Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken.
Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten.
Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Let niet op de taal fouten ik heb geen scholing gehad.
Israël en ook in Denemarken maakt men plannen om een eind te maken aan het coronapaspoort.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Israël en ook in Denemarken maakt men plannen om een eind te maken aan het coronapaspoort. do jul 15, 2021 2:57 pm
Israël is veel in het nieuws geweest. Niet alleen vanwege de Palestijnse kwestie, maar vooral ook omdat dit land voorop liep in het vaccineren van mensen tegen corona.
Dat daarbij de slachtoffers als rijpe appelen uit de boom vielen, was iets dat men maar voor lief moest nemen, want vaccineren was de enige mogelijke oplossing. Er verschenen verhalen van mensen die aan alle kanten onder druk werden gezet om zich te laten vaccineren en vooral ook bij de jongeren werd heel veel druk gelegd.
Israël was ook het eerste land dat kwam met de inmiddels beruchte Groene Pas. Een coronapaspoort dat mensen die waren gevaccineerd waren toegang gaf tot plaatsen waar niet gevaccineerde mensen niet welkom waren. Hiermee had het land dan ook de primeur om de eerste medische apartheidsstaat te worden. En dat juist in het land van de vervolgelingen!
Nu echter, verschijnen er berichten dat het aantal nieuwe corona gevallen zo laag is geworden, dat men afscheid gaat nemen van het systeem van de Groene Pas. Of komt het door de rechtse nieuwe regering?
Iedereen mag nu zonder enige beperking naar restaurants, sport evenementen en culturele activiteiten zonder dat iemand enig onderscheid maakt tussen wel of niet gevaccineerde mensen. Over de hele wereld gaan 100.000 mensen de straat op men is het zat!
Wil men tijdelijk de druk die de bevolkingen brengt op de regeringen over al op de wereld afhalen en straks weer volop in de aanval en lockdowns in September? Of stappen ze over op de geplande klimaat hoax?
De enige beperkingen die nu nog van kracht blijven is verplicht het dragen van een mondkapje in publieke binnenruimtes, maar ook daar wordt nu over gesproken om dit af te schaffen.
De focus ligt nu volgens de autoriteiten op het buiten de landsgrenzen houden van het virus en dus zullen op dat gebied nog strenge maatregelen van kracht blijven, zoals quarantaineregels. Daarnaast zullen er strenge regels gelden voor niet ingezetenen van het land die het land willen binnenkomen.
De autoriteiten claimen dat de Groene Pas een daverend succes was, omdat dit ervoor heeft gezorgd dat toch heel veel jongeren zich hebben laten vaccineren omdat ze anders “niets mochten” en dat Israël hierdoor in staat was om haar economie versneld te openen.
Op dit moment is ongeveer 81 procent van de volwassen bevolking gevaccineerd en kinderen onder de 16 worden niet gevaccineerd. De autoriteiten denken dat degenen die zich niet hebben laten vaccineren (ongeveer een miljoen mensen) zich ook later niet zullen bedenken.
Een andere ervaring die men daar opdeed was dat de Groene Pas in de praktijk voor veel irritatie zorgde en sommige bedrijven zoals bioscopen helemaal niet open gingen omdat ouders die gevaccineerd waren wel naar binnen mochten, maar voor kinderen er een negatief testcertificaat moest worden getoond.
Ook werd er steen en been geklaagd over discriminatie en veel bedrijven klaagden omdat ze werden opgezadeld met allerlei extra controles.
Een ander land waar vergelijkbare geluiden te horen zijn is Denemarken. Ook daar gaan de mondkapjes af, behalve in het openbaar vervoer en ook daar verwacht men dat die verplichting per 1 oktober zal verdwijnen.
Ook daar hebben ze een soort coronapaspoort en ook die zal beetje bij beetje gaan verdwijnen. Als eerste verdwijnt die verplichting aankomende maandag voor bibliotheken en vrijwilligersorganisaties.
Vanaf 1 augustus zal men ook zonder coronapas naar een theater of concert kunnen evenals naar sportwedstrijden in overdekte ruimtes. Per 1 oktober zal de coronapas dan helemaal zijn verdwenen.
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn en waarschijnlijk is het dat ook!!
Het is een bekende truc om de bevolking de illusie te geven dat ze weer een stuk vrijheid terugkrijgen en dat hiermee het toch wel heel erg duidelijk is dat de overheid absoluut de beste bedoelingen heeft.
Hiermee kweken ze de nodige goodwill voor de volgende stappen die later gaan komen en waarbij maatregelen genomen zullen worden die erger zijn dan ooit tevoren.
Wanneer echte wetenschappers gelijk krijgen dan zullen we de komende herfst/winter werkelijk een lawine aan doden kunnen verwachten als gevolg van de vaccinaties.
Overheden zullen geschrokken reageren, want alles ging toch zo goed en we waren net weer een beetje gewend aan onze vrijheid.
Dan zullen ook de laatste nog niet gevaccineerde mensen onder enorme druk komen te staan, want zij worden aangewezen als oorzaak van het feit dat er zo onvoorstelbaar veel mensen sterven. Die zullen uiteraard niet doodgaan als gevolg van het vaccin, maar wel als gevolg van een nieuwe, op dit moment nog te verzinnen, variant?
Hielke Roos
Israël en ook in Denemarken maakt men plannen om een eind te maken aan het coronapaspoort.