De Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
De Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
De Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
 
IndexnieuwsnuPublicationsFAQZoekenLaatste afbeeldingenGebruikerslijstRegistrerenInloggen
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Laatste onderwerpen
» Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr okt 11, 2024 12:02 pm van Hielke Roos

» Had Boris Johnson maar een militaire inval in Nederland gedaan.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimeza sep 28, 2024 5:44 pm van Hielke Roos

» Wilders steunt Arib die haar naam wil zuiveren: 'Maak er gehakt van!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimeza sep 28, 2024 10:26 am van Hielke Roos

» Minister Heinen: geen programmeerbare digitale euro?
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimeza sep 28, 2024 10:23 am van Hielke Roos

» Zo kocht George Soros politici, media, leraren en klimaat gekjes.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedo sep 26, 2024 5:51 pm van Hielke Roos

» Getrainde terroristen onder mom vluchtelingen, stormen, crisis, Blackouts.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimema aug 19, 2024 8:38 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab waarschuwt voor een nieuwe crisis cyber en Internet storing.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr jul 19, 2024 5:52 pm van Hielke Roos

» Wist U dat de verkiezingen 2024 door D66 gecontroleerd werden!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo jun 12, 2024 6:30 pm van Hielke Roos

» Oprichter en voorzitter Klaus Schwab van het WEF treedt af
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi mei 21, 2024 9:52 pm van Hielke Roos

» Nieuw wetenschappelijk bewijs dat CO2-uitstoot de atmosfeer niet kan opwarmen
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimezo apr 28, 2024 6:47 am van Hielke Roos

» Men is het beu. Migratie, woke, Oekraïne, energieprijzen, klimaat.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedo apr 18, 2024 3:17 pm van Hielke Roos

» De Rothschilds, een korte geschiedenis van degenen die de hele wereld hebben geruïneerd
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr maa 01, 2024 5:32 pm van Hielke Roos

» De slaaf van Klaus Schwab en WEF agenda uitvoerder brengt zijn eigen bloed naar het graf
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr maa 01, 2024 2:41 pm van Hielke Roos

» D66-minister Ernst Kuipers erkent vaccinatieleugen in coronatijd.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo feb 21, 2024 9:33 pm van laura123354

» D66-prominent pleit om individuele vrijheden in te perken.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi feb 13, 2024 3:30 pm van Hielke Roos

» Caroline v/d Plas en Omtzigt de geheime voetsoldaten W.E.F en Klaus Schwab.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo feb 07, 2024 5:28 am van Hielke Roos

» Pfizer lijdt fors verlies en Regeringen worden straks ter-verantwoording geroepen
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimema nov 06, 2023 2:56 pm van Hielke Roos

» Het zijn in Amerika al 33 ACTEURS die dit jaar plotseling stierven!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr nov 03, 2023 2:45 pm van Hielke Roos

» Omtzigt en Timmermans wij kunnen ook regeren zonder VVD.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi okt 31, 2023 6:24 am van Hielke Roos

» George Soros klaagt Regeringen aan die te weinig vaccins voorschreven
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimezo okt 29, 2023 2:42 pm van Hielke Roos

» Israelische zionisten in elke tak van de regering en CDC en rolden het Covi. plan uit.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimeza okt 28, 2023 8:54 am van Hielke Roos

» Klaus Schwab van het World Economic Forum wil waterbesparende maatregelen.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo okt 25, 2023 5:12 pm van Hielke Roos

» Putin zegt: globalistische terrorist Klaus Schwab zijn 'dagen zijn geteld'
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo okt 25, 2023 4:34 pm van Hielke Roos

» Hoogleraar Wim Voermans wil Tweede Kamerbeelden censureren.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr okt 06, 2023 4:35 pm van Hielke Roos

»  Op deze manier kwamen vroeger vrouwen op de brandstapel terecht.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi okt 03, 2023 1:06 pm van Hielke Roos

» Komende ‘klimaatlockdowns’ De klimaatcrisis is ook een volksgezondheidscrisis.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimema okt 02, 2023 6:41 am van Hielke Roos

» Verkiezingen: de “politieke vernieuwers” kunnen eindelijk in stelling worden gebracht.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedo sep 28, 2023 3:12 pm van Hielke Roos

» Betrapt satelliet spot superuitstoters van methaan en Co2
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimezo sep 24, 2023 6:52 am van Hielke Roos

» Werkelijke toekomst van 2030 we werken we nog maar vijftien uur per week.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr sep 15, 2023 5:37 am van Hielke Roos

» Ja helaas de vrijheid van meningsuiting word net als in 1940 ingeperkt.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo sep 13, 2023 6:13 am van Hielke Roos

» Bill Gates investeert al zeker tien jaar in (genetisch) gemanipuleerde muggen.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi sep 12, 2023 8:50 am van Hielke Roos

» 3de Wereldoorlog is al begonnen, verklaart de Oekraïense veiligheidschef.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimezo sep 10, 2023 9:27 am van Hielke Roos

» Nu al 1,1 miljoen SIM-kaarten Oekraïense mobiele telefoons niet meer actief!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo sep 06, 2023 5:11 am van Hielke Roos

» Poetin weet hij hoe de "woke" agenda zal uitpakken in de VS en Europa.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedo aug 24, 2023 10:40 am van JoyceRoy

» Nieuw Sociaal Contract van Omtzigt. New Social Contract van het (WEF) Klaus Schwab!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi aug 22, 2023 7:22 pm van Hielke Roos

» Leer de heden daagse (nieuwe wereld orde) waarheid kennen.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimeza aug 19, 2023 10:06 pm van Hielke Roos

» Klimaatlockdowns zullen komen aldus het World Economic Forum en het WBCSD.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr aug 18, 2023 4:58 pm van Gast

»  CDA-leider Henri Bontenbal wil 'klimaatontkenners' strafrechtelijk vervolgen!
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedo aug 17, 2023 2:34 pm van Hielke Roos

» George Soros zoon belooft onafhankelijke journalisten agressiever te censureren
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimewo aug 16, 2023 6:20 pm van Hielke Roos

» Eerste Young Leader (WEF) President Bazoum vervolgd voor hoogverraad.
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimedi aug 15, 2023 2:37 am van Hielke Roos

Uitleg website
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
bezoekers

 

 Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hielke Roos
Admin
Hielke Roos


Posts : 1129
Join date : 15-08-18
Age : 72

Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen   Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen Icon_minitimevr okt 11, 2024 12:02 pm

Het hele klimaat beleid is er opgericht om geld uit uw zakken te kloppen van een klimaat crisis is totaal geen sprake aldus veel hoog geleerden die het zwijgen zijn opgelegd.


De jaarlijkse kosten die gemeenten moeten maken voor klimaatbeleid lopen op van € 775 miljoen in 2025 tot € 1.037 miljoen in 2030. Dat is bijna 40% hoger dan in 2021 gedacht.

Onderzoeksbureaus AEF en Improven hebben voor de Raad voor Openbaar Bestuur (ROB) in beeld gebracht welke kosten gemeenten moeten maken op het gebied van klimaat en energie. Dit onderzoek in opdracht van de minister voor Klimaat en Energie, VNG, IPO en UvW is een herijking van een eerder onderzoek in 2021.
Meer ervaring en nieuwe taken

Dat de kosten hoger uitvallen dan destijds gedacht, komt doordat gemeenten nu beter kunnen inschatten wat afspraken op het gebied van klimaat en energie van hen vragen. Ook zijn er sinds 2021 nieuwe taken en activiteiten voor gemeenten bijgekomen, onder andere op het gebied van netcongestie, collectieve warmte en soortenbescherming bij isolatie. Dit vraagt veel extra capaciteit en middelen.

Ook na de start van het onderzoek (1 september 2023) zijn er taken bijgekomen voor gemeenten, bijvoorbeeld mogelijke taken rondom de circulaire economie of het Klimaatpakket. Deze zijn niet zijn meegenomen in het onderzoek.




Stelling één is dat de kosten van het energieakkoord veel hoger zijn dan minister Kamp stelde toen het destijds in de Tweede Kamer werd behandeld. De tweede stelling is dat de kosten van het Klimaatakkoord in 2030 tot wel zes keer zo hoog zijn als door deze minister eerder is gesteld in de Tweede Kamer. De derde stelling is dat Nederland van het aardgas afhalen vele malen duurder is dan eerder werd voorgespiegeld. Ik wil dat graag nog even kort toelichten. Allereerst het energieakkoord. Minister Kamp voerde op basis van een ECN/PBLrapport voortdurend op dat het 13 tot 18 miljard zou kosten. Recent hebben we gezien dat het 52 miljard moet zijn. Wij denken dat dat nog veel te laag is, maar dan nog is dat al vele malen meer dan door de minister werd gesteld toen het werd behandeld in de Kamer. Het is een energieakkoord uit 2013, de voorloper van het Klimaatakkoord. Recentelijk, na zeven jaar, komen we er dus achter dat de Kamer daarmee heeft ingestemd op basis van een kosteninschatting die vele malen te laag was. Is de minister het daarmee eens? Dan het Klimaatakkoord, de opvolger van het energieakkoord. De kosten voor het behalen van de doelen van het Klimaatakkoord zijn eerder door de minister voorgesteld op 1,6 tot 1,9 miljard euro per jaar in 2030 -- dat was wederom op basis van PBL-berekeningen -- boven op het energieakkoord. Dat bedrag is vervolgens bestreden door het CPB, dat uitkwam op 11 miljard per jaar in 2030. Wij denken dat beide nog te laag zijn, ook omdat de kosten van van het gas afgaan daar niet in zijn meegenomen. Mijn vraag aan de minister is: wat is nu het laatste inzicht in wat het Klimaatakkoord zo'n beetje gaat kosten? Waar hebben we het nu over? Dan over de derde stelling, over het kabinetsbeleid om alle gebouwen van het aardgas af te halen. Het PBL heeft het over een voor ons onverklaarbaar bedrag van 85 miljoen euro per jaar in 2030. Inmiddels ligt er een Rekenkamerrapport dat gehakt heeft gemaakt van de eerste proefballonnetjes. Wij denken dat de totale kosten van van het gas afgaan veel hoger zijn voor de eerste 1,5 miljoen woningen in 2030. Dat komt volgens ons op minstens 1,7 miljard euro per jaar te liggen, als we de PBL-methode hanteren. Daarna moet het echt hard gaan, want tot 2050 moeten die 5,7 miljoen overige woningen ook nog van het gas af. Wij zijn echt benieuwd of de minister ook ten aanzien van van het gas afgaan van woningen kan aangeven waar we het grosso modo -- het mag een paar miljoen meer of minder zijn -- over hebben. Wij denken dat het vooral ten opzichte van de plannenmakerij duurder wordt, terwijl ik net hoorde dat het efficiënter en goedkoper schijnt te worden.

Minister Wiebes: Er is in elk geval één getal dat verschillende keren is nagerekend en geverifieerd en dat gewoon flauwekul is, en dat is die 1.000 miljard. Daar ga ik verder geen woord meer aan besteden. Laat ik dit even niet uit het hoofd doen. Laat ik hier een klein schriftelijk opstellinkje van maken. Dat stuur ik u toe. Mijn gutfeeling nu al is dat er soms -- dat gebeurt vaak in debatten -- op spectaculaire wijze nationale kosten en investeringen door elkaar worden gehaald, dat jaarlijkse kosten en cumulatieve kosten door elkaar worden gehaald, dat private kosten en totale maatschappelijke kosten door elkaar worden gehaald en dat op allerlei manieren meerkosten dan wel totale systeemkosten door elkaar worden gehaald. Ik zorg even voor een zekere hygiëne in de cijfers. Ik stuur dat in een briefje. Dan hebben wij daar helderheid over.

De heer Van der Linden (FvD): Dank daarvoor. Dan heb ik nog wel een vraag die daarmee samenhangt. Dat energieakkoord is destijds door een groep wetenschappers en ingenieurs doorgerekend. Zij hebben dat destijds overhandigd. Zij zitten volgens mij in kamp "kritisch". Wat let de minister om daar samen met het PBL, het CPB en andere instanties een soort grote maatschappelijke opgave van te maken en dat soort doorrekeningen met elkaar te doen om die helderheid te krijgen? Die groep heeft daar echt veel studie van gemaakt en die doorrekening overhandigd. Zij zouden graag gechallenged willen worden wat betreft hun doorrekening. Het PBL deed er weer erg lang over. Waarom zou de minister daar niet een soort maatschappelijke openbare exercitie van maken, waarbij iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen en elkaars berekeningen kan challengen op een interessante en inhoudelijk goede manier? Is dat geen idee?

Minister Wiebes: Twee dingen daarover. Wij hebben dat natuurlijk georganiseerd. We hebben op zich een stelsel waar men, ook in het buitenland, jaloers op is. We hebben nationale bureaus die permanent geacht worden hun wetenschappelijke inzichten te scherpen aan internationale inzichten. Die bureaus berekenen dat voor ons en geven inzicht in hun berekenwijze. Zij zijn vatbaar voor input van buitenaf. Dat gebeurt zeer regelmatig. Zij zijn aan één stuk door in debat met nationale en internationale wetenschappers. Zij publiceren dit soort cijfers. Wij kunnen -- niet alleen in het parlement maar ook in allerlei plekken in de samenleving -- die cijfers gebruiken om onze standpunten op te baseren. Maar ik ben het met de heer Van der Linden eens dat het zin heeft om dat op een objectieve en secure manier te doen. Ik vind dat hij zichzelf in dit debat onrecht doet door de onzin die inmiddels is ontmaskerd steeds te recyclen. Daarom zeg ik ook met plezier die brief aan hem toe. Ik vind het namelijk een verstandige vraag om nog een keer op een rijtje te zetten wat de oorspronkelijke inschattingen zijn geweest en wat er uiteindelijk is uitgekomen op basis van degelijke en ordentelijke cijferopstellingen. Ik ben fan van die vraag. Die beantwoord ik bijzonder graag. Ik nodig de heer Van der Linden uit om in ieder geval op één punt in mijn kamp te komen zitten. Ook ik hoor tot het economische kamp. Ik hoor ook tot het kamp van de verstandige cijfers. In dat kamp nodig ik hem uit, want ook hij hoort daarin. Daarom beloof ik hem met liefde die brief. Ik ga daar met alle liefde over in gesprek, want dat is precies de manier waarop we dit debat moeten voeren. Dat moeten we niet doen aan de hand van allemaal flauwekul. In dat opzicht voel ik mij bij hetzelfde kamp horen als de heer Van der Linden. Ik hoop dat hij die uitnodiging accepteert.

Brondocumenten

   verslag van een mondeling overleg met de minister van Economische Zaken en Klimaat over de voortgang en uitwerking van het Klimaatakkoord en de Europese Green Deal
   EK 32.813 / 35.377, Q

Historie

   8 december 2020
   nieuwe status: voldaan
   Voortgang:
   documenten:
       -  
       Korte aantekeningen vergadering commissie Economische Zaken en Klimaat / Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (EZK/LNV) van 8 december 2020
   1 december 2020
   nieuwe status: openstaand
   Voortgang:
   documenten:
       -  
       Korte aantekeningen vergadering commissie Economische Zaken en Klimaat / Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (EZK/LNV) van 1 december 2020
   25 november 2020
   nieuwe status: openstaand
   Voortgang:
   documenten:
       -  
       brief van de minister van EZK met reactie op stellingen gedaan tijdens het mondeling overleg inzake uitwerking Klimaatakkoord en kabinetsappreciatie Green Deal
       op 8 december 2020 voor kennisgeving aangenomen door de commissie voor EZK/LNV
       EK 32.813 / 35.377, S
   23 juni 2020
   toezegging gedaan

Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen.
Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek!
Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl







.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soldaatvandewaarheid.actieforum.com
 
Verborgen kosten van het klimaatbeleid of te wel verkapte exstra belastingen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Klimaat en de verborgen agenda van USD 150.000 miljard.
» De pijnappelklier is een van de grootste geheimen die voor ons verborgen is.
» Brussel en het herstelplan op kosten van het Nederlandse volk en de vervloekte meerjarenbegroting
» Rutte noemt kritiek op kosten Oranjes populisme, en dit is onjuist! Het populisme vecht voor Koning en Vaderland.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Waarheid :: Net binnen gekomen-
Ga naar: