Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Onderwerp: Hooggerechtshof schiet Bidens federale vaccinmandaat neer. vr jan 14, 2022 11:37 am
Het Hooggerechtshof heeft donderdag het vaccinmandaat van president Joe Biden geblokkeerd, waardoor bedrijven met meer dan 100 werknemers verplicht zouden zijn om al hun werknemers te laten vaccineren tegen COVID-19 of zich te onderwerpen aan wekelijkse tests.
De rechters besloten echter dat een afzonderlijk federaal beleid dat vereist dat gezondheidswerkers moeten worden gevaccineerd, vooruit kan gaan.
De beslissing om het vaccinmandaat stop te zetten, dat werd uitgevaardigd door de Occupational Safety and Health Administration (OSHA), zou bedrijven en andere organisaties met 100 werknemers of meer verplichten om te vaccineren of zich te onderwerpen aan tests, verdeelde de rechtbank 6-3 met elk conservatief lid van de bank stemde tegen het ongrondwettelijke mandaat.
Maar de andere uitspraak die de regel van gezondheidswerkers toelaat om door te gaan, leverde een meerderheid van vijf rechters op, waardoor opperrechter John Roberts en rechter Bret Kavanaugh zich bij hun liberale tegenhangers voegden.
Volgens Politico zal de beslissing over het zakelijke mandaat de kwestie terugsturen naar het zesde Amerikaanse Circuit Court of Appeals, maar het geeft aan dat als de zaak weer terugkeert naar het Hooggerechtshof, een meerderheid van de rechters waarschijnlijk de kant zal kiezen van de door de Republikeinen geleide staten en bedrijven die een rechtszaak aanspanden om het ongrondwettelijke mandaat te vernietigen.
Politico meldt dat de conservatieve leden van de rechtbanken die de OSHA-vereiste hebben afgewezen, in een niet-ondertekende mening schreven dat het bureau zijn gezag had overschreden.
Minister van Arbeid Marty Walsh "ontbrak de bevoegdheid om het mandaat op te leggen", zeiden ze. “Administratieve agentschappen zijn statutaire wezens. Ze bezitten dus alleen de autoriteit die het Congres heeft verstrekt.”
Er was geen basis voor het "inhouden van voorlopige voorzieningen", zeiden ze, en weigerden een opschorting van de tenuitvoerlegging ervan op te heffen.
"De Staten en de werkgevers hebben ons verteld dat het mandaat van OSHA hen zal dwingen miljarden dollars aan niet-recupereerbare nalevingskosten te maken en honderdduizenden werknemers hun baan zal doen verlaten", schreven de rechters. “Van haar kant zegt de federale regering dat het mandaat meer dan 6.500 levens zal redden en honderdduizenden ziekenhuisopnames zal voorkomen. Het is niet onze rol om zulke afwegingen te maken.”
De drie liberale rechters van de rechtbank waren het oneens met de uitspraak en voerden aan dat de beslissing geen rekening hield met de inbreng van deskundigen op het gebied van volksgezondheid.
"Het Hof handelt buiten zijn bevoegdheid en zonder wettelijke basis, en verdringt de uitspraken van de regeringsfunctionarissen die de verantwoordelijkheid hebben gekregen om te reageren op noodsituaties op het gebied van gezondheid op de werkplek", schreven rechters Stephen Breyer, Elena Kagan en Sonia Sotomayor in gezamenlijke onenigheid.
Op sociale media werd de beslissing van de rechtbank toegeschreven aan senaatsleider Mitch McConnell, die de benoeming leidde van alle drie de nieuwe rechters van het Hooggerechtshof tijdens de regering-Trump, naast honderden benoemingen van federale rechters.
Link artikel in het engels: https://www.rebelnews.com/supreme_court_shoots_down_bidens_federal_vaccine_mandate
Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren. Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek! Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer. En Hugo de Jonge zal me niet steunen dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen of delen van de waarheid! Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!