Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
70 miljoen minder voor Turkije maar het zal toetreding tot de EU
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: 70 miljoen minder voor Turkije maar het zal toetreding tot de EU wo okt 03, 2018 5:24 am
Ja u leest het goed maar het is niet de eerste keer in oct 2017 was er ook al een ietsje pietsje vermindering.
De EU moet ons eerst op de knieen proberen te krijgen door het terreur te promoten en ons met een tekort aan energie bang te maken en dan komt Turkije via Rusland met een oplossing. Ongeloofwaardig ?
Het is een prachtig bal spel tussen drie grootmachten want de EU wil een grootmacht worden al moet dat door moord en doodslag bereikt worden. Dat immigranten dan ingezet moeten als de grote bedreiging voor Europa is ook zon allersmerigste zet.
Hoog spel ! Als terreur en energie eind 2020 op balans zijn kan Erdoğan met "zijn" oplossingen toetreden. Het is Links dat weer wint van Rechts de massa Immigratie en het geknuffel gaat dan gewoon weer door en word nog moeilijker te bestrijden. Het multicultirisme is dan gered.
De VDD en CDA en nog wat partijen duiken nu al naar Rechts politiek bedrijven om in de toekomst wederom Uw stem te krijgen om zo de macht behouden en de zakken te kunnen vullen van hen zelf en de Elite.
Rusland, Turkije en Europeese elite denken dan het was een hoop gezeik maar achteraf zijn we weer rijk.
Oct 2017 Europa gaat Turkije korten op zijn toetredingssteun. Het land heeft in principe nu recht op honderden miljoenen per jaar, onder meer om zijn democratie en bestuur te versterken.
De lidstaten willen dat Brussel de komende weken bekijkt of dit geld kan worden omgeleid naar maatschappelijke organisaties, vooral actief op het gebied van democratie, rechtsstaat en mensenrechten. Dat heeft onvermijdelijk ook consequenties voor de hoogte van de steun, aldus premier Mark Rutte vannacht na afloop van een diner met zijn Europese collega’s.
De voorzet voor de discussie kwam van de Duitse bondskanselier Angela Merkel, die aan de dinertafel voorstelde om een deel van de Europese steun in de knip te houden, gezien de vele arrestaties en ontslagen waarmee het Turkse regime heeft gereageerd op de mislukte coup vorig jaar juli. Onder meer Rutte en zijn Belgische collega Michel vielen haar meteen bij. Rutte verwacht verder niet dat er iets verandert aan de Turkse status van kandidaat-EU-lidstaat.
Turkije is nu ‘heel ver weg’ van een lidmaatschap, de toetredingsgesprekken liggen stil. Het Europese Parlement koos enige tijd geleden al met een grote meerderheid voor opschorting van de toetredingsgesprekken, maar zonder ze volledig af te breken. Dat maakt het makkelijker ze ooit weer op te pakken als Turkije, onder een andere regering, weer wel stappen richting rechtsstaat, democratie en mensenrechten zou zetten.
2 oktober 2018 Turkije krijgt 70 miljoen minder voor voorbereiding toetreding EU Turkije krijgt 70 miljoen euro minder aan steun van de Europese Unie om het land voor te bereiden op toetreding. De democratie, onafhankelijke rechtspraak en persvrijheid hollen achteruit in het land, reden voor het Europees Parlement om de geldkraan iets dicht te draaien. Een meerderheid (544 tegen 28) stemde ervoor het geld te besteden aan programma’s rond migratie, zo meldt ANP.
Voor Turkije is in de periode 2014-2020 bijna 4,5 miljard euro aan pre-toetredingssteun opgenomen in de EU-begroting. Die fondsen zijn bedoeld om de kandidaat-lidstaat op allerlei beleidsterreinen klaar te stomen voor het EU-lidmaatschap.
De onderhandelingen daarover liggen overigens al lange tijd stil. De Europese Rekenkamer oordeelde eerder dit jaar dat de steun maar een beperkt effect heeft gehad. De Europese Commissie erkende toen dat de vooruitgang die Turkije tot nu toe heeft gemaakt onbevredigend is, vooral door gebrek aan politieke wil bij de Turkse regering.
Het CDA is tevreden met het besluit. President Erdogan gaat lijnrecht in tegen de waarden die wij hier wél met elkaar delen, aldus Europarlementariër Esther de Lange.