'Veiligheid van de kinderen'
De verdachten zeggen dat ze de betogers enkel wilden tegenhouden voor de veiligheid van de kinderen bij de Sinterklaas-intocht in Dokkum. "Ik heb bijvoorbeeld een eigen bedrijf en doe heel veel handel met mensen uit die landen, Afrika, en ik heb het heel goed met die mensen", zegt S H. om te illustreren dat de blokkade niets met racisme te maken heeft. "Ik heb ook donkere mensen in mijn familie", zegt Martin S., die er niets van gelooft dat Kick Out Zwarte Piet een vreedzaam protest voor ogen had. Wanneer stopt de waanzin waarom is een officier van Justitie op handen van een terroristen organisatie?
De opruiende Burgemeester Waanders en de directeur van het UWV
Deze burgemeester hoort er te zijn voor de Dokkumers, haar inwoners. Haar prive en persoonlijke overtuigingen horen daarbij geen enkele rol te spelen. Zij is ongeschikt voor dit ambt en zou per direct op non actief gesteld moeten worden. Niet de blokkeer friezen, maar ZIJ hoort voor de rechtbank te staan ivm haar opzettelijke uitlokking van escalatie en opruiing.Bovendien meet het OM met 2 maten: wel de Dokkumers voor de rechter brengen, maar niet de Turken die de Erasmusbrug blokkeerden en niet de Marokkanen die steeds vaker de snelwegen blokkeren tijdens huwelijksfeesten. Autochtone Nederlanders zijn 2e rangs burgers in eigen land geworden.
De burgemeester buiten schot blijft, zo blijft de voormalig directeur van het UWV die verantwoordelijk is voor de puinhopen daar Minister. Sterker, hij is gewoon minister geworden nadat hij die puinhoop had aangericht. Je hoort hem niet, ziet hem niet en alles blijft stil. Zo gaat het nu ook in Friesland. De burgemeester laat niets van zich horen. Ik denk dat die ook in de race is voor een hoge positie bij de overheid. Politici komen overal mee weg. Ik ben geen fan van Wilders maar dat is de enige die niet overal mee weg komt. Meten met minstens 100 maten. Hoe onbetrouwbaar is het OM wel niet in deze zaak? Extreem onbetrouwbaar. Ook die meten met 100 maten. Turken, Marokkanen, de politie die tijdens acties de weg blokkeren komen overal mee weg. Als er een opstand komt start die in Friesland. OM draait rond de pot weet donders goed dat ze een flater begaan en gooien het nu ineens op recht van demonstratie terwijl het OM begon met dat het gevaarlijk was om op de weg te stoppen. Liegen en bedriegen dat is het OM. Wat is nu waarheid? Zijn ze nu opgepakt omdat ze het verkeer in gevaar brachten zoals het OM eerst opteerde of omdat ze het recht op demonstratie ontnamen?
De Offier
We weten het allemaal het is een links gedrocht.
NR