zijn ze geen lid van de Volkerenbond geworden. De prijs daarvoor hebben ze betaald met Pearl Harbor in 1941 en op de stranden van Normandië in 1944. Toen bleek dat ze onmisbaar waren. Zij moesten een einde maken aan de nieuwe wereldoorlog.'

‘Doordat China steeds machtiger wordt, kunnen de VS niet zeggen: wij doen even niet mee’
Vertaalt u dat eens naar onze tijd?
'Een hypothetisch voorbeeld: kunnen de Amerikanen zich afzijdig houden als de Chinese president Xi Jinping op Taiwan zou afgaan? Uitgesloten. Het is een lastig dossier wat ik nu open. De prijs van grootsheid is verantwoordelijkheid, zei Churchill in 1943 bij een speech in de VS. Ik moet daar steeds aan denken als ik Trump hoor zeggen dat hij Amerika weer groots wil maken.'

'In deze discussie speelt ook de opkomst van China als grote rivaal mee. Die rivaliteit zal de wereldpolitiek de komende jaren in belangrijke mate bepalen. Doordat China steeds machtiger wordt, kunnen de VS zich niet permitteren om te zeggen: wij doen even niet mee.'

Hoe moet Europa omgaan met iemand die het spel alleen op zijn eigen voorwaarden speelt?
'Het is ongelooflijk lastig om zaken met deze president te doen. Maar met een bord op het Malieveld te gaan staan met de tekst “Trump moet weg” is zeker geen oplossing.'

'Ik word meer Europeaan door Trump. We moeten ons tegen hem en zijn handelspolitiek wapenen. Denk aan de negatieve effecten van Amerikaanse sancties jegens Iran voor Europese bedrijven. De Amerikanen kunnen ons treffen doordat de dollar de status van reservevaluta heeft, en er zoveel handelstransacties in dollar zijn.'

Maar wat is ons sterke punt als we ons willen wapenen?
'We zijn als Europese Unie met 500 miljoen mensen een economische reus. Helaas zijn we een politieke puber, en een militaire dwerg. Dat bedroeft mij als Europeaan. Ik vind dat we een steviger handelsbeleid moeten voeren.'

'Neem het verbieden van de Europese treinenfusie tussen Siemens en Alstom. Eurocommissaris van Mededinging Margrethe Vestager was gedwongen dat te doen op basis van de geldende regels. Maar dat beleid moeten we onder de loep nemen. Kijk iets dichter bij huis naar de discussie over de manier waarop de Eindhovense bussenmaker VDL een order voor elektrische bussen in Oost-Nederland misliep omdat ze in China worden besteld.'

U schreef eerder dat de geopolitieke vakantie voor Nederland voorbij is, en dat we de Frans-Duitse motor van de EU meer moeten steunen.
'Ja. Het probleem is nu dat van de zes cilinders er drie niet functioneren. Bondskanselier Angela Merkel is op weg naar de uitgang. Ik zie weinig Duits leiderschap. Er is maar één Europese leider die ideeën heeft: Emmanuel Macron. Hij probeert de notie uit te dragen dat we Europa sterker moeten maken. Vanwege geopolitieke en handelsproblemen is versterking van Europa essentieel. Zonder Frans-Duits leiderschap zetten we geen stappen vooruit in de EU.'

‘Ik was nooit een fan van Nord Stream 2, maar we moeten ons niet de wet laten voorschrijven door de VS en tegenmaatregelen overwegen’
Hoe moet Europa reageren op Amerikaanse dreigende sancties tegen Westerde bedrijven die meewerken aan Nord Stream 2, de gaspijplijn van Rusland naar Duitsland?
'Ik was zelf nooit een groot fan van Nord Stream 2. Ik zag het altijd als een politiek en niet zozeer een economisch project. De leiding maakt ons afhankelijker van Rusland, en dreigt Oekraïne als doorvoerland te isoleren. Maar als wij met z'n allen hebben afgesproken dat die leiding er komt, moeten we ons niet de wet laten voorschrijven door de VS. Ik vind dat we ons tegen die sancties te weer moeten stellen.'

U doelt ook op sancties?
'Ik ga hier geen handelsconflict bepleiten. Maar we moeten zelfvertrouwen hebben en tegenmaatregelen overwegen. Als Trump op zeker moment zegt dat hij achter Franse wijnen aangaat, kan ik me voorstellen dat Macron daarover overlegt op het hoogste niveau in Europa. Ik ben een vrijhandelaar, maar we hoeven niet alles te accepteren.'

Ziet u dat werkelijk gebeuren?
'Hier zie je weer het probleem dat de Amerikanen met de dollar een wapen in handen hebben om ons te treffen. Het toont aan dat er ook geopolitieke redenen zijn om verder te bouwen aan de euro als serieuze reservevaluta. Dan hebben de Amerikanen niet de mogelijkheid de dollar als een strop om onze nek te hangen.'

Wat kunnen we nog meer doen?
'Trump heeft niet veel met Europese instituties, hij doet liever bilateraal zaken met Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. Dat heeft hij gemeen met Xi Jinping. Kijk naar de 17+1-groep, dat infameuze forum waarin de Chinezen praten met landen uit Midden-Europa en de Balkan. In die val moeten wij niet trappen. Wij moeten uitstralen dat we in Brussel instituties hebben die onze EU-belangen behartigen. We moeten niet toestaan dat Trump zijn gesprekspartners uitkiest.'

'We zouden Trump er verder van moeten overtuigen dat wij zijn beste bondgenoten zijn. We delen zijn waarden, zitten met elkaar in de Navo en we zien beiden China als supermacht en als een zeer ernstige rivaal op (handels)politiek gebied.'

'Als de VS en de EU gezamenlijk economisch-politiek een stem zouden laten horen richting China, zou dat de verhouding veel evenwichtiger maken. China heeft het nu makkelijk: het ziet hoe de VS en de EU uit elkaar groeien.'

'Peking speelt het spel bijzonder slim, zie de investeringen in de Zijderoute. Je weet niet waar de politiek ophoudt en economie en financiën beginnen. Daar moeten we niet intrappen. We moeten Chinese investeringen en oneerlijke concurrentie in de EU scherper tegen het licht houden. Ik vind dat zo'n zaak als de misgelopen order voor Chinese bussen op de Brusselse tafel thuishoort. Net als het probleem dat ASML heeft met zijn leveranties aan China omdat de VS daar een stokje voor proberen te steken.'

‘Als we verder bouwen aan de euro als serieuze reservevaluta, kunnen de Amerikanen de dollar niet meer als een strop om onze nek hangen’
Ziet alleen Trump niet dat Europa zijn beste bondgenoot is, of ligt dat breder in Washington?
'Daar zit de kern van mijn teleurstelling: de huidige Amerikaanse regering hoort ons geluid niet meer. Sinds ik mij kan herinneren was de trans-Atlantische relatie gebaseerd op een rotsvast vertrouwen dat we ondanks onze meningsverschillen altijd een oplossing zouden vinden. Dat vertrouwen is nu minder groot.'

'Je ziet hetzelfde bij de Navo. Ik twijfel niet aan de ultieme militaire garantie van wederzijdse bijstand, maar het vertrouwen in politieke zin is niet zo groot als het zou moeten zijn, ook niet op persoonlijk vlak. En dat heb je wel nodig. Je moet elkaar kunnen bellen als het slecht gaat.'

Macron heeft dat met Trump geprobeerd. Maar het is hem niet gelukt.
'Nee. Merkel ook niet, Theresa May niet, Boris Johnson niet. Johnson zit in een enorme spagaat. Hij kan aan de ene kant geen afstand nemen van Europa en het nucleaire akkoord met Iran, maar is anderzijds afhankelijk van Trump als hij na de brexit een handelsakkoord met de VS wil sluiten.'

'Het zijn eigenlijk allemaal spagaten. Trump zelf. Irak, waar de economie afhankelijk is van Iran maar waar de regering afhankelijk is van Amerikaanse steun tegen Isis en miljarden Amerikaanse dollars ontvangt. De EU die het nucleaire akkoord met Iran overeind wil houden maar ook geen afstand wil nemen van de VS.'

De vraag is hoeveel spagaten de wereld aankan.
'Een spagaat doet pijn, hè. Daar moet je niet te lang in blijven zitten.'

Hielke

Link: https://fd.nl/weekend/1330458/jaap-de-hoop-scheffer-door-trump-word-ik-steeds-meer-europeaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
“Trump moet weg” is zeker geen oplossing.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geen deposit, geen gedonder open gewoon een eigen bitcoin wallet!
» Hoe een basisinkomen de oplossing kan zijn in de hele wereld aldus Klaus Schwab.
» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
» GEEN VAX, GEEN VOEDSEL/BRANDSTOF IN INDIA - VOEDSEL INGEHOUDEN OM VACCINATIES TE FORCEREN
» De regering moet NU opstappen!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Nieuws wat de media u niet zal tonen-
Ga naar: