Jaarlijkse bijeenkomst van wereldleiders, miljardairs en bedrijfsleiders was gepland voor januari.
De jaarlijkse Davos- bijeenkomst gepland voor volgende maand, is uitgesteld tot de zomer vanwege toenemende bezorgdheid over de coronavirus-Omicron-variant.
Het World Economic Forum (WEF) – dat al een halve eeuw elk jaar in januari de wereldwijde elite bijeenbrengt in een Zwitsers skigebied – zei dat het volgende maand een reeks onlinesessies zou houden om wereldleiders samen te brengen om de in plaats daarvan de grootste uitdagingen ter wereld. Een volledige jaarvergadering is gepland voor de vroege zomer.
Beschouwd als een belangrijk evenement op de kalender voor internationale betrekkingen, het bedrijfsleven en de wereldeconomie, stond het evenement gepland voor 17-27 januari met als thema "samenwerken, herstel van vertrouwen".
De organisatoren zeiden echter dat de huidige pandemische omstandigheden het buitengewoon moeilijk maken om een persoonlijke ontmoeting te houden. Het komt te midden van een nieuwe golf van coronavirusinfecties, aangewakkerd door de Omicron-variant, waardoor landen over de hele wereld strengere reiscontroles en een terugkeer naar strengere overheidsbeperkingen hebben opgelegd.
"Ondanks de strikte gezondheidsprotocollen van de bijeenkomst, hebben de overdraagbaarheid van Omicron en de impact ervan op reizen en mobiliteit uitstel nodig gemaakt", aldus het WEF.
De beslissing om het evenement terug te dringen is nu al voor de tweede keer dit jaar uitgestelt omdat Covid-19 veranderingen heeft afgedwongen? IK denk dat er andere redenen zijn ze verkeren in zwaar weer en het vertouwen neemt snel af in deze smerige Davos Elite groep!!
De bijeenkomst op een afgelegen bergtop in Zwitserland zou normaal gesproken zo'n 3.000 mensen verwelkomen, waaronder 's werelds superrijken die met een privéjet binnenvliegen om uitdagingen zoals de noodsituatie in het klimaat, ongelijkheid, zaken en technologie te bespreken.
De laatste keer dat wereldleiders bijeenkwamen in Davos was voor de bijeenkomst ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum in januari 2020 – voordat Covid-19 zich over de wereld verspreidde – met actievoerders, waaronder Greta Thunberg en 53 staatshoofden, waaronder de toenmalige Amerikaanse president, Donald Trump .
Klaus Schwab, de oprichter en uitvoerend voorzitter van het WEF, zei: “De publiek-private samenwerking is tijdens de pandemie vooruitgegaan en dat zal snel doorgaan. We kijken ernaar uit om de wereldleiders binnenkort persoonlijk bij elkaar te brengen.”
Bron: https://www.theguardian.com/business/2021/dec/20/davos-economic-forum-delayed-until-summer-amid-omicron-fears?
Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren.
Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek!
Link: Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer.
En Hugo zal me niet steunen dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen van de waarheid!
Zo kan ik nieuws blijven verspreiden.
Hielke Roos