Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
De wolf in schaapskleren zegt dat we moeten kiezen voor World Economic Forum of China.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: De wolf in schaapskleren zegt dat we moeten kiezen voor World Economic Forum of China. di feb 01, 2022 12:46 pm
De wolf (George Soros) vertelt er niet bij dat ze juist met China een deal gesloten hebben om de New World Order op de kaart te zetten samen met Putin! Wat voor vies spelletje speelt men nu hun macht afbrokkelt over al Ter Wereld! En nu moeten we ineens kiezen China of Democratie? (De Democratie die al lang gesloopt is door George Soros.)
Kijk dit even: Speciale toespraak door Xi Jinping, president van de Volksrepubliek China met Klaus Schwab op de Davos Agenda 2022 van het World Economic Forum
En dit: Speciale toespraak door Vladimir Poetin, president van de Russische Federatie. Sprekers: Vladimir Poetin, Klaus Schwab Het World Economic Forum is de Internationale Organisatie voor Publiek-Private Samenwerking.
EN NU HET VERHAAL VAN GEORGE SOROS Voorafgaand aan de Olympische Winterspelen in Peking spreekt Open Society Foundations-voorzitter en oprichter George Soros over de bedreiging die China vormt voor open samenlevingen in de buurt en waarom 2022 een cruciaal jaar zal zijn in het groeiende conflict tussen open en gesloten samenlevingen.
George Soros over China: opmerkingen afgeleverd bij de Hoover Institution 31 januari 2022.
2022 wordt een cruciaal jaar in de geschiedenis van de wereld. Binnen een paar dagen zal China - 's werelds machtigste autoritaire staat - de Olympische Winterspelen gaan organiseren, en net als Duitsland in 1936 zal het proberen het spektakel te gebruiken om een propaganda-overwinning te behalen voor zijn systeem van strikte controle.
We zijn bij, of dichtbij, belangrijke beslissingen die de richting zullen bepalen waarin de wereld gaat. De Duitse verkiezingen hebben al plaatsgevonden, de Franse verkiezingen vinden plaats in april 2022. In diezelfde maand kunnen de Hongaarse kiezers - tegen grote verwachtingen in - een autoritaire heerser uit de macht zetten. Samen met Poetins beslissing om Oekraïne binnen te vallen, zullen deze ontwikkelingen het lot van Europa helpen bepalen.
In oktober zal het 20e partijcongres van China beslissen of Xi Jinping een derde ambtstermijn als secretaris-generaal van de partij krijgt. Daarna houden de VS in november cruciale tussentijdse verkiezingen.
Klimaatverandering zal een belangrijke beleidsuitdaging voor de wereld blijven, maar het dominante geopolitieke kenmerk van de wereld van vandaag is het escalerende conflict tussen twee bestuurssystemen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Laat me daarom het verschil zo eenvoudig mogelijk definiëren.
In een open samenleving is het de rol van de staat om de vrijheid van het individu te beschermen. In een gesloten samenleving is het de rol van het individu om de heersers van de staat te dienen.
Als oprichter van de Open Society Foundations sta ik natuurlijk aan de kant van open samenlevingen. Maar de belangrijkste vraag is nu, welk systeem gaat zegevieren?
Elk heeft sterke en zwakke punten. Open samenlevingen ontketenen de creatieve en innovatieve energie van mensen, gesloten samenlevingen concentreren de macht in de handen van de eenpartijstaat. Dat zijn de sterke punten. De zwakke punten zijn meer specifiek voor lokale en regionale omstandigheden. Zo is de relatie tussen de Europese Unie en haar lidstaten nog in ontwikkeling. De EU zou Litouwen, dat Taiwan erkende, moeten beschermen tegen een onofficiële blokkade door China, maar zal dat ook gebeuren? De overwinning van open samenlevingen is niet vanzelfsprekend, in een wereld die balanceert op de rand van militaire agressie, zowel in Oekraïne als in in Taiwan.
President Biden heeft over het algemeen het juiste beleid gevoerd. Hij vertelde Poetin dat Rusland een hoge prijs zal betalen als hij Oekraïne aanvalt, maar dat de VS geen oorlog zullen voeren om Oekraïne te verdedigen. Als Poetin aanvalt, zal zijn zwaarste straf een grotere trans-Atlantische samenwerking zijn. Biden zal geen eenzijdige concessies doen, maar is geïnteresseerd in het vinden van een vreedzame oplossing . De keuze is aan Poetin.
Tegelijkertijd heeft Biden Xi Jinping duidelijk gemaakt dat als hij geweld gebruikt tegen Taiwan, China niet alleen de VS zal moeten confronteren, maar ook een grotere alliantie bestaande uit de AUKUS, namelijk Australië, het Verenigd Koninkrijk en de VS en de QUAD dat is de VS, Japan, Australië en India, samen met een aantal andere potentiële bondgenoten die zich nog niet volledig hebben gecommitteerd aan gezamenlijke actie, zoals Zuid-Korea en de Filippijnen. Japan is het land dat zich het meest heeft ingezet om Taiwan te verdedigen.
Aan de andere kant heeft Xi Jinping verklaard dat hij vastbesloten is om de soevereiniteit van China over Taiwan zo nodig met geweld te doen gelden. Hij besteedt enorme middelen aan bewapening. Onlangs verraste hij de wereld door een hypersonische bestuurbare raket te demonstreren.
De VS heeft niets vergelijkbaars en is niet van plan te concurreren. Ik denk dat dat het juiste beleid is, omdat de hypersonische prestatie van Xi Jinping niets verandert aan de balans van wederzijds verzekerde vernietiging die de vijanden ervan weerhoudt elkaar aan te vallen. De raket is slechts een propaganda-overwinning. Toch is oorlog tussen de VS en zijn vijanden aannemelijker geworden en dat is geen prettig onderwerp om over na te denken.
Onlangs heb ik mezelf de vraag gesteld, hoe is de huidige situatie ontstaan? Toen ik in de jaren tachtig begon aan wat ik mijn politieke filantropie noem, stond de Amerikaanse superioriteit niet ter discussie. Dat is niet langer het geval. Waarom?
Een deel van het antwoord is te vinden in technologische vooruitgang, waarvan de meeste gebaseerd zijn op kunstmatige intelligentie, of AI, die in de jaren tachtig nog in de kinderschoenen stond.
De ontwikkeling van AI en de opkomst van sociale media en tech platforms evolueerden samen. Dit heeft zeer winstgevende bedrijven opgeleverd die zo machtig zijn geworden dat niemand met hen kan concurreren, maar ze kunnen wel met elkaar concurreren. Deze bedrijven zijn de wereldeconomie gaan domineren. Ze zijn multinationaal en hun bereik strekt zich uit tot alle uithoeken van de wereld. We kunnen ze allemaal noemen: Facebook, Google, Apple en Amazon. Er zijn vergelijkbare conglomeraten in China, maar hun namen zijn minder bekend in het Westen.
Deze ontwikkeling heeft verstrekkende politieke gevolgen gehad. Het heeft het conflict tussen China en de Verenigde Staten aangescherpt en een geheel nieuwe dimensie gegeven.
China heeft van zijn technische platforms nationale kampioenen gemaakt; de VS aarzelen om dit te doen omdat ze zich zorgen maken over hun effect op de vrijheid van het individu. Deze verschillende houdingen werpen een nieuw licht op het conflict tussen de twee bestuurssystemen die de VS en China vertegenwoordigen.
In theorie is AI moreel en ethisch neutraal; het kan ten goede of ten kwade worden gebruikt. Maar in de praktijk is het effect asymmetrisch.
AI is bijzonder goed in het produceren van controle-instrumenten die repressieve regimes helpen en open samenlevingen in gevaar brengen. Interessant genoeg versterkte het Coronavirus het voordeel dat repressieve regimes genieten door het gebruik van persoonsgegevens voor openbare controledoeleinden te legitimeren.
Met deze voordelen zou je kunnen denken dat Xi Jinping, die agressiever dan enige andere heerser in de geschiedenis persoonlijke gegevens verzamelt voor het toezicht op zijn burgers, zeker succesvol zal zijn. Hij denkt zeker van wel, en veel mensen geloven hem. Ik wil graag uitleggen waarom dat niet het geval is. Dit vereist een miniatuurgeschiedenis van de Chinese Communistische Partij of CCP.
De eerste persoon die de CCP domineerde, Mao Zedong, ontketende de Grote Sprong Voorwaarts die de dood van tientallen miljoenen mensen veroorzaakte. Dit werd gevolgd door de Culturele Revolutie die de traditionele cultuur van China vernietigde door de culturele en economische elite te martelen en te vermoorden.
Uit deze beroering kwam een nieuwe leider voort, Deng Xiaoping, die erkende dat China jammerlijk achterliep op de kapitalistische wereld. Zijn motto was: "Verberg je kracht en wacht je tijd af". Hij nodigde buitenlanders uit om in China te investeren, en dat leidde tot een periode van wonderbaarlijke groei die zich voortzette, zelfs nadat Xi Jinping in 2013 aan de macht kwam.
Sindsdien heeft Xi Jinping zijn best gedaan om de prestaties van Deng Xiaoping te ontmantelen. Hij bracht de onder Deng opgerichte particuliere bedrijven onder de controle van de CCP en ondermijnde de dynamiek die hen vroeger kenmerkte. In plaats van particuliere ondernemingen te laten bloeien, introduceerde Xi Jinping zijn eigen 'China Dream' die in twee woorden kan worden samengevat: totale controle. Dat heeft desastreuze gevolgen gehad.
In tegenstelling tot Deng is Xi Jinping een echte gelovige in het communisme. Mao Zedong en Vladimir Lenin zijn zijn idolen. Bij de viering van het 100-jarig bestaan van de CCP was hij gekleed als Mao, terwijl de rest van het publiek zakenkostuums droeg.
Volgens de door Deng vastgestelde erfopvolgingsregels zou de ambtstermijn van Xi Jinping in 2022 moeten aflopen. Maar Xi, geïnspireerd door Lenin, heeft stevige controle gekregen over het leger en alle andere instellingen voor repressie en toezicht. Hij heeft zorgvuldig het proces gechoreografeerd dat hem tot het niveau van Mao Zedong en Deng Xiaoping zal verheffen en hem tot heerser voor het leven zal maken. Om dit te bereiken, moest Xi de geschiedenis van de CCP herinterpreteren om aan te tonen dat dit logischerwijs zal leiden tot een benoeming voor ten minste een nieuwe termijn.
Xi Jinping heeft veel vijanden. Hoewel niemand zich publiekelijk tegen hem kan verzetten omdat hij alle hefbomen van de macht in handen heeft, is er binnen de CCP een strijd aan het ontstaan die zo scherp is dat deze tot uitdrukking is gekomen in publicaties van verschillende partijen. Xi wordt aangevallen door degenen die geïnspireerd zijn door de ideeën van Deng Xiaoping en een grotere rol willen zien voor privé-ondernemingen.
Xi Jinping is zelf van mening dat hij een bestuurssysteem invoert dat inherent superieur is aan de liberale democratie. Maar hij regeert door intimidatie en niemand durft hem te vertellen wat hij niet wil horen. Als gevolg hiervan is het moeilijk om zijn overtuigingen van zich af te schudden, ook al is de kloof tussen zijn overtuigingen en de realiteit steeds groter geworden.
China wordt geconfronteerd met een economische crisis die zich concentreert op de onroerendgoedmarkt, die de belangrijkste groeimotor is sinds Xi Jinping in 2013 aan de macht kwam.
Het model waarop de vastgoedboom is gebaseerd, is onhoudbaar. Mensen die appartementen kopen, moeten er al voor betalen voordat ze zijn gebouwd. Het systeem is dus gebouwd op krediet. Lokale overheden halen het grootste deel van hun inkomsten uit de verkoop van grond tegen steeds stijgende prijzen.
Uiteindelijk moesten de prijzen stijgen tot boven het niveau dat gewone mensen zich kunnen veroorloven. Dat gebeurde medio 2021. Tegen die tijd was de hausse uitgegroeid tot een ongezonde omvang. Het was goed voor bijna 30% van de economie en het slokte een steeds groter wordende hoeveelheid krediet op.
Na geleidelijk te versnellen, eindigde de vastgoedhausse met een knal. De prijzen van woningen waren in juni 2021 meer dan 30% hoger dan het jaar ervoor. De autoriteiten probeerden het tempo te verlagen en gaven banken opdracht de kredietverlening voor residentieel vastgoed niet te verhogen.
De richtlijn had het tegenovergestelde effect van wat de bedoeling was. Het maakte het moeilijk voor de grootste en meest invloedrijke ontwikkelaar, Evergrande, om aan zijn verplichtingen te voldoen. Onderaannemers die niet betaald kregen stopten met werken, en mensen die appartementen hadden gekocht begonnen zich zorgen te maken dat ze misschien nooit de huizen zouden krijgen waarvoor ze betaalden.
Toen het belangrijkste verkoopseizoen in september begon, waren er veel meer verkopers dan kopers. Een tijdlang waren er nauwelijks transacties tegen de geadverteerde prijzen, maar vandaag beginnen de prijzen voor zowel grond als appartementen te dalen. Dat zal veel van degenen die het grootste deel van hun spaargeld in onroerend goed hebben geïnvesteerd, tegen Xi Jinping keren.
Evergrande staat nu onder curatele en andere ontwikkelaars staan een soortgelijk lot te wachten. De schuldeisers van Evergrande begonnen te vechten om hun positie bij het ontvangen van faillissementsuitkeringen te verbeteren. De rechtbanken namen de leiding en hun eerste stap was om de onderaannemers te beschermen die zo'n 70 miljoen migrerende werknemers in dienst hebben.
Het valt nog te bezien hoe de autoriteiten de crisis zullen aanpakken. Misschien hebben ze de behandeling ervan te lang uitgesteld, omdat het vertrouwen van de mensen nu is geschaad. Xi Jinping heeft veel tools tot zijn beschikking om het vertrouwen te herstellen - de vraag is of hij ze op de juiste manier zal gebruiken. Naar mijn mening zal het tweede kwartaal van 2022 uitwijzen of hij daarin is geslaagd. De huidige situatie ziet er niet veelbelovend uit voor Xi.
Nauw verwant aan onroerend goed, heeft China ook te maken met een ernstig demografisch probleem. Het geboortecijfer is veel lager dan de gepubliceerde cijfers aangeven. Experts berekenen dat de werkelijke bevolking zo'n 130 miljoen lager is dan het officiële cijfer van 1,4 miljard. Dit is niet algemeen bekend, maar het zal de vastgoedcrisis verergeren, arbeidstekorten, fiscale druk en een vertraging van de economie veroorzaken.
Xi Jinping heeft ook ernstige problemen ondervonden met vaccins. De Chinese vaccins zijn ontworpen om de Wuhan-variant aan te pakken, maar de wereld worstelt nu met andere varianten, eerst Delta en nu Omicron. Xi Jinping kon dit onmogelijk toegeven terwijl hij wacht op zijn benoeming voor een derde termijn. Hij verbergt het voor het Chinese volk als een schuldig geheim.
Het enige dat Xi Jinping nu kan doen, is een “nul Covid”-beleid opleggen. Het gaat om strenge lockdowns bij het minste teken van een uitbraak, maar dit heeft een negatief effect op de economische bedrijvigheid. Het veroorzaakt ook ernstige ontberingen voor de mensen die onmiddellijk in quarantaine worden geplaatst, waar ze ook zijn, en hun klachten kunnen niet het zwijgen worden opgelegd.
Omicron dreigt de ondergang van Xi Jinping te worden. Het is veel besmettelijker dan elke eerdere variant, hoewel het veel minder schadelijk is voor iedereen die goed is gevaccineerd. Maar Chinezen zijn alleen ingeënt tegen de Wuhan-variant en het schuldige geheim van Xi Jinping zal ongetwijfeld tijdens de Olympische Winterspelen of kort daarna worden onthuld.
Omicron kwam China voornamelijk binnen via de havenstad Tianjin, dat 30 minuten met de hogesnelheidstrein naar Peking is. Inmiddels heeft het zich verspreid naar een toenemend aantal steden in heel China. Het is niet meer onder controle.
Aangezien de Olympische Winterspelen het prestigeproject van Xi Jinping zijn, doet de regering er alles aan om er een succes van te maken. De deelnemers zijn hermetisch afgesloten van de lokale bevolking, maar het heeft geen zin om de inspanning na het evenement voort te zetten. Het is onwaarschijnlijk dat stadsbrede afsluitingen werken tegen een variant die zo besmettelijk is als Omicron. Dit is duidelijk te zien in Hong Kong, waar de uitbraak van Omicron steeds ernstiger lijkt. Toch stijgen de kosten van zero-Covid elke dag omdat de stad geïsoleerd is van de rest van de wereld, en zelfs van China. Hong Kong benadrukt de bredere uitdaging die Omicron vertegenwoordigt voor Xi Jinping.
Hij probeerde totale controle op te leggen, maar hij faalde. Gezien de sterke oppositie binnen de CCP, zal Xi Jinping's zorgvuldig gechoreografeerde verheffing tot het niveau van Mao Zedong en Deng Xiaoping nooit plaatsvinden.
Het is te hopen dat Xi Jinping wordt vervangen door iemand die in eigen land minder repressief is en in het buitenland vreedzamer. Dit zou de grootste bedreiging wegnemen waarmee open samenlevingen vandaag worden geconfronteerd en ze moeten alles doen wat in hun macht ligt om China aan te moedigen in de gewenste richting te gaan.
Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren. Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek! Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer. En Hugo zal me niet steunen dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen of delen van de waarheid! Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!
Hielke Roos
De wolf in schaapskleren zegt dat we moeten kiezen voor World Economic Forum of China.