Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Poetin waarschuwt Biden met een figuurlijk "Jouw zet, Joe!"
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Poetin waarschuwt Biden met een figuurlijk "Jouw zet, Joe!" zo apr 11, 2021 3:36 am
Poetin was zo kwaad over Biden's moordenaarcommentaar dat hij 28.000 Russische troepen naar de grens met Oekraïne heeft verplaatst. Vladimir Poetin was naar verluidt zo boos toen president Joe Biden hem een "moordenaar" noemde in zijn eerste sit-down interview na zijn aantreden, de Russische president verliet zijn quarantaine, kreeg een COVID-vaccinatie en verplaatste 28.000 Russische troepen naar de grens met Oekraïne .
"Het was echt een schok. En het veranderde zijn gedrag enorm", zegt Pavel Baev, een senior onderzoeker bij het Noorse International Peace Research Institute in Oslo.
Russische berenbommenwerpers kwamen in actie en dwongen de NAVO om 10 straaljagers te laten klauteren om de Russische gevechtsvliegtuigen te onderscheppen die vorige week boven de Noord-Atlantische Oceaan vlogen, een zeldzaam machtsvertoon in de buurt van het Noordpoolgebied. Maandag veranderde Poetin stilletjes de Russische grondwet om hem toe te staan aan de macht te blijven tot 2036. Hij zou 83 jaar oud zijn.
Poetin teruggekeerd naar een 'hybride oorlog' met de VS.'President Poetin zou graag zien dat de betrekkingen tussen Rusland en de VS worden gereduceerd tot een mano-a-mano-strijd tussen hem en president Biden '', aldus Timothy Frye, auteur van het nieuwe boek "Weak Strongman: The Limits of Power in Putin's Russia."
Door de responstijd van de Amerikanen en de NAVO te testen met hypersonische wapentests in het noordpoolgebied, een militaire opbouw aan de grens met Oekraïne en een voortdurende onderdrukking van de aanhangers van zijn belangrijkste politieke tegenstander Alexei Navalny, die nu gevangen zit en in hongerstaking is, "Vlad de Verschrikkelijke 'geeft aan dat hij terug is en moedigt het Witte Huis aan om te reageren.
Is Poetins nieuwe oorlogshouding slechts een bluf? Sommige experts zeggen dat het een lokaas is voor het Pentagon om meer uit te geven aan dure wapens van de volgende generatie.
"Er is een wapenwedloop. Er is concurrentie met het nieuwe wapensysteem, inclusief hypersonisch, inclusief nucleair, maar nogmaals, de Russische economie is niet de Sovjeteconomie. Wapenwedloop is heel moeilijk vol te houden, vooral als je concurreert met Verenigde Staten ”, stelt Baev. "Ik denk niet dat Poetin een langetermijnhorizon heeft. Hij gaat veel meer over vandaag en morgen en misschien een beetje over de dag erna dan over een duurzame wapenwedloop."
Nieuwe satellietfoto's van uitbreidende Russische militaire bases en wapentests wekken de vrees voor een nieuwe "Koude Oorlog" -opbouw en een mogelijke wapenwedloop in het Noordpoolgebied. Bondgenoten zeggen dat kernproeven het kwetsbare ecosysteem kunnen verwoesten. Een reeks recente wapentests door Moskou en de alarmerende ontwikkeling van een stealth-atoomaangedreven megaton-torpedo, die steden langs de oostkust van de VS met radioactieve tsunami's zou kunnen verwoesten, heeft snel de aandacht van het Amerikaanse leger getrokken.
Toen drie Russische onderzeeërs eind maart in een gesynchroniseerde oefening door het poolijs schoten, merkte het Pentagon dit op en Poetin prees de prestatie van de marine. Elke Russische onderzeeër kan 16 ballistische raketten dragen.
"We volgen zeer nauwlettend. Niemand wil dat het Noordpoolgebied wordt gemilitariseerd", zei perssecretaris John Kirby van het ministerie van Defensie tegen verslaggevers van het Pentagon. PUTIN ONDERTEKENT WET DIE HEM 2 MEER VOORWAARDEN TOESTAAT ALS DE LEIDER VAN RUSLAND De grote mogendheden van de wereld in een race om de Noordpool en zijn nieuwe waardevolle vaarroutes te beheersen.
"Rusland renoveert vliegvelden en radarinstallaties uit het Sovjet-tijdperk, bouwt nieuwe havens en zoek- en reddingscentra, en bouwt zijn vloot van nucleaire en conventioneel aangedreven ijsbrekers op. Het breidt ook zijn netwerk van lucht- en kustverdedigingsraketsystemen uit. en daarmee zijn anti-toegang / gebied-denial-capaciteiten over belangrijke delen van het noordpoolgebied versterkt, ”aldus de woordvoerder van het Pentagon, luitenant-kolonel Thomas Campbell, die opmerkt dat Rusland onlangs twee permanente roterende Quick Reaction Alert-detachementen heeft opgericht op twee Arctische vliegvelden.
Commerciële satellietfoto's laten zien dat Rusland zijn militaire bases in het noordpoolgebied uitbreidt - 50 posten toevoegt die het aan het einde van de eerste Koude Oorlog heeft gesloten.
Woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, zegt dat Poetin de Noordpool als een prioriteit ziet. "Het economische potentieel groeit van jaar tot jaar, je weet dat er algemene plannen zijn voor nationale ontwikkeling in de Arctische zone", die Rusland nodig heeft voor zijn olie- en gasreserves en pas ontdooide scheepvaartroutes die de routes van Europa naar Azië zullen verkorten.
Deskundigen maken zich zorgen dat de Russische beer een 'nieuwe Koude Oorlog' met het Westen zoekt door ultramoderne wapens te testen, zoals een hypersonische kruisraket tegen schepen die door de Noordelijke Vloot in de Barentszzee is gelanceerd en de Poseidon - een onbemande stealth-nucleair aangedreven kruisraket die 6000 mijl over de zeebodem kan reizen.
"Het is ontworpen om onopgemerkt te blijven, en als het eenmaal is geëxplodeerd, zou het kustgebieden in de Verenigde Staten kunnen verwoesten", zegt Heather A. Conley, senior vice-president voor Europa, Eurazië en het noordpoolgebied; en directeur van het programma Europa, Rusland en Eurazië bij CSIS.
Zulke hypersonische wapens leken een grap toen Vladimir Poetin drie jaar geleden voor het eerst een prototype introduceerde bij Russische wetgevers met de suggestie dat ze Mar-A-Lago konden raken. Nu nemen militaire experts ze serieus en besteden ze enorme budgetten om hun eigen te ontwikkelen.
"Beschouw het als een onderzeese drone die over de Noord-Atlantische Oceaan vaart. En als het een radioactieve explosie zou ontploffen, zou het een soort tsunami veroorzaken, als je wilt, langs de oostkust die een enorme hoeveelheid water uitstraalt en onnoemelijke verwoestingen kan aanrichten. naar de Verenigde Staten.
Hielke Roos