Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Eis om sneller versoepelen van de lockdown zwelt aan ook onder de ondernemers.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Eis om sneller versoepelen van de lockdown zwelt aan ook onder de ondernemers. za feb 27, 2021 6:40 am
Het vertrouwen in het coronabeleid is tot het min punt gedaald: onderzoek van het RIVM liet vrijdag zien dat steeds meer burgers vinden dat verschillende maatschappelijke belangen beter door het kabinet moeten worden afgewogen. Horeca-ondernemers dreigen dinsdag – niet voor het eerst – open te gaan en bezweren dat het dit keer menens is.
Dit beleid lijkt niet meer vol te houden en ook niet meer te verkopen aan het volk!. Precies een jaar na de eerste gemelde coronabesmetting was dat deze week op veel plekken in Nederland zichtbaar. Nadat SCP-directeur Kim Putters maandag hij constateerde dat sociaal gezien „de rek eruit” is, stonden woensdag honderden jongeren in het Vondelpark dicht op elkaar te drinken en te dansen alsof er een festival gaande was.
Het politieke en maatschappelijke debat is na een jaar coronacrisis aan het kantelen. Demissionair premier Mark Rutte (VVD) kondigde dinsdag een nieuwe fase van de crisis aan waarin het kabinet „een klein beetje meer risico neemt”.
Maar de Tweede Kamer wil niet sneller meer versoepelen, Ze stemmen met de oppositie en dus met Rutte mee! Jaap van Dissel van het RIVM diezelfde parlementariërs prognoses voorschotelde van mogelijk overbelaste IC’s in april. Zijn doemscenario’s maken in Den Haag echter minder indruk. De wens om breder te kijken dan het virus zwelt aan, net als de roep om slim beleid dat een alternatief zoekt tussen het volledig open of dicht houden van sectoren.
De huidige besmettingscijfers rechtvaardigen het continueren van de lockdown niet meer, vindt hoogleraar klinische virologie Louis Kroes (Universiteit Leiden). Hij begreep de korte lockdown vorig voorjaar heel goed, toen een nieuw virus de zorg in korte tijd dreigde te ontwrichten. Nu ziet hij „verstarring” bij het kabinet en OMT.
Ingrijpende maatregelen als een avondklok werden uit voorzorg ingevoerd, uit angst voor de ‘Britse’ variant en een hoge derde golf. Het is allemaal niet gebaseerd op werkelijk stijgende cijfers, maar „extreem sombere scenario’s met enorme onzekerheidsmarges”, zegt Kroes. „Dan raak je los van de realiteit en krijg je bijzonder schadelijk beleid.”
Het doel van het wereldse coronabeleid is „ongemerkt” ingewisseld om iests duisters te verwezelijken. volgens hoogleraar ‘medicine at old age’ Rudi Westendorp (Universiteit van Kopenhagen). „We zijn gegaan van het voorkomen van een zorginfarct naar het idee: elke coronadode is er een te veel. Maar is dat een reëel gezondheidsdoel? Je kunt niet ieder leven redden, dat doen we in een normale situatie ook niet.” Waarom nu dan wel?
De gezondheidsschade van uitgestelde zorg loopt op, net als de economische en mentale schade van de lockdown, ziet hij. „Het lockdownbeleid geeft onevenredig veel schade die niet goed in beeld is. Maar als je dat soort rekensommen gaat maken, gaat in Nederland je hoofd eraf.” is dat soms de bedoeling?
Een aantal vooraanstaande economen dat begin deze week uit elkaar viel na interne onenigheid en felle negatieve reacties. Hun belangrijkste idee, het scheiden van kwetsbaren en andere groepen om de lockdown snel te beëindigen, lijkt praktisch onuitvoerbaar en is politiek onhaalbaar. Iedere minister en of president op de wereld weet dit dus wat is hun hogere doel?
In de Kamer vroegen veel partijen zich deze week wel af of er geen smalle middenweg is: kunnen naast de middelbare scholen en contactberoepen niet snel meer sectoren veilig open, zoals het hoger onderwijs?
De Kamer kreeg bijval van de Bredase burgemeester Paul Depla, die zei: De tijd van verbieden is voorbij.” Het kabinet blijft huiverig. Premier Rutte vindt te veel tegelijk versoepelen bij de huidige besmettingscijfers te riskant. Laat staan dat we de Horeca en de winkels open gaan doen daar is geen sprake van opperde naast Rutte ook Hugo de Jonge.
Meer sectoren openen, betekent meer bewegingen, contacten en dús meer besmettingen, redeneerde hij in de Kamer. Dat vindt ook hoogleraar beleid en bestuur van de gezondheidszorg Roland Bal (Erasmus Universiteit). Vorig jaar was onze lockdown nog intelligent, maar nu niet meer”, oordeelt Bal. „Er is alleen algemeen beleid, j er wordt geen ruimte gegeven aan lokaal en creatief initiatief.”
Iedereen stoort zich aan de rigide instructies vanuit de overheid „waarin precies wordt bedacht hoe wij ons leven moeten vormgeven”. Het is beter om burgers en ondernemers actief te betrekken bij coronabeleid. De bezorgheid over de afnemende bereidheid van mensen om zich aan de maatregelen te houden is groot zeggen Burgemeesters.
Het kabinet heeft versoepeling van de maatregelen gekoppeld aan het vaccineren, maar hoe snel dat genoeg effect heeft, is onzeker door tegenvallende leveringen het strenge beleid gaat dan zeker duren tot midden 2022!
Viroloog Louis Kroes denkt dat wachten met versoepelen totaal niet nodig is. Buiten meer mogelijk maken op terrassen kan, denkt hij, vanwege het lage besmettingsrisico in de open lucht. Ook winkelen en het openen van sportscholen geeft weinig risico, volgens Kroes, en levert ook belangrijke gezondheidsvoordelen op. „Miljoenen mensen zitten al maanden stil.”
Sneller versoepelen kan betekenen dat de druk op de zorg toeneemt. Maar zolang die niet instort, moet de samenleving nu echt voorgaan, vindt Rudi Westendorp.
In de jaren 2017/2018-2019 en daar voor hadden we de zelfde problemen! Alleen toen noemden we het Covid virus nog griep we moeten leren leven met virussen dat doen we sinds de geschiedenis van de mensheid. En ze nu niet gaan uitbuiten om de wereld te veranderen.
Het kabinet geeft 8 maart alweer een volgende persconferentie, een week voor de verkiezingen. Dan moet blijken of Rutte de steeds luider klinkende roep om meer vrijheid kan weerstaan.
Ik heb er een zwaar hoofd in Rutte heeft zijn deal al gemaakt met WEF, Build back Better , The great Reset!
Hielke Roos
Eis om sneller versoepelen van de lockdown zwelt aan ook onder de ondernemers.