Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Hoe meer leden we krijgen hoe meer we ons woord verspreiden over het Internet en zo een landelijk en wereld dekkend bereik krijgen. Met deze eigen krant omzeil ik de voorwaarden faceboek en al het andere censuur want het word steeds erger. Tips zie email op mijn web pagina. Lidmaatschap is en blijft gratis. U hoeft alleen uw Uw E-mail op te geven en klaar.
U bent gelijk lid ziet alle artikels en U hoeft niks te bevestigen.
Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fighting against the: Great Reset _ New World Order_ Silicon Valley.
Vele artikelen
Ik werk samen met de vrije pers. Ik plaats soms een artikel (vertaal en copieer of deels gebruik) dit omdat we weten dat onze berichten worden weggehaald en/of een van ons word geblokt. Op deze manier krijgt U misschien toch het artikel te lezen!
Het is niet mijn bedoeling om emoties op te wekken of sensatie te zoeken. Ik handel vanuit mijn kennis en mijn geweten. Ik kan niet anders dan eerlijk en gewetensvol de wereld informeren.
Half miljard mensen verzinken in diepe armoede door coronacrisis.
Auteur
Bericht
Hielke Roos Admin
Onderwerp: Half miljard mensen verzinken in diepe armoede door coronacrisis. di sep 15, 2020 7:03 pm
De impact van het coronavirus op de economie is zo verwoestend dat de wereldbevolking in diepe armoede zal verzinken. Daarmee doet de pandemie alle positieve effecten in korte tijd teniet.
2,5 BILJOEN DOLLAR Ook zorgelijk is het vooruitzicht voor Zuid-Aziatische landen, die technisch gezien tot de middengroepen behoren, maar waar de welvaart zo ongelijk verdeeld is dat grote aantallen mensen net boven de armoedegrens leven. Bijvoorbeeld Indonesië. Zonder maatregelen tegen de economische schade wacht dat land als de pandemie voorbij is een verdubbeling van het aantal mensen dat in extreme armoede leeft. “De economische crisis zal potentieel zelfs ernstiger zijn dan de huidige volksgezondheidscrisis”, aldus Christopher Hoy, de betrokken ANU-onderzoeker. VERLIES VAN WERKGELEGENHEID Veel welvarende landen zijn inmiddels overgegaan op stimuleringsbeleid om de economische schade voor ontslagen werknemers en noodlijdende bedrijven te verzachten, een luxe die ontwikkelingslanden niet hebben. Daarom roepen de Wereldbank en het IMF op tot tijdelijke kwijtschelding van de schulden van arme landen, in ieder geval voor dit jaar. Daarmee maken ontwikkelingslanden 25 miljard dollar vrij om in hun eigen economie te pompen.
De VN slaan alarm over het verlies van werkgelegenheid waardoor 50 procent van de bevolking op het continent zijn baan in de informele sector ziet verdampen.
Een lege portemonnee door de crisis? De eerste tekenen van corona-armoede zijn er al
In het kielzog van corona steken ze de kop op: de geldzorgen. Wat als ik mijn baan kwijtraak en de boodschappen niet meer kan betalen? Of de rekeningen? De hypotheek? De eerste tekenen van ‘corona-armoede’ zijn al zichtbaar in het Groene Hart. En de groep met problemen zal groeien, verwacht hoogleraar Ruud Muffels.
Ik hoor steeds meer geluiden over financiële problemen door corona
Raadslid Ginet Groep (SP Alphen) Met name jongeren hebben een minder lang arbeidsverleden en dus ook minder WW-recht opgebouwd. Zij belanden dus sneller in de bijstand.
Hoeveel huishoudens in het Groene Hart zitten op dit moment door corona op zwart zaad? Die vraag blijkt nog niet zo eenvoudig te beantwoorden. Alleen al omdat veel mensen hun geldzorgen niet (willen) delen. En al was het maar omdat een gemeente als Gouda weliswaar een seintje krijgt als iemand betalingsachterstanden heeft op de energie- en waterrekening, maar niet in huishoudboekjes kan kijken.
,,Ik hoor steeds meer geluiden over financiële problemen door corona”, zegt Ginet Groep, SP-raadslid in Alphen.
Uit onderzoek is gebleken dat mensen die teruggaan in inkomen zichzelf vaak arm voelen. Zij kunnen dan niet meer hun normale leven leiden
Ruud Muffels, Hoogleraar arbeidsmarkt en sociale zekerheid Hij voorziet ook een fikse klus voor gemeenten. Die moeten samen met het UWV helpen om mensen in de bijstand weer werk te laten vinden. Anders is de druk op de bijstandspot te hoog, en moeten lokaal de belastingen omhoog.
Sowieso ziet hij dat ‘armoede’ een apart begrip is. ,,Officieel gaat het om mensen van wie hun inkomen rond bijstandsniveau is: dus 1200 euro netto. Maar uit onderzoek is gebleken dat mensen die teruggaan in inkomen zichzelf vaak arm voelen. Zij kunnen dan niet meer hun normale leven leiden. Het gaat dan niet altijd om mensen voor wie het al geen vetpot was.”