India zet klimaatdoelen opzij en wil in 2023 een miljard ton steenkool uit de grond halen.India heeft deze week een noodwet in het leven geroepen om energiecentrales die op geïmporteerde steenkool draaien te dwingen hun productie te maximaliseren, vooruitlopend op een verwachte recordstijging van het stroomverbruik deze zomer, dat meldt Reuters die overheidsinformatie heeft kunnen inzien.
Veel energiecentrales in India die geïmporteerde steenkool gebruiken, waaronder die van Adani Power en Tata Power in de westelijke staat Gujarat, hebben de laatste tijd niet op volle capaciteit gewerkt omdat ze het moeilijk vonden om te concurreren met energie die wordt opgewekt uit goedkope binnenlandse steenkool. Echter gaat daar binnenkort verandering in komen.
In de overheidsmemo, die naar alle geïmporteerde kolencentrales is gestuurd, stelt het ministerie dat het verwacht dat ze op volle capaciteit zullen werken en stroom aan kopers op beurzen zullen verkopen. India's geïmporteerde kolencentrales hebben een totale capaciteit van 17 gigawatt.
Het ministerie verwacht een piekvraag van 229 gigawatt in april en om dat aan te pakken zou India die maand een thermische capaciteit van 193 gigawatt moeten gebruiken, aldus het overheidsbericht.Alle CO2-besparing door EU-lidstaten in de afgelopen twee jaar werd trouwens al tenietgedaan door China en Zuidoost-Azië, waar juist meer (goedkope) kolencentrales zijn gebouwd. Op de één of andere manier komen de preken van Rob Jetten (D66) en Jesse Klaver (GroenLinks) niet helemaal aan in Azië.
En nu komt de premier van India ook nog eens terug op zijn groene beloftes! Binnen twee jaar wil hij het land ruim een miljard ton steenkool laten produceren. En dat is voornamelijk voor eigen gebruik, want het land is zelf één van de grootste verbruikers van steenkool.
Als we met z'n allen in Nederland gewoon door gaan met slechts één keer per jaar vlees eten en voor de rest van ons leven nog maar twee minuten per dag douchen (of om de dag, nog beter!). En als wij hier in Nederland nou op tijd ons hele land volbouwen met windmolens en zonnepanelen, dan blijft er ook wat meer tijd over voor al die Indiërs om hun economie langzaam weer van de steenkool af te krijgen zal D66 zeggen! Al wordt dat nog wel een probleem want ze willen graag zelfvoorzienend worden (en blijven).
In de toekomst zullen wel veel landen zeggen dat we in Europa wel eventjes een poging deden om er wat aan te doen, al was het een druppel op de gloeiende plaat en de bevolking triljarden armer en in de armoede gestort door zijn puppet Regering die de kloten kusten van Klaus Schwab (world economic forum ) en George Soros ( Open Society Foundations ) en voor de kinderen van Europa werd de toekomst vernietigd.
Wat leven we toch in een fijne wereld waar de Elite Nazi's er alles aan doen de wereld overtenemen ik vraag me af wie nu eigenlijk de oorlog gewonnen heeft in 1945. Nog even dit: Alles is altijd gratis te lezen, ik ben 14 uur per dag bezig u te informeren.
Wil je me steunen dan kan dat hier– te gek!
Klik link: https://www.whydonate.nl/fundraising/httpssoldaatvandewaarheidactieforumcom/nl
Ik wil graag dit werk door zetten maar het web onderhoud het kost het elk jaar weer meer.
De regering zal me niet steunen en aan reclame doe ik niet dus ik krijg geen ondersteuning voor het vertellen of delen van de waarheid! Zo kan ik nieuws blijven verspreiden!
Hielke Roos