Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Kaag wil niet met de CU die zijn een christelijke handrem op de laatste ontwikkelingen vaccinatie paspoort.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Kaag wil niet met de CU die zijn een christelijke handrem op de laatste ontwikkelingen vaccinatie paspoort. do jun 10, 2021 3:56 pm
Verbazing wekkend dat Kaag van D66 de dienst uit maakt in de formatie. Nu eigenlijk is het niet zo verbazend want door dat George Soros net als in Amerika de verkiezingen heeft vervalst en D66 op die manier minstens 12 zetels heeft toegeschoven die eigenlijk naar FVD hadden moeten gaan.
Spaak in het wiel is nu natuurlijk Rutte het lukt maar niet deze man te lozen en Kaag stak Rutte een mes in de rug en gaat nu tegen de afspraken in ( die Kaag en Rutte gemaakt hadden samen in Davos met klaus Schwab) vooral voor een links kabinet waar Kaag minister presidente moet worden. Hoekstra is daar ook niet zo blij mee (maar die verkoopt zijn moeder nog aan de eerste de beste voorbijganger als het hem er beter op maakt)
Wat te doen met Rutte? het zou me niet verbazen dat in de komende maand een ongelukje in een klein hoekje zit. Ik raad Rutte aan om via de AIVD extra bewaking te regelen want deze mensen die de dienst in Europa en over de wereld willen uitmaken deinzen nergens voor terug!
Klaver en Hoekstra positief na formatiegesprek: ‘Dit smaakt naar meer’ Hoewel Wopke Hoekstra (CDA) en Jesse Klaver (GroenLinks) benadrukken dat de onderlinge verschillen groot zijn, zijn de twee partijleiders na afloop van hun onderonsje met informateur Mariëtte Hamer overwegend positief.
‘Dit was een heel voorzichtig stapje, maar praten over de inhoud smaakt naar meer’, aldus Klaver. Hoekstra: ‘Klaver en ik hebben al veel langer een hele goede en stabiele onderlinge verstandhouding.’ De twee zaten voor het eerst sinds de verkiezingen tegenover elkaar in de Stadhouderskamer om te praten over de kabinetsformatie.
Nog voordat de eerste coalitieonderhandelingen echt van start zijn gegaan, legde de CDA-voorman vorige week een blokkade neer voor samenwerking met twee linkse partijen tegelijkertijd. Dat betekent niet dat Hoekstra GroenLinks uitsluit, verduidelijkte hij vandaag. ‘De verschillen met GroenLinks zijn zeer fors en tegelijkertijd heb ik nooit gezegd dat we dat in geen enkel geval met GroenLinks als vierde partij zouden gaan doen.’
Klaver erkent dat op dat punt geen beweging zit. ‘Een kabinet waar GroenLinks in zit, daar zit ook de PvdA in’, herhaalde de GroenLinks-leider donderdag stellig. ‘Op dat punt zijn we vandaag niet verder gekomen.’ Dat is volgens Klaver geen probleem, zolang de partijen met elkaar in gesprek blijven over de inhoud. ‘Je kunt uiteindelijk pas concluderen hoe partijen met elkaar omgaan, of wie wat wil, als je dat gesprek over de inhoud start.’
Of de onderlinge verschillen overbrugbaar zijn, zal volgens Klaver afhangen van het vervolg van de gesprekken. ‘Maar als je niet met elkaar praat, weet je ook niet of je er met elkaar uitkomt. Ik vind niet dat je op voorhand partijen moet uitsluiten. Je moet met elkaar over de inhoud praten, in plaats van te zeggen: ik mot die twee partijen niet.’
Binnenskamers spraken de twee partijleiders voornamelijk over de inhoudelijke thema’s economie, woningmarkt, arbeidsmarkt, veiligheid en klimaat. ‘Daarvan is de conclusie dat er echt wel een aantal overeenkomsten zijn, maar de verschillen zijn ook zeer fors’, zei Hoekstra.
Met het uitnodigen van deze tweetallen lijkt informateur Hamer de druk om de formatie op te voeren. Hamer kondigde vorige week aan meer tijd nodig te hebben om tot een advies te komen welke partijen met elkaar een eerste formatiepoging moeten doen.
Kijkend naar welke partijen elkaar niet hard hebben uitgesloten, behoren VVD, D66, CDA, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie tot de meest serieuze gesprekspartners. Tegelijkertijd werpen deze partijen nog wel blokkades op. VVD en CDA willen niet met PvdA én GroenLinks, terwijl de twee linkse partijen vastberaden zijn elkaar vast te houden. D66 en ChristenUnie werkten in het vorige kabinet goed samen, maar in het volgend kabinet willen de liberalen op medisch-ethisch terrein geen christelijke handrem op de laatste ontwikkelingen. De voorkeur van D66 gaat uit naar een zo ‘progressief mogelijk kabinet’.
Of het aandraaien van duimschroeven door Hamer de impasse in de formatie nu kan doorbreken lijkt niet aannemelijk. Het is niet de verwachting dat partijen die ogenschijnlijk lijnrecht tegenover elkaar staan na één gesprek elkaar in de armen vallen.
Hamer zei eerder al wel dat de partijen binnenskamers inhoudelijk op grote lijnen helemaal niet zo ver van elkaar afstaan. Wanneer zij met haar eindrapport en aanbeveling wie-met-wie komt, is nog niet bekend. Maar zeker is daar past Mark Rutte niet bij in.
Hielke Roos
Kaag wil niet met de CU die zijn een christelijke handrem op de laatste ontwikkelingen vaccinatie paspoort.